#41 2006-10-28 09:12:11

zergadis0
Użytkownik
Skąd: Poznań
Dołączył: 2006-04-09

Odp: Emulator PS2 na PC

tom_21 napisał:

Musicie wiedzieć że powolne działanie gier na emu to w głównej mierze wina niedopracowanego emulatora a nie komputera.
Nie cierpię jak ktoś chrzani takie bzdury że potrzeba niewiadomo jakiego kompa żeby gry chodzily płynnie.
Nie potrafią zrobić dobrze emulatora to plotą bzdury że komputer za słaby.

O tym wspomnieć zapomniałem, ale to podstawowy powód dla którego potrzeba tak potężnego sprzętu do grania w gry z PS2 (choć mimo wszystko nie jedyny).

Offline

#42 2006-10-28 09:24:30

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Umiem tak samo uzasadnić, jak ty odpowiedzieć:]

Do dzieła więc.

Nie można tego uzasadnić:] Bo musiałbym to zrobić tak jak ty odpowiedziałeś, czyli nic nie napisać:]

Offline

#43 2006-10-28 09:33:44

m_jay
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2004-11-27

Odp: Emulator PS2 na PC

tom_21 napisał:

Musicie wiedzieć że powolne działanie gier na emu to w głównej mierze wina niedopracowanego emulatora a nie komputera.
Nie cierpię jak ktoś chrzani takie bzdury że potrzeba niewiadomo jakiego kompa żeby gry chodzily płynnie.
Nie potrafią zrobić dobrze emulatora to plotą bzdury że komputer za słaby.

Co nie zmienia faktu ze nawet najlepszy emulator czegokolwiek wymaga sprzetu kilkukrotnie mocniejszego od emulowanej maszyny.

zergadis0 napisał:

Akurat wydaje mi się że nie ma sensu porównywać konsoli z PC, i to z niejednego powodu. Powody które są mi znane:
1. Konsola nie ma systemu operacyjnego który by ją obciążał (przynajmniej PS2 nie ma)
2. Konsola ma naładowaną masę różnych technologii których nie mają komputery, np. sprzętowe wspomaganie dla powielania obiektów (znajdźcie mi na PieCa grę taką jak Ikusagami gdzie na jednym ekranie jest do 65000 postaci)
3. Gry na PS2 zajmują więcej niż na komputery, co jest spowodowane tym że komputery wykorzystują część mocy na dekompresję danych, a konsole polepszają jakość grafiki tym że nie muszą tego robić (lub dane są słabiej skompresowane).

4. Do kompa podpinasz lepszy wyswietlacz i to co ladnie wyglada na telewizorze na monitorze juz nie koniecznie.

ad2. A z kad wiesz ze kompy nie maja? Wspolczesne GPU maja ogromne mozliwosci w porownaniu z tym z PS2.

Obiwanshinobi napisał:

Architekturą PS2 bardzo się różni od współczesnych PCtów i nie da się ich "mocy" porównać tak, jak porównuje sie moc komputerów przy pomocy benchmarków.

Nie przesadzajmy. PS2 to tez komputer i mozna by pewnie porownac ilosc wykonywanych operacji matematycznych (na liczbach zmiennoprzecinkowych) czy zastosowac jakis inny prosty benchmark uzyskujac jakies tam mniej lub bardziej miarodajne wyniki.

Ostatnio edytowany przez m_jay (2006-10-28 10:18:35)


WoodenJesus.png

Offline

#44 2006-10-28 10:59:03

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:
Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Umiem tak samo uzasadnić, jak ty odpowiedzieć:]

Do dzieła więc.

Nie można tego uzasadnić:] Bo musiałbym to zrobić tak jak ty odpowiedziałeś, czyli nic nie napisać:]

Nie można tego uzasadnić, bo to gó?no prawda. Z faktu, że nie odpowiedziałem NIE wynika, że nie umiem odpowiedzieć.
Z faktu, że gry komputerowe są przeważnie źle napisane wcale nie wynika, że łatwiej się je pisze. Po prostu wśród PCtowych developerów panują niższe standardy, ale zasadniczo gry komputerowe pisze się trudniej choćby dlatego, że muszą działać na różnych konfiguracjach, systemach itd. Potem trzeba je testować z wszelkimi możliwymi konfigami i optymalizować pod różnej mocy sprzęty. Wymagają pisania profili dla różnych wersji tzw. shaderów (w dawaniu du?y na tym polu przoduje Capcom, którego PCtowa Onimusha 3 i DMC3 obsługuje wyłącznie shadery 2.0, bo się Capcomowi nie chciało pisać profili dla wcześniejszych wersji, a właśnie należało wykonać tę robotę kilka razy - nie wspominając o tym, że grafika wyrwana z mięsem z PS2 nie powinna w ogóle wymagać żadnych shaderów). Poza tym, żeby gra wykorzystywała najnowsze dopalacze, czego się z jakichś względów od developerów wymaga, muszą oni pracować z mało sobie znanym sprzętem. Dlatego nieczęsto powstaje gra, którą napisano jak należy, co trwało całe lata, a która nie jest technologicznie przestarzała. Taki wyjątek stanowi Max Payne, który powstawał 5 lat (i nie jest zainspirowany żadnym tam czereśniackim The Matrix, tylko filmami Sama Peckinpaha i Johna Woo), a graficznie w 2001 roku nie miał sobie równych. Max Payne 2 po dziś dzień dobrze wygląda i ma wzorowo zoptymalizowany kod - i tak właśnie gry PCtowe powinny się przedstawiać, ale to wymaga nie mniejszego nakładu pracy, niż pisanie gier konsolowych. Unreal wykorzystywał np. akcelerację programową, bądź sprzętową - do wyboru. Gdyby napisał go Capcom - nie obeszło by się bez akceleratora. Tymczasem twórcy Unreala wykonali swoją robotę praktycznie 2 razy (co najmniej), żeby gra wykorzystywała na maxa wszystkie komputery spełniające jej wymagania - i tak powinno być.
Odradzam powoływanie się na coś, co wyczytałeś w krajowej prasie konsolowej, bo w redakcjach owych pism kasztan siedzi na kasztanie.

