#81 2006-07-10 22:27:17

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

nazghoul napisał:

interfejs, interfejsem, ale w grze to nie jest najwazniejsze smile to tak jakbys ocenial system operacyjny po interfejsie. na pierwszy rzut oka moze sie liczy, ale potem wychodzi na jaw cala 'reszta' i to co w bebechach siedzi.
co do walki - pole bitwy! a wlasciwie poletko w disciples, gdzie tu jakas bardziej skomplikowana taktyka, gdzie wykorzystywanie terenu? smutny ladnie to wyglada ale to niestety nie jest tym 'co tygrysy lubia najbardziej'.

Kiedy idzie o grę, w której napier?ala się myszą kilkaset kliknięć na minutę, jak omawianych turówkach - "przezroczystość", zerowość interfejsu jest sprawą pierwszorzędnej wagi. W AoW np. nie ma takich chorągiewek (a jeśli są, to nie wiem, jak się je włącza, co też dobrze o interfejsie nie świadczy, bo interfejs powinien być przejrzysty), jak w Disciples II. Przez to trudno zauważyć własnego Enta, czy jak się to nazywa, kiedy stoi w lesie. To tylko jeden z przykładów. Gra ma przemyślaną mechanikę, ale dopiero gdyby nie męczyła takimi niedoróbkami, byłaby superekstra.
Z tym "polem walki", to nieporozumienie. Gdzie taktyka? Przejdź choć jedną kampanię, a sam zobaczysz, gdzie. Disciples II różni się zasadniczo od Hirołsów. W Hirołsach trzeba ciułać wojsko, w Disciples II trzeba wygrywać bitwy, jest też system ciskania rozmaitych czarów na mapie, który nie ma odpowiednika w Hirołsach. Disciples II jest prostsza, ale nie łatwiejsza. System walki ma zbliżony do turówych cRPGów i jRPGów (jak Golden Sun). W Etherlords II jest podobny, ale karciankowy.
Nie ma sensu dąsać się na Disciples II za to, że nie są Hirołsami - i vice versa.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-07-10 22:29:40)

Offline

#82 2006-07-20 23:17:04

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

liia napisał:

Grywalności tej gry, jak dla mnie, żadna inna nie pobije.

To ja się powtórzę. Trzeba grać w Disciples II. Właśnie grywalnościowo ona może startować do HoM&M III! Czy w którychś Hirołsach można się sprzymierzać z innym graczem/rasą? Pytam, bo nie wiem. W Disciples II można i to dopiero jest jazda. Każdy rozejm zawiera się z myślą o jego przyszłym zerwaniu.

Offline

#83 2006-07-21 00:01:25

lankin
Użytkownik
Skąd: Olkusz
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

po przejściu z HoM&M IV na Disciples II , mając w pamięci HoM&M III, Disciples I oraz Age of Wonders 2: Tron... ,
stwierdziłem że to jest gra dla mnie smile_big
ma jedną wadę: ma ciemne lądy. jedynka była jaśniejsza.
bez flag nawet nieruszam wojsk, można się nadziać na jakiegoś "partyzanta"

Offline

#84 2006-07-21 00:04:47

pa3cja
Użytkownik
Skąd: Szczecin
Dołączył: 2006-01-17

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Obiwanshinobi napisał:
liia napisał:

Grywalności tej gry, jak dla mnie, żadna inna nie pobije.

To ja się powtórzę. Trzeba grać w Disciples II. Właśnie grywalnościowo ona może startować do HoM&M III! Czy w którychś Hirołsach można się sprzymierzać z innym graczem/rasą? Pytam, bo nie wiem. W Disciples II można i to dopiero jest jazda. Każdy rozejm zawiera się z myślą o jego przyszłym zerwaniu.

w Heroes III, jak bierzesz mape (losową) to mozesz ustawic sojusze, ale nie mozna ich w czasie gry zrywac, ani rowniez w czasie gry ich tworzyc.

Offline

#85 2006-07-21 02:01:19

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

lankin napisał:

bez flag nawet nieruszam wojsk, można się nadziać na jakiegoś "partyzanta"

Ale czy to jest błąd? Jedno kliknięcie - i flagi jak malowane. Może faktycznie należałoby uprzedzać graczy, żeby przede wszystkim zwiększali u dowódców ilość miejsc w oddziale.

