Nie jesteś zalogowany.
KieR napisał:Tutaj bym się kłócił, bo samo SAO zostąło napisane w 2002 roku (powstało przed .hack, hejterzy ), a pierwsze globalne/przełomowe MMOPRG powstało w 2004 roku, mowa tutaj oczywiście o WoWie.
Ultima Online, Lineage, EverQuest, Runescape, MapleStory...
Równie dobrze mogłeś Tibie wymienić, co nie zmienia faktu, że taką pierwszą dużą produkcja MMOPRG był WoW, inne słabiutkie były
Ariakis powiedzmy to szczerze, przez WoWem MMO było bardzo niszowe w porównaniu do ery po WoWie.
Podpisuje się pod tymi słowami
Ostatnio edytowany przez KieR (2014-07-31 16:15:16)
Offline
.... co nie zmienia faktu, że taką pierwszą dużą produkcja MMOPRG był WoW, inne słabiutkie były
WoW wcale nie byl pierwsza duza produkcja, gry MMO istnialy od paru ladnych lat, grali w nie ludzie ktorych takie gry interesowaly, bo gry MMO byly bardzo wymagajace. Wiekszosc niedzielnych graczy gubila sie jak we mgle, wszystkie mialy abonament ktory odstraszal, dlatego rynek ten mial ok 8 mln graczy i powoli sie rozwijal. Sukces WoW-a jest wynikiem duzej popularnosci marki Warcrafta co przyciagnelo masy "nowych" niedzielnych graczy, ludzi ktorzy w zyciu w MMO nie grali i grac nie mieli zamiaru, jesli dobrze pamietam dla 9 z 10 moich znajomych z WoW-a bylo to pierwsze MMO, a wiekszosc z nich grala w gry od paru lat Dzieki WoW ktory spopularyzowal gry MMO liczba ludzi grajaca w mmo szybko zaczela rosnac i to jego najwieksza zasluga
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2014-07-31 17:46:22)
ara ara...
Offline
Kilgur wcześniej były duże MMO, ale jak pisałeś nie tak łatwe w obsłudze jak WoW. Brak było też wielu mechanik które teraz są takie oczywiste. No i proporcje, przed WoW MMO miało kilkadziesiąt-kilkaset tysięcy użytkowników a WoW szybko przekroczył 1 milion. Sama marka Warcraft nie była jakoś strasznie rozpoznawalna (RTS to stosunkowo niszowy gatunek), chociaż zadziałała magia studia, wtedy i nawet teraz gry spod szyldu Blizzard były uważane za warte każdych pieniędzy.
Offline
Foris -> Nie chodzilo mi o obsluge jako sterowanie etc. ale o zrozumienie mechaniki na jakiej gra sie opiera, zreszta wow na poczatku tez niebyl latwy, zeby dobrze grac trzeba bylo czytac po forach i szukac co i jak zrobic Vanilla i TBC w porownaniu do tego co mamy teraz byla tak trudna ze wiekszosc terazneijszych graczy poprostu by wymieklo WoW skopiowal i zmodyfikowal dobre pomysly z innych gier i je wprowadzil sama gra nie byla az tak rewolucyjna. Gdyby to nie byl warcraft i gra robiona przez Blizzard az takiego boomu na nia by nie bylo. Sprawdzilem dokladnie w momencie premiery calosc rynku mmo miala ok 6 mln graczy placacych suba na rozne gry
(RTS to stosunkowo niszowy gatunek)
W tamtych latach najwiecej ludzi gralo w quake, cs-a, starcrafta i warcrafta 3
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2014-07-31 18:04:32)
ara ara...