m_jay napisał:
Obiwanshinobi napisał:

Architekturą PS2 bardzo się różni od współczesnych PCtów i nie da się ich "mocy" porównać tak, jak porównuje sie moc komputerów przy pomocy benchmarków.

Nie przesadzajmy. PS2 to tez komputer i mozna by pewnie porownac ilosc wykonywanych operacji matematycznych (na liczbach zmiennoprzecinkowych) czy zastosowac jakis inny prosty benchmark uzyskujac jakies tam mniej lub bardziej miarodajne wyniki.

Otóż nie. Wcale nie miarodajne. Można, owszem, zmierzyć szeroko pojętą moc obliczeniową, ale gry to nie benchmarki. Co z tego, że dany komputer z Radkiem dostaje w benchmarku takim to a takim więcej punktów, niż komputer ze słabszym GeForce'em, skoro jakaś gra jest biednie napisana i na Radkach gorzej chodzi? Albo chodzi gorzej w niskich rozdzielczościach, niż w wysokich? Tak na niektórych komputerach działa F.E.A.R. (co nie znaczy, że w wysokich działa na nich szybko). Benchmarki nadają się obecnie głównie dla fetyszystów-benchmarkomanów.

Starfox napisał:

Nigdzie nie napisałem, że "taki to a taki komp jest 3x mocniejszy od PS2" - małe niedopatrzenie, wiem, każdemu może się zdarzyć:]
Nie napisałeś mi żebym zdefiniował "3 x mocniejszy", napisałeś tylko co o tym myślisz:] Ale niech ci będzie, odpowiem: "3 x mocniejszy" to po naszemu "3 x mocniejszy"? Chyba to tak było... nie czekaj, to na pewno znaczy to, co ma znaczyć

Nigdzie nie napisałem, że gdzieś napisałeś, że taki to a taki komp jest 3x mocniejszy od PS2. Napisałem to, co napisałem i nie było to żadne niedopatrzenie.  Najwyraźniej nie potrafisz wyjaśnić, co to miało znaczyć "3x mocniejszy".

zergadis0 napisał:

znajdźcie mi na PieCa grę taką jak Ikusagami gdzie na jednym ekranie jest do 65000 postaci

Policzyłeś?

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-10-28 11:21:51)

Offline

#45 2006-10-28 11:12:54

R4Zi3L
Użytkownik
Skąd: Kielce
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Emulator PS2 na PC

nie zapominajmy ze pcsx2 wszystko załatwia przez procesor... grafika tylko wykorzytuje Shadery i wyswietlanie grafiki w wszystkie obliczenia grafki, muzyki - procek...MAŁO TEGO - nawypadek gdy ktoś nie rozumiał - procek musi W TYM SAMYM CZASIE emulowac sprzet - czyli zachodzace interakcje podzespołow konsoli by kod i stuff dawal program (gre)...

Offline

#46 2006-10-28 11:39:01

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:
Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Umiem tak samo uzasadnić, jak ty odpowiedzieć:]

Do dzieła więc.

Nie można tego uzasadnić:] Bo musiałbym to zrobić tak jak ty odpowiedziałeś, czyli nic nie napisać:]

Nie można tego uzasadnić, bo to gó?no prawda. Z faktu, że nie odpowiedziałem NIE wynika, że nie umiem odpowiedzieć.
Z faktu, że gry komputerowe są przeważnie źle napisane wcale nie wynika, że łatwiej się je pisze. Po prostu wśród PCtowych developerów panują niższe standardy, ale zasadniczo gry komputerowe pisze się trudniej choćby dlatego, że muszą działać na różnych konfiguracjach, systemach itd. Potem trzeba je testować z wszelkimi możliwymi konfigami i optymalizować pod różnej mocy sprzęty. Wymagają pisania profili dla różnych wersji tzw. shaderów (w dawaniu du?y na tym polu przoduje Capcom, którego PCtowa Onimusha 3 i DMC3 obsługuje wyłącznie shadery 2.0, bo się Capcomowi nie chciało pisać profili dla wcześniejszych wersji, a właśnie należało wykonać tę robotę kilka razy - nie wspominając o tym, że grafika wyrwana z mięsem z PS2 nie powinna w ogóle wymagać żadnych shaderów). Poza tym, żeby gra wykorzystywała najnowsze dopalacze, czego się z jakichś względów od developerów wymaga, muszą oni pracować z mało sobie znanym sprzętem. Dlatego nieczęsto powstaje gra, którą napisano jak należy, co trwało całe lata, a która nie jest technologicznie przestarzała. Taki wyjątek stanowi Max Payne, który powstawał 5 lat (i nie jest zainspirowany żadnym tam czereśniackim The Matrix, tylko filmami Sama Peckinpaha i Johna Woo), a graficznie w 2001 roku nie miał sobie równych. Max Payne 2 po dziś dzień dobrze wygląda i ma wzorowo zoptymalizowany kod - i tak właśnie gry PCtowe powinny się przedstawiać, ale to wymaga nie mniejszego nakładu pracy, niż pisanie gier konsolowych. Unreal wykorzystywał np. akcelerację programową, bądź sprzętową - do wyboru. Gdyby napisał go Capcom - nie obeszło by się bez akceleratora. Tymczasem twórcy Unreala wykonali swoją robotę praktycznie 2 razy (co najmniej), żeby gra wykorzystywała na maxa wszystkie komputery spełniające jej wymagania - i tak powinno być.
Odradzam powoływanie się na coś, co wyczytałeś w krajowej prasie konsolowej, bo w redakcjach owych pism kasztan siedzi na kasztanie.