Offline

#86 2006-07-21 09:32:26

nazghoul
Użytkownik
Skąd: kraków, wadowice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Obiwanshinobi napisał:

System walki ma zbliżony do turówych cRPGów i jRPGów (jak Golden Sun).

i tu jest pies pogrzebany, bo nie przepadam za tym systemem walki - mechanika final fantasy mnie odstrasza. dlatego DLA MNIE age jest lepszy. oczkod

Offline

#87 2006-07-21 14:30:48

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Mechanika Final Fantasy, to Cię może odstraszyć od Final Fantasy. Od Disciples II nie powinna, bo w Disciples II mechanika Final Fantasy nie występuje. Jeśli tego nie zauważyłeś, to po prostu nie wiesz o czym piszesz.

Offline

#88 2006-08-04 14:34:55

Freestyler
Użytkownik
Dołączył: 2006-05-31

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

III the best nie zmienie zdania ;D a 5 cos mi nie chca chodzic

Offline

#89 2006-08-04 15:02:11

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Freestyler napisał:

5 cos mi nie chca chodzic

Sprawdzałeś, czy Twój komp spełnia wymagania? Ciekawostka - na pudełku wyczytałem, że gra wymaga shaderów, a tu ktoś napisał, że po spatchowaniu chodzi mu na karcie bez shaderów. Nie wiem, czy ten patch miał tak działać, ale niekoniecznie (pamiętam, że Splinter Cell: Pandora Tomorrow chodził mi na starych sterownikach jeszcze na GeForce'ie 4MX, a nie powinien - oczywiście bez shaderów syfiaście wyglądał).

Offline

#90 2006-08-04 16:10:19

Krid
Użytkownik
Skąd: Szczerców
Dołączył: 2005-12-08

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Obiwanshinobi napisał:

Sprawdzałeś, czy Twój komp spełnia wymagania? Ciekawostka - na pudełku wyczytałem, że gra wymaga shaderów, a tu ktoś napisał, że po spatchowaniu chodzi mu na karcie bez shaderów.

Potwierdzam, że po spatchowaniu gra działa na 4mx, zrobiłem tak u kolegi.
Niestety nie wiem czy to można nazwać grą(wydajność).


Krid.jpg

Offline

#91 2006-08-04 17:02:18

NameLess One
Użytkownik
Skąd: Piotrkow Tryb.
Dołączył: 2006-04-03

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Moim zdaniem najlepsza tego typu gierka jest Disciples II. Co do HoM&M to jest to jedna z moich ulubionych gier, ale z Disciples II nie moze sie rownac. Podobal mi sie przedewszystkim ciekawy scenariusz z wieloma zwrotami akcji ( w tym zalozanie wygranej, ktore mogly zmieniac sie z rundy na runde). Ale odbiegam od tematu Gralem e Herosow od 3 - 5 i musze powiedziec, ze 3 mnie zachwycila, 4 zniechecila, a po uruchomieniu 5 poczulem sie tak jak bym wrocil do 3, ale...

I wlasnie zawsze jest jakies ale wiec :
- nie spobobala mi sie malo czytelna mapa po, ktorej poruszasz sie bochaterem i czasem nie widzisz bochaterow wroga,
- to, ze czesto by zebrac zasoby rozrzucone na planszy musze przyblizac mape,
- i wogole to cale 3D blee

Ciekawymi rozwiazaniami natomiast jest:
- ograniczenie wszechmocy miejskiego portalu i wrot wymiarow,
- "klasowe" umiejetnosci bochaterow,
- dodatkowy budynek dla kazdej z ras, ktory sprawia, ze nie ma juz niepotrzebnych jednostek z nie swojego miasta hehe(najlepszy jest chyba w nekropolis okej).