Offline
Foris -> Nie chodzilo mi o obsluge jako sterowanie etc. ale o zrozumienie mechaniki na jakiej gra sie opiera, zreszta wow na poczatku tez niebyl latwy, zeby dobrze grac trzeba bylo czytac po forach i szukac co i jak zrobic Vanilla i TBC w porownaniu do tego co mamy teraz byla tak trudna ze wiekszosc terazneijszych graczy poprostu by wymieklo WoW skopiowal i zmodyfikowal dobre pomysly z innych gier i je wprowadzil sama gra nie byla az tak rewolucyjna. Gdyby to nie byl warcraft i gra robiona przez Blizzard az takiego boomu na nia by nie bylo. Sprawdzilem dokladnie w momencie premiery calosc rynku mmo miala ok 6 mln graczy placacych suba na rozne gry
(RTS to stosunkowo niszowy gatunek)
W tamtych latach najwiecej ludzi gralo w quake, cs-a, starcrafta i warcrafta 3
Jak poznać gracza vanilli? Ciągle wspomina dawne czasy -> "Vanilla i TBC w porownaniu do tego co mamy teraz byla tak trudna ze wiekszosc terazneijszych graczy poprostu by wymieklo"
To prawda, wzięli najlepsze rzeczy z popularnych mmo i połączyli ze sobą. Zapomniałeś dodać, że stroną fabularną mieli bardzo dobrze przygotowaną ->"WoW skopiowal i zmodyfikowal dobre pomysly z innych gier i je wprowadzil sama gra nie byla az tak rewolucyjna."
Tak, Riot też był tak dobrą firmą, że przyciągną samą nazwą miliony graczy ->"Gdyby to nie byl warcraft i gra robiona przez Blizzard az takiego boomu na nia by nie bylo."
Mnie przyciągnął sam trailer ->
Ostatnio edytowany przez Xandros (2014-07-31 18:29:10)
Offline
Vanilla i TBC w porownaniu do tego co mamy teraz byla tak trudna ze wiekszosc terazneijszych graczy poprostu by wymieklo
Utarty frazes mający mało wspólnego z rzeczywistością.
Grałem na TBC i jakoś nie przypominam sobie, żeby był jakoś wybitnie trudny.
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
Grałem na TBC i jakoś nie przypominam sobie, żeby był jakoś wybitnie trudny.
Z pewnością łowienie ryb nie jest zbyt trudne, choć wtedy było czasochłonne (przepraszam, musiałem).
Przypomnij sobie HC dungeony i porównaj do tych teraz (masz filmiki na yt jak nie grałeś). Pewnie o to mu chodziło .
Offline
Kamiyan3991 napisał:Grałem na TBC i jakoś nie przypominam sobie, żeby był jakoś wybitnie trudny.
Z pewnością łowienie ryb nie jest zbyt trudne, choć wtedy było czasochłonne (przepraszam, musiałem).
Przypomnij sobie HC dungeony i porównaj do tych teraz (masz filmiki na yt jak nie grałeś). Pewnie o to mu chodziło .
Proponuje sobie przypomnieć ostatnie rajdy z podstawki i TBC, które 80% gildii nie potrafiła zaliczyć - dla porównania teraz można to zrobić z randomowymi ludźmi (ostatnie rajdy z innych dodatków). WoW nie był taki prosty od początku, stał się taki z czasem. Zresztą te gadanie, że jest prosty, a inne MMO trudne też średnio - imo jest przystępniejszy
Offline
Proponuje sobie przypomnieć ostatnie rajdy z podstawki i TBC, które 80% gildii nie potrafiła zaliczyć
Paladyni nie wyrabiali z buffowac ludzi xD
dla porównania teraz można to zrobić z randomowymi ludźmi
Normale
HC to tylko jak kogoś boostują ^^ (raidy, a nie dungeony, by nie było)
Zresztą te gadanie, że jest prosty
Jestem ciekaw, ile z tych osób skończyło full kontent.