1. Onimushe 3 i Devil May Cry 3 na PC wydał Ubisoft, a za przeniesienie gier z konsoli na PC odpowiedzialny był SourceNext. Więc do nich kieruj żale i nie oskarżaj Capcom'u.
2. To, że gry na PC przeważnie są źle napisane jasno wynika, że zespół się nie postarał i nie dopracował kodu - zwykłe lenistwo.
3. Ciągle obstaję przy tym, że pisanie gier na konsoli jest trudniejsze niż pisanie ich pod PC - kod musi być dopracowany, żeby gra nie zaliczała spadek framerate'u itp.
Gra musi chodzić idealnie pod takim systemem:] Zresztą zobacz co ludzie potrafią wyciągnąć z PS2. Przykłady: MGS3, Shadow of the Colossus, Tekken 5, Soul Calibur 3 itd.
A zaznaczam, że programowanie na PS2 jest bardzo, bardzo trudne - to nie jest już PSX, który zyskał przychylność programistów ze względu na łatwość pisania gier na niego.
4. Czy ja gdzieś napisałem, że NIE umiesz odpowiedzieć?:] Napisałem tylko, że jeśli nie chcesz odpowiadać to nie musisz:]
5. Co do gazet o tematyce konsolowej... Nie powołuję się na nich, ale nieładnie o nich napisałeś.  To są tacy sami ludzie jak ty - daję głowę, że nawet z większym doświadczeniem w dziedzinie znajomości rynku, sprzętu i gier konsolowych, więc uważanie, że w takich gazetach "kasztan siedzi na kasztanie" jest zwykłym chamstwem.

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Nigdzie nie napisałem, że "taki to a taki komp jest 3x mocniejszy od PS2" - małe niedopatrzenie, wiem, każdemu może się zdarzyć:]
Nie napisałeś mi żebym zdefiniował "3 x mocniejszy", napisałeś tylko co o tym myślisz:] Ale niech ci będzie, odpowiem: "3 x mocniejszy" to po naszemu "3 x mocniejszy"? Chyba to tak było... nie czekaj, to na pewno znaczy to, co ma znaczyć

Nigdzie nie napisałem, że gdzieś napisałeś, że taki to a taki komp jest 3x mocniejszy od PS2. Napisałem to, co napisałem i nie było to żadne niedopatrzenie.  Najwyraźniej nie potrafisz wyjaśnić, co to miało znaczyć "3x mocniejszy".

Nie napisałeś? Wsadziłeś to zdanie w ".", więc wprowadziłeś czytających w błąd(zasugerowałeś im, że to moja wypowiedź).
"3x mocniejszy" znaczy Trzy Razy Mocniejszy, czyli że komp musi być Trzy Razy Mocniejszy(masz GPU PS2 - pomnóż to przez 3) tak trudno to zrozumieć?:]

Ostatnio edytowany przez Starfox (2006-10-28 11:46:43)

Offline

#47 2006-10-28 11:51:33

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:

1. Onimushe 3 i Devil May Cry 3 na PC wydał Ubisoft, a za przeniesienie gier z konsoli na PC odpowiedzialny był SourceNext. Więc do nich kieruj żale i nie oskarżaj Capcom'u.
2. To, że gry na PC przeważnie są źle napisane jasno wynika, że zespół się nie postarał i nie dopracował kodu - zwykłe lenistwo.
3. Ciągle obstaję przy tym, że pisanie gier na konsoli jest trudniejsze niż pisanie ich pod PC - kod musi być dopracowany, żeby gra nie zaliczała spadek framerate'u itp.
Gra musi chodzić idealnie pod takim systemem:] Zresztą zobacz co ludzie potrafią wyciągnąć z PS2. Przykłady: MGS3, Shadow of the Colossus, Tekken 5, Soul Calibur 3 itd.
A zaznaczam, że programowanie na PS2 jest bardzo, bardzo trudne - to nie jest już PSX, który zyskał przychylność programistów ze względu na łatwość pisania gier na niego.
4. Czy ja gdzieś napisałem, że NIE umiesz odpowiedzieć?:] Napisałem tylko, że jeśli nie chcesz odpowiadać to nie musisz:]
5. Co do gazet o tematyce konsolowej... Nie powołuję się na nich, ale nie ładnie o nich napisałeś.  To są tacy sami ludzie jak ty - daję głowę, że nawet z większym doświadczeniem w dziedzinie znajomości rynku, sprzętu i gier konsolowych, więc uważanie, że w takich gazetach "kasztan siedzi na kasztanie" jest zwykłym chamstwem.