Co do taktyki spowolnienie + implozja to jest ona rownie skuteczna przeciwko nekromacie jak i reszcie zamkow (nie dziala tylko na smoki). Ale trzeba pamietac, ze przeciwnik moze odpowiedziec tym samym ej

Offline

#92 2008-03-11 19:58:50

MasterPLASTER
Użytkownik
Dołączył: 2007-07-26

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Mam taki problem: ktoś może wie, gdzie jest namiot CZERWONEGO klucznika w misji EKSPANSJA w kampanii CZARNOKSIĘŻNIKA? wstyd

Offline

#93 2008-03-11 20:17:12

Piter666
Użytkownik
Skąd: Gdynia
Dołączył: 2005-03-15

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

MasterPLASTER napisał:

Mam taki problem: ktoś może wie, gdzie jest namiot CZERWONEGO klucznika w misji EKSPANSJA w kampanii CZARNOKSIĘŻNIKA? wstyd

Ja nie wiem ale za to postanowiłem się tutaj wyżalić skoro temat już odkopany:

byłem dzisiaj w tesco z zamiarem kupna herosów saga 1-3 oraz IV ale niestety ktoś przedemną już też miał taki pomysł i dla mnie zabrakło klnie Na gram.pl też już zeszły... deprecha

EDIT:
żeby wypad nie zakończył się zupełną porażką to kupiłem nevera + dodatki ojej

Ostatnio edytowany przez Piter666 (2008-03-11 20:27:01)

Offline

#94 2008-03-12 18:53:02

kiriki
Użytkownik
Dołączył: 2007-01-03

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Herosy na 4 powinni skończyć. Albo robić dalej w ten sam sposób. A nie jakieś 3D ładować!

Offline

#95 2008-03-12 19:03:48

Przemek3
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: 2006-03-18

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

kiriki napisał:

Herosy na 4 powinni skończyć. Albo robić dalej w ten sam sposób. A nie jakieś 3D ładować!

A ja się z tobą nie zgodzę. Mi 5 bardzo przypadła do gustu. Wykonanie wg mnie bardzo fajne, grafika też całkiem spoko, każdy zamek wyglądał inaczej, a nie tak jak w 4, no i widać, że wzorowali się 3 części, która przez większość jest uważana nadal za najlepszą część.

Offline

#96 2008-03-12 19:08:59

dziku8
Użytkownik
Skąd: Jarosław
Dołączył: 2006-03-25

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Przemek3 napisał:

A ja się z tobą nie zgodzę. Mi 5 bardzo przypadła do gustu. Wykonanie wg mnie bardzo fajne, grafika też całkiem spoko, każdy zamek wyglądał inaczej, a nie tak jak w 4, no i widać, że wzorowali się 3 części, która przez większość jest uważana nadal za najlepszą część.

Bo wiesz 3 jest najlepsza. 4 ma fajne pomysly ale niestety przegieli i tym tytulem studio sie pograzylo placze

Offline

#97 2008-03-12 19:43:50

Piter666
Użytkownik
Skąd: Gdynia
Dołączył: 2005-03-15

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

kiriki napisał:

Herosy na 4 powinni skończyć. Albo robić dalej w ten sam sposób. A nie jakieś 3D ładować!

prawda, 5 śmierdzi mi warcraftem...

Offline

#98 2010-10-17 12:59:44

Feanor
Użytkownik
Skąd: Łódź
Dołączył: 2010-10-17

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

mówi się, że pod względem grafiki i muzyki im dalej w serię tym lepiej, ze względu na resztę - odwrotnie, a zwłaszcza, jeśli chodzi o grywalność...chciałbym powrócić do 8 miast, tak jak było w trójce (a 9 i 10 jesli liczyć AB, SoD, WoG i HoA), niestety w 6 będzie podobno tylko 5 frakcji...

Offline

#99 2011-08-22 18:46:39

kaxygen
Użytkownik
Dołączył: 2010-08-10

Odp: HEROES OF MIGHT & MAGIC V

Jak dla mnie 5 to majstersztyk. Zajebista grafika, zajebista grywalność i zajebista fabuła. Wd. mnie są nawet lepsze od trójki. Przeszedłem wszystkie misje w piątce i w dodatkach, teraz cisnę w nie na heroicznym smile_big

Oby 6 była lepsza... Chociaż 4 zamki i 4 rodzaje zasobów nie wróżą tej części niczego dobrego shithappens

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024