Offline
dla porównania teraz można to zrobić z randomowymi ludźmi
Normale
HC to tylko jak kogoś boostują ^^ (raidy, a nie dungeony, by nie było)
Tak, normale, ale jest to dobra opcja, imo. Zbieranie sprzętu + poznawanie taktyki. Generalnie jak do gry wprowadzają coś trudniejszego - np. przerobiony Zul'Aman na dungeony - to ludzie płaczą, że trudne. A na forach wszędzie płaczą, że za łatwe: "nie to co inne mmo". Ale już kończmy ten offtop, chyba xD
Offline
Xandros napisał:Kamiyan3991 napisał:Grałem na TBC i jakoś nie przypominam sobie, żeby był jakoś wybitnie trudny.
Z pewnością łowienie ryb nie jest zbyt trudne, choć wtedy było czasochłonne (przepraszam, musiałem).
Przypomnij sobie HC dungeony i porównaj do tych teraz (masz filmiki na yt jak nie grałeś). Pewnie o to mu chodziło .Proponuje sobie przypomnieć ostatnie rajdy z podstawki i TBC, które 80% gildii nie potrafiła zaliczyć - dla porównania teraz można to zrobić z randomowymi ludźmi (ostatnie rajdy z innych dodatków). WoW nie był taki prosty od początku, stał się taki z czasem. Zresztą te gadanie, że jest prosty, a inne MMO trudne też średnio - imo jest przystępniejszy
Niezupełnie, bo akurat WLK poszedł w trochę innym kierunku.
Szmat czasu, więc mogę dobrze nie pamiętać, ale HC i 10-25; normal/hc wprowadzono dopiero w WLK, żeby umożliwić "niedzielnym graczom" liźnięcie choć części tych instancji bez konieczności szukania dobrej gildii i żmudnego kolekcjonowania itemków ze wcześniejszych instancji.
Najtrudniejsze (jak np. TOC 25 HC) nadal pozostały nietknięte i zarezerwowane tylko dla najlepszych.
TBC różniło się tym, że nie miało luźniejszej wersji dla mniej zaangażowanych graczy, co osobiście uważam za wadę, a nie za plus, bo gra powinna dopuszczać także graczy "z życiem" (bo wybaczcie, ale czyszczenie najlepszych instancji na TBC pochłaniało tony zaangażowania w grę, stąd takie określenie).
Jak to teraz wygląda to nie wiem, bo odpuściłem przy Cata i to jeszcze w czasach, kiedy feral druid był OP (pierwsze patche), natomiast zarzuty odnośnie "uproszczenia" przejawiały się już w stosunku do WLK, a to było nic innego jak próba (i to udana) włączenia do gry mniej zaangażowanych graczy.
PS: a i tak liczy się tylko PvP.
I co z tego, że słabo zbalansowane - areny 3v3 grało się wybornie na wszystkich podstawkach.
Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2014-07-31 19:22:30)
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
Xandros -> Dla mnie lore akurat ma dugorzedne znaczenie, wiekszosci questow nawet nie czytalem, bo niezbyt interesowal mnie powod dla ktorego musze zabic 10 szczorow przyniesc 2 worki maki etc. a takich questow byla wiekszosc. Skopiowanie dobrych pomyslow nigdy nie bylo dla mnie czyms zlym, a blizz zrobil bardzo dobra gre, ale zadnej rewolucji nie bylo, bo wszystko takiej czy innej formie gdziej juz bylo
Riot też był tak dobrą firmą, że przyciągną samą nazwą miliony graczy Nie ma to zadnego znaczenia w momencie kiedy powstal LoL byly z 3 gry moba
Kilgur napisał:Vanilla i TBC w porownaniu do tego co mamy teraz byla tak trudna ze wiekszosc terazneijszych graczy poprostu by wymieklo
Utarty frazes mający mało wspólnego z rzeczywistością.
Grałem na TBC i jakoś nie przypominam sobie, żeby był jakoś wybitnie trudny.