1. Wiem, kto wydał Onimushę. Należy pisać "Capcomu", a nie "Capcom'u", bo to "m" nie jest nieme.
2. No co Ty?
3. I ciągle tego nie uzasadniasz. Gry na PC powinny być dobrze napisane, choć często nie są, a gry konsolowe w praktyce często nie działaja tak idealnie, jak by się chciało (przycinanie i zwolnienia). Wiem, co ludzie potrafią wyciągnąć z PS2. Z PC nie mają szans, bo nie robią gier na sześcioletnie komputery, tylko na słabiej rozpoznany sprzęt. Zapewne - pisanie gier na PS2 jest bardzo trudne, ale jeśli wydaje Ci się, że pisanie na PC jest dla odmiany bardzo łatwe, to sam spróbuj.
4.Napisałeś: "Nie można tego uzasadnić:] Bo musiałbym to zrobić tak jak ty odpowiedziałeś, czyli nic nie napisać:]".
5. A, tu Cię boli.

Starfox napisał:

Nie napisałeś? Wsadziłeś to zdanie w ".", więc wprowadziłeś czytających w błąd(zasugerowałeś im, że to moja wypowiedź).
"3x mocniejszy" znaczy Trzy Razy Mocniejszy, czyli że komp musi być Trzy Razy Mocniejszy(masz GPU PS2 - pomnóż to przez 3) tak trudno to zrozumieć?:]

W błąd wprowadzają się sami ci czytający, którzy nie rozumieją tego, co czytają.
"Moc" CPU i GPU nie jest liczbą rzeczywistą (ani zespoloną, nawiasem mówiąc), więc nie da się jej pomnożyć przez 3.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-10-28 11:55:24)

Offline

#48 2006-10-28 12:04:01

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

1. Onimushe 3 i Devil May Cry 3 na PC wydał Ubisoft, a za przeniesienie gier z konsoli na PC odpowiedzialny był SourceNext. Więc do nich kieruj żale i nie oskarżaj Capcom'u.
2. To, że gry na PC przeważnie są źle napisane jasno wynika, że zespół się nie postarał i nie dopracował kodu - zwykłe lenistwo.
3. Ciągle obstaję przy tym, że pisanie gier na konsoli jest trudniejsze niż pisanie ich pod PC - kod musi być dopracowany, żeby gra nie zaliczała spadek framerate'u itp.
Gra musi chodzić idealnie pod takim systemem:] Zresztą zobacz co ludzie potrafią wyciągnąć z PS2. Przykłady: MGS3, Shadow of the Colossus, Tekken 5, Soul Calibur 3 itd.
A zaznaczam, że programowanie na PS2 jest bardzo, bardzo trudne - to nie jest już PSX, który zyskał przychylność programistów ze względu na łatwość pisania gier na niego.
4. Czy ja gdzieś napisałem, że NIE umiesz odpowiedzieć?:] Napisałem tylko, że jeśli nie chcesz odpowiadać to nie musisz:]
5. Co do gazet o tematyce konsolowej... Nie powołuję się na nich, ale nie ładnie o nich napisałeś.  To są tacy sami ludzie jak ty - daję głowę, że nawet z większym doświadczeniem w dziedzinie znajomości rynku, sprzętu i gier konsolowych, więc uważanie, że w takich gazetach "kasztan siedzi na kasztanie" jest zwykłym chamstwem.

1. Wiem, kto wydał Onimushę. Należy pisać "Capcomu", a nie "Capcom'u", bo to "m" nie jest nieme.
2. No co Ty?
3. I ciągle tego nie uzasadniasz. Gry na PC powinny być dobrze napisane, choć często nie są, a gry konsolowe w praktyce często nie działaja tak idealnie, jak by się chciało (przycinanie i zwolnienia). Wiem, co ludzie potrafią wyciągnąć z PS2. Z PC nie mają szans, bo nie robią gier na sześcioletnie komputery, tylko na słabiej rozpoznany sprzęt. Zapewne - pisanie gier na PS2 jest bardzo trudne, ale jeśli wydaje Ci się, że pisanie na PC jest dla odmiany bardzo łatwe, to sam spróbuj.
4.Napisałeś: "Nie można tego uzasadnić:] Bo musiałbym to zrobić tak jak ty odpowiedziałeś, czyli nic nie napisać:]".
5. A, tu Cię boli.

Starfox napisał:

Nie napisałeś? Wsadziłeś to zdanie w ".", więc wprowadziłeś czytających w błąd(zasugerowałeś im, że to moja wypowiedź).
"3x mocniejszy" znaczy Trzy Razy Mocniejszy, czyli że komp musi być Trzy Razy Mocniejszy(masz GPU PS2 - pomnóż to przez 3) tak trudno to zrozumieć?:]

W błąd wprowadzają się sami ci czytający, którzy nie rozumieją tego, co czytają.
"Moc" CPU i GPU nie jest liczbą rzeczywistą (ani zespoloną, nawiasem mówiąc), więc nie da się jej pomnożyć przez 3.

