#1 2006-10-19 23:03:43

mbell
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Legalność anime

Mam ogromna prośbę aby jasno ustalić jakie anime posiadane przez nas jest legalne a jakie nie. Nie co się nam wydaje ale co faktycznie mówi prawo. I taką wykładnię przypiąć wszem i wobec.
Przeszukałem google w ustaleniu szczegółów ale nie jestem prawnikiem, no i prawo się zmienia (UE). Dlatego prosiłbym o pomoc.

Pomijam oczywisty fakt posiadania orginalnego DVD.
Dla wielu ortodoksyjnych fanów tylko taka forma jest jedyną i słuszna co oczywiście nie jest prawdą.

Formą legalnego anime jest posiadanie nagrania już wyemitowanego anime w TV. {Rawy jak najbardziej ) Na własny użytek. Nie jest powiedziane, że to musi być polska TV. Takie anime mogę legalnie udostępniać krewnym i znajomym. Nieodpłatnie. Idąc tą drogą rozumowania wymiana takim anime a kolegami z ansi jest jak najbardziej legalna. Oczywiście nieodpłatna wymiana.

Oczywiście kopia DVD 1:1 jest piractwem czystej wody.
Kopiowanie DVD jest nielegalne. Pytanie jednak co odróżnia film nagranay z TV a film zripowany z DVD?

Kwestia licencji też nie jest oczywista.
Bo jeśli anime było wyemitowane w TV to mimo licencji takie anime mogę sobie nagrać z TV i mieć legalnie bez oryginału na DVD.

Chodzi aby to jasno powiedzieć, podać podstawę prawną itd.

Co wy na to?
mbell

Ostatnio edytowany przez mbell (2006-10-19 23:12:48)


gg - już działa
Google+     m.bellon.atas@gmail.com
Aktualnie oglądane :
* Usagi Drop * Ao no Exorcist * Tiger & Bunny

Offline

#2 2006-10-19 23:38:35

R4Zi3L
Użytkownik
Skąd: Kielce
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Legalność anime