Pewnie ze nie byl trudny, odnosze go do dodatkow WotlK i MoP w ktorych poziom pre-raidowy jest tak zenujaco niski, ze spokojnie malpe mozna nauczyc jak zrobic HC dungeon w MoP Rajdy na normalu tez nie sa zbyt wymagajace tylko najwiekszy problem to znalezc 10 osob ktore ogarnia, zeby poszly bezbolesnie
Co do SaO to porownianie do wow-a ssie na calej lini, bo raczej powodem powstania takich anime byl kask do VR i np "Kosiarz umyslow" niz gry mmo
Ostatnio edytowany przez Kilgur (2014-07-31 19:39:43)
ara ara...
Offline
Niezupełnie, bo akurat WLK poszedł w trochę innym kierunku.
Szmat czasu, więc mogę dobrze nie pamiętać, ale HC i 10-25; normal/hc wprowadzono dopiero w WLK, żeby umożliwić "niedzielnym graczom" liźnięcie choć części tych instancji bez konieczności szukania dobrej gildii i żmudnego kolekcjonowania itemków ze wcześniejszych instancji.
HC raidy wprowadzili dopiero w WotLK'u w trial of crusader (przynajmniej w takiej opcji jaka jest teraz), wcześniej (Ulduar) to były hard mode poprzez włączenie jakiegoś mechanizmu .
Odnośnie TBC pisalem o dungeonach HC i farmienia gearu preraidowego. Bo hc były, ale nawet żeby się tam dostać wymagało to trochę trudu.
Co do SaO(...)
A bo to topic o SaO... Przepraszam za offtop :X.
Offline
Ariakis powiedzmy to szczerze, przez WoWem MMO było bardzo niszowe w porównaniu do ery po WoWie.
Powiedzmy sobie szczerze: pie...lisz głupoty.
http://users.telenet.be/mmodata/Charts/TotalSubs.png
http://users.telenet.be/mmodata/Charts/PCU-1.png
Podobnie jak farmazonem jest stwierdzenie o niszowości RTSów w początkach XXI w. czy braku wpływu marki Warcrafta na WoW, który zupełnie przypadkowo jest oparty na Frozen Throne, który bagatela rozszedł się w jakoś 5 mln egrzemplarzy.
Równie dobrze mogłeś Tibie wymienić, co nie zmienia faktu, że taką pierwszą dużą produkcja MMOPRG był WoW, inne słabiutkie były
Nie był - WoW można uznać za ojca trzeciej generacji MMO i za największy komercyjny sukces ale nic więcej. Przed nim powstało co najmniej kilka produkcji, które zdobyły dużą popularność (nie mając jednocześnie zaplecza w lore Warcrafta czy marki Blizzarda/Acti), zwłaszcza w Azji.
Także twierdzenie, że zjawisko MMO nie istniało czy nie było jakoś szczególnie popularne w czasach pisania powieści, bo nie było WoWa to takie samo pier...nie głupot, jak u tego cytowanego wyżej.
Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect.
Offline
Offline
Offline
Co wy Ultimy Online nie znacie?
Co niektórych to na świecie nie było albo na stojąco pod stół wchodzili jak Ultima zadebiutowała
Offline
Nie chce mi sie szukac ale w wow zaraz po premierze w europie gralo wiecej ludzi niz we wszystkie inne mmo razem wziete (w europie).
"po winstalowaniu wszystko dziala samoczynnie i nie mozna tego zatrzymac..."
Offline
Nie chce mi sie szukac ale w wow zaraz po premierze w europie gralo wiecej ludzi niz we wszystkie inne mmo razem wziete (w europie).
To poszukaj bo mylisz sie Jesli dobrze pamietam na starcie w EU bylo cos kolo 100k ludzi w momencie kiedy calos wow osiagnela 1kk subow w EU bylo ich cos kolo 300k. Calosc rynku miala 6kk subow oczywiscie wiekszosc to azja ale w tym momencie bylo kila gier w ktore grali ludzie z "zachodu" i mialy one duza liczbe sobow.
ara ara...
Offline
Przecież nawet wyżej dawałem linka do wykresu :p
http://users.telenet.be/mmodata/Charts/PCU-1.png
Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect.
Offline