1. Skoro wiesz, to dlaczego się pomyliłeś?:]
Capcomu, Capcom'u - chodzi o Capcom, więc co za różnica?:]
2. No serio, serio:]
3. A co ci mam uzasadnić? Przecież nigdy nie pisałem gier:] Opieram się na wypowiedziach ludzi, którzy pracowali przy grach na PC i konsole(między innymi Bungie - które wolało dopracować kod Halo 2, zamiast bawić się konwersją tej gry na PC). Wystarczy czytać dużo wywiadów w dużych serwisach z grami(choćby IGN i Gamespot).
4. Tak, napisałem. Gdzieś tu wspomniałem, że nie umiesz odpowiedzieć na pytanie?:]
5. Tak, boli. Nie lubię jak ktoś kogoś obraża - podczas, gdy druga stona nie może bronić się przed atakami.

Starfox napisał:

Nie napisałeś? Wsadziłeś to zdanie w ".", więc wprowadziłeś czytających w błąd(zasugerowałeś im, że to moja wypowiedź).
"3x mocniejszy" znaczy Trzy Razy Mocniejszy, czyli że komp musi być Trzy Razy Mocniejszy(masz GPU PS2 - pomnóż to przez 3) tak trudno to zrozumieć?:]

W błąd wprowadzają się sami ci czytający, którzy nie rozumieją tego, co czytają.
"Moc" CPU i GPU nie jest liczbą rzeczywistą (ani zespoloną, nawiasem mówiąc), więc nie da się jej pomnożyć przez 3.

Czyli próbowałeś im wmówić, że to jednak moje słowa("." jest i basta:])
Dobrze, że doszedłeś do tego, że się nie da... uff... długo trzeba było na to czekać?:] Mogłeś od razu napisać:]

Ostatnio edytowany przez Starfox (2006-10-28 12:06:46)

Offline

#49 2006-10-28 12:05:47

m_jay
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2004-11-27

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:

Otóż nie. Wcale nie miarodajne. Można, owszem, zmierzyć szeroko pojętą moc obliczeniową, ale gry to nie benchmarki. Co z tego, że dany komputer z Radkiem dostaje w benchmarku takim to a takim więcej punktów, niż komputer ze słabszym GeForce'em, skoro jakaś gra jest biednie napisana i na Radkach gorzej chodzi? Albo chodzi gorzej w niskich rozdzielczościach, niż w wysokich? Tak na niektórych komputerach działa F.E.A.R. (co nie znaczy, że w wysokich działa na nich szybko). Benchmarki nadają się obecnie głównie dla fetyszystów-benchmarkomanów.

Napisalem mniej lub bardziej miarodajne wyniki. I chodzilo mi o porownanie tylko mocy obliczeniowej (jako jakies tam kryterium porownania dwoch maszyn ktore w inny sposob ciezko porownac). Wiem ze gry to calkiem inna bajka, ale jak porownac na grach PS2 i PC? Nie da sie, gdyz nawet jesli uzylibysmy tej samej gry na obu platformach, to to i tak juz nie bedzie ta sama gra. Podane przez ciebie przyklady dotycza jedynie PC  (jednej platformy sprzetowej) gdzie nie trzeba uciekac sie do benchmarkow bo na podstawie wlasnych subiektywnych odczuc mozna ocenic czy gra lepiej chodzi na tym Radku czy GF.

EDIT: chyba naduzylem w mojej wypowiedzi slowa "porownac" ale nie chce mi sie juz tego zmieniac jezor.

Ostatnio edytowany przez m_jay (2006-10-28 12:11:15)


WoodenJesus.png

Offline

#50 2006-10-28 12:14:06

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

m_jay napisał:
Obiwanshinobi napisał:

Otóż nie. Wcale nie miarodajne. Można, owszem, zmierzyć szeroko pojętą moc obliczeniową, ale gry to nie benchmarki. Co z tego, że dany komputer z Radkiem dostaje w benchmarku takim to a takim więcej punktów, niż komputer ze słabszym GeForce'em, skoro jakaś gra jest biednie napisana i na Radkach gorzej chodzi? Albo chodzi gorzej w niskich rozdzielczościach, niż w wysokich? Tak na niektórych komputerach działa F.E.A.R. (co nie znaczy, że w wysokich działa na nich szybko). Benchmarki nadają się obecnie głównie dla fetyszystów-benchmarkomanów.

Napisalem mniej lub bardziej miarodajne wyniki. I chodzilo mi o porowannie tylko mocy obliczeniowej (jako jakies tam kryterium porownania dwoch maszyn ktore w inny sposob ciezko porownac). Wiem ze gry to calkiem inna bajka, ale jak porownac na grach PS2 i PC? Nie da sie, gdyz nawet jesli uzylibysmy tej samej gry na obu platformach, to to i tak juz nie bedzie ta sama gra. Podane przez ciebie przyklady dotycza jedynie PC  (jednej platformy sprzetowej) gdzie nie trzeba uciekac sie do benchmarkow bo na podstawie wlasnych subiektywnych odczuc mozna ocenic czy gra lepiej chodzi na tym Radku czy GF.

Podane przykłady świadczą o tym, ile warte są benchmarki w porównaniach platform do gier. Co komu po mocy obliczeniowej jako takiej? Punkty w benchmarkach mogą być powodem do dumy dla osób startujących w powiatowych mistrzostwach overlockingu.

Offline

#51 2006-10-28 12:25:39

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:

1. Skoro wiesz, to dlaczego się pomyliłeś?

Co innego wydać, a co innego konwertować.

Starfox napisał:

3. A co ci mam uzasadnić? Przecież nigdy nie pisałem gier:] Opieram się na wypowiedziach ludzi, którzy pracowali przy grach na PC i konsole(między innymi Bungie - które wolało dopracować kod Halo 2, zamiast bawić się konwersją tej gry na PC). Wystarczy czytać dużo wywiadów w dużych serwisach z grami(choćby IGN i Gamespot).

Czytanie o grach nie wystarczy, żeby znać się na ich tworzeniu.

Starfox napisał:

5. Tak, boli. Nie lubię jak ktoś kogoś obraża - podczas, gdy druga stona nie może bronić się przed atakami.

Może się bronić. Forum jest dostępne dla wszystkich zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników. Nazywanie graczy "Graczami" to kasztaństwo (to jakby tenisistów nazywać "Tenisistami"), a w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych, czym nie zaskarbiają sobie mojego szacunku.

Starfox napisał:

Czyli próbowałeś im wmówić, że to jednak moje słowa("." jest i basta

Nic podobnego.

Starfox napisał:

Dobrze, że doszedłeś do tego, że się nie da.

Od początku twierdziłem, że Twoje sformułowanie "komputer 3x mocniejszy od PS2" jest kompletnie pozbawione treści.

Offline

#52 2006-10-28 12:41:26

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

1. Skoro wiesz, to dlaczego się pomyliłeś?

Co innego wydać, a co innego konwertować.

Starfox napisał:

3. A co ci mam uzasadnić? Przecież nigdy nie pisałem gier:] Opieram się na wypowiedziach ludzi, którzy pracowali przy grach na PC i konsole(między innymi Bungie - które wolało dopracować kod Halo 2, zamiast bawić się konwersją tej gry na PC). Wystarczy czytać dużo wywiadów w dużych serwisach z grami(choćby IGN i Gamespot).

Czytanie o grach nie wystarczy, żeby znać się na ich tworzeniu.

Starfox napisał:

5. Tak, boli. Nie lubię jak ktoś kogoś obraża - podczas, gdy druga stona nie może bronić się przed atakami.

Może się bronić. Forum jest dostępne dla wszystkich zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników. Nazywanie graczy "Graczami" to kasztaństwo (to jakby tenisistów nazywać "Tenisistami"), a w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych, czym nie zaskarbiają sobie mojego szacunku.

Starfox napisał:

Czyli próbowałeś im wmówić, że to jednak moje słowa("." jest i basta

Nic podobnego.

Starfox napisał:

Dobrze, że doszedłeś do tego, że się nie da.

Od początku twierdziłem, że Twoje sformułowanie "komputer 3x mocniejszy od PS2" jest kompletnie pozbawione treści.

1. Oczywiście, ale Capcom nie skonwertował i nie wydał tej gry na PC:] Więc nie potrzebnie miałeś do nich jakieś "ale":]
3. Ten opis idealnie pasuje do przeważającej większości "znawców" tematyki, w tym... ciebie:]
5. Nie może, na świecie jest masa for internetowych, i jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś z tych gazet interesuje się anime i wchodzi na to forum.
Kto nazwał graczy "graczami"?:] Podaj mi przykład świadczący o tym, że redakcje pism konsolowych faworyzują daną platformę?(wypisz pisma multiplatformowe, a nie "oficjalki")

Tak, próbowałeś:] Wsadziłeś to zdanie w ".", czyli cytowałeś(w tym przypadku mnie)

Owszem, twierdziłeś, więc po co chciałeś wiedzieć co to znaczy "3x mocniejszy", skoro już widziałeś?:]

Offline

#53 2006-10-28 13:00:29

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:

Kto nazwał graczy "graczami"?

Nie wiem. Wiem za to, kto nazywa graczy "Graczami".

Starfox napisał:

Podaj mi przykład świadczący o tym, że redakcje pism konsolowych faworyzują daną platformę?

Jeszcze czego. Nie napisałem, że redakcje pism konsolowych faworyzują którąś platformę. Napisałem: "w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych.

Starfox napisał:

Tak, próbowałeś:] Wsadziłeś to zdanie w ".", czyli cytowałeś(w tym przypadku mnie)]

Nie, nie próbowałem. Cudzysłów oznacza nie tylko cytat.

Starfox napisał:

po co chciałeś wiedzieć co to znaczy "3x mocniejszy", skoro już widziałeś?

Nie chciałem tego "wiedzieć". Chciałem przeczytać, jak się tłumaczysz z użycia tego pozbawionego treści sformułowania.

Offline

#54 2006-10-28 13:08:01

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Kto nazwał graczy "graczami"?

Nie wiem. Wiem za to, kto nazywa graczy "Graczami".

Starfox napisał:

Podaj mi przykład świadczący o tym, że redakcje pism konsolowych faworyzują daną platformę?

Jeszcze czego. Nie napisałem, że redakcje pism konsolowych faworyzują którąś platformę. Napisałem: "w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych.

Starfox napisał:

Tak, próbowałeś:] Wsadziłeś to zdanie w ".", czyli cytowałeś(w tym przypadku mnie)]

Nie, nie próbowałem. Cudzysłów oznacza nie tylko cytat.

Starfox napisał:

po co chciałeś wiedzieć co to znaczy "3x mocniejszy", skoro już widziałeś?

Nie chciałem tego "wiedzieć". Chciałem przeczytać, jak się tłumaczysz z użycia tego pozbawionego treści sformułowania.

No to inaczej: Kto nazywa graczy "Graczami"?:]
"w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych." - ot tak tego nie wymyśliłeś, musiałeś mieć z tym styczność, więc pytanie: Dlaczego tak uważasz?:]
W tym przypadku oznaczał cytat, ale niech ci będzie, zatem co oznacza cudzysłów w tym przypadku, według ciebie?:]

Dobrze, że nie chciałeś tego "widzieć":] Tym lepiej dla mnie:]

Offline

#55 2006-10-28 13:49:05

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:

No to inaczej: Kto nazywa graczy "Graczami"?:]
"w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych." - ot tak tego nie wymyśliłeś, musiałeś mieć z tym styczność, więc pytanie: Dlaczego tak uważasz?:]
W tym przypadku oznaczał cytat, ale niech ci będzie, zatem co oznacza cudzysłów w tym przypadku, według ciebie?

Wybór nie jest duży. Idź np. do sklepu sieci EMPiK i oddaj się lekturze ostatnich numerów nader nielicznych w Polsce periodyków poświęconych grom konsolowym, a natkniesz się na słowo "Gracze" tak właśnie pisane bynajmniej nie dlatego, że zaczyna się odeń zdanie. Ja wyrobiłem sobie niepochlebną opinię o redaktorach tych pism właśnie na podstawie ich (czasopism, nie redaktorów) lektury. O redaktorach jednego z tytułów (tego, w których pisze się "Gracze") mam gorsze zdanie, niż o redaktorach drugiego, ale czereśniada występuje na łamach obydwu.
W tym przypadku cudzysłów NIE oznaczał cytatu. Lepiej od Ciebie wiem, co oznaczał cudzysłów w tekscie mojego autorstwa i żadne tam "niech mi będzie".

Starfox napisał:

żeby emulator działał poprawnie musisz posiadać kompa 3x mocniejszego od emulowanego sprzętu

Z powyższego stwierdzenia można wywnioskować, że Twoim zdaniem (od małego kwantyfikatora) "istnieje komputer, który można nazwać 3x mocniejszym od emulowanego sprzętu", przy czym z kontekstu wynika, że "emulowany sprzęt" to PS2. Skoro tak, powinieneś potrafić zdefiniować, co to za "3x mocniejszy od PS2 komputer", z czym sobie nie poradziłeś. Odpowiednio użyty cudzysłów czyni podobne wywody przejrzystrzymi, oznacza zdania twierdzące (do których można zastosować metody rachunku zdań) i pojęcia, które np. nie zostały zdefiniowane, ale dobra wola pozwala przyjąć, że pisząc je coś tam miałeś na myśli. Cudzysłów może również oznaczać cytat, a czy oznacza, czy nie oznacza - można wywnioskować z kontekstu. Oryginalne (bądź przez Ciebie samego zmodyfikowane) Twoje wypowiedzi można przeczytać w tym wątku, więc mowy nie ma o żadnej manipulacji z mojej strony. Komu się nie chce czytać i myśleć, ten może mieć żal do siebie samego o to, że czegoś nie zrozumiał.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-10-28 13:58:05)

Offline

#56 2006-10-28 14:03:45

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

No to inaczej: Kto nazywa graczy "Graczami"?:]
"w szerzeniu kibolstwa platformowego przodują redakcje pism konsolowych." - ot tak tego nie wymyśliłeś, musiałeś mieć z tym styczność, więc pytanie: Dlaczego tak uważasz?:]
W tym przypadku oznaczał cytat, ale niech ci będzie, zatem co oznacza cudzysłów w tym przypadku, według ciebie?

Wybór nie jest duży. Idź np. do sklepu sieci EMPiK i oddaj się lekturze ostatnich numerów nader nielicznych w Polsce periodyków poświęconych grom konsolowym, a natkniesz się na słowo "Gracze" tak właśnie pisane bynajmniej nie dlatego, że zaczyna się odeń zdanie. Ja wyrobiłem sobie niepochlebną opinię o redaktorach tych pism właśnie na podstawie ich (czasopism, nie redaktorów) lektury. O redaktorach jednego z tytułów (tego, w których pisze się "Gracze") mam gorsze zdanie, niż o redaktorach drugiego, ale czereśniada występuje na łamach obydwu.
W tym przypadku cudzysłów NIE oznaczał cytatu. Lepiej od Ciebie wiem, co oznaczał cudzysłów w tekscie mojego autorstwa i żadne tam "niech mi będzie".

Starfox napisał:

żeby emulator działał poprawnie musisz posiadać kompa 3x mocniejszego od emulowanego sprzętu

Z powyższego stwierdzenia można wywnioskować, że Twoim zdaniem (od małego kwantyfikatora) "istnieje komputer, który można nazwać 3x mocniejszym od emulowanego sprzętu", przy czym z kontekstu wynika, że "emulowany sprzęt" to PS2. Skoro tak, powinieneś potrafić zdefiniować, co to za "3x mocniejszy od PS2 komputer", z czym sobie nie poradziłeś. Odpowiednio użyty cudzysłów czyni podobne wywody przejrzystrzymi, oznacza zdania twierdzące (do których można zastosować metody rachunku zdań) i pojęcia, które np. nie zostały zdefiniowane, ale dobra wola pozwala przyjąć, że pisząc je coś tam miałeś na myśli. Cudzysłów może również oznaczać cytat, a czy oznacza, czy nie oznacza - można wywnioskować z kontekstu. Oryginalne, bądź przez Ciebie samego zmodyfikowane) Twoje wypowiedzi można przeczytać w tym wątku, więc mowy nie ma o żadnej manipulacji z mojej strony. Komu się nie chce czytać i myśleć, ten może mieć żal do siebie samego o to, że czegoś nie zrozumiał.

Dalej nie rozumiem o co ci chodzi ze słowem "gracze". Wychodzi na to, że nazwanie np. Obiwanshinobi "Obiwanshinobi" źle świadczy o tym kimś?:]

Dobrze, nie był to cytat, więc "niech ci będzie":]

Komu się chce czytać i myśleć to by wiedział, co miałem na myśli pisząc "3x mocniejszy" - a nie udawał głupiego i zastanawiał się: "o co chodzi jakby?":]
Komputer musi być mocniejszy, od sprzętu, który chcemy na nim zemulować:] - pewnie będziesz chciał wiedzieć co to znaczy "mocniejszy" xD ale cóż, tu ci nie pomogę:]

Offline

#57 2006-10-28 14:10:05

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Emulator PS2 na PC

Starfox napisał:

Dalej nie rozumiem o co ci chodzi ze słowem "gracze". Wychodzi na to, że nazwanie np. Obiwanshinobi "Obiwanshinobi" źle świadczy o tym kimś?

O kim?

Starfox napisał:

Komu się chce czytać i myśleć to by wiedział, co miałem na myśli pisząc "3x mocniejszy" - a nie udawał głupiego i zastanawiał się: "o co chodzi jakby?":]
Komputer musi być mocniejszy, od sprzętu, który chcemy na nim zemulować:] - pewnie będziesz chciał wiedzieć co to znaczy "mocniejszy" xD ale cóż, tu ci nie pomogę

Help yourself.

Offline

#58 2006-10-28 14:16:25

thomazo
Użytkownik
Skąd: Turek/Łódź
Dołączył: 2006-02-08

Odp: Emulator PS2 na PC

Panowie odchodzicie od tematu.

Nie zajmowałem się dogłębnie przyczynami niemożności wydajnej emulacji PS2, ale myślę, że jest to pewien kłopot również dlatego, że EE w PS2 jest 128 bitowy, a nasze PieCyki w wiekszości są 32 bitowe.

Ostatnio edytowany przez thomazo (2006-10-28 14:17:39)

Offline

#59 2006-10-28 14:30:54

tomxxx
Zbanowany
Dołączył: 2005-05-15

Odp: Emulator PS2 na PC

Obecnie PS2  to jest nic w porównaniu z pecetem.
Nawet PS3 będzie słabsze od nowych kompów.

Offline

#60 2006-10-28 14:51:17

Starfox
Użytkownik
Skąd: Dobczyce
Dołączył: 2005-09-12

Odp: Emulator PS2 na PC

Obiwanshinobi napisał:
Starfox napisał:

Dalej nie rozumiem o co ci chodzi ze słowem "gracze". Wychodzi na to, że nazwanie np. Obiwanshinobi "Obiwanshinobi" źle świadczy o tym kimś?

O kim?

Starfox napisał:

Komu się chce czytać i myśleć to by wiedział, co miałem na myśli pisząc "3x mocniejszy" - a nie udawał głupiego i zastanawiał się: "o co chodzi jakby?":]
Komputer musi być mocniejszy, od sprzętu, który chcemy na nim zemulować:] - pewnie będziesz chciał wiedzieć co to znaczy "mocniejszy" xD ale cóż, tu ci nie pomogę

Help yourself.

Wybacz, oczywiście o tobie:]
No tak jak? Wyjaśnisz mi, dlaczego graczy nie powinno się nazywać "graczami", albo co się razi w używaniu tego słowa przez tę gazetę?:]

Jak ma to związek z twoją przeszłością, albo to jakaś wstydliwa tajemnica, to nie musisz nic pisać:] W pełni cię rozumiem...

tom_21 napisał:

Obecnie PS2  to jest nic w porównaniu z pecetem.
Nawet PS3 będzie słabsze od nowych kompów.

Zdecydują o tym gry na PS3 i kompa:] W końcu co da pecetom przewaga technologiczna skoro gry będą niskich lotów? Albo na odwrót: to gry na PS3 będą słabe, a na PC o wiele lepsze:]
Czas pokaże...

Ostatnio edytowany przez Starfox (2006-10-28 14:55:22)

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024