#1 2005-07-25 15:30:21

duch_84
Użytkownik
Skąd: Sieradz
Dołączył: 2005-03-26

Prawa Anime

będzie troche czytania jezor

Kiedyś znalazłem coś takiego, co wy na to, jak dla mnie autor tych praw troche obejrzał, ale od razu z negatywnym nastawieniem i na tym kończył:

"Prawa Anime" to rosnąca lista zjawisk natury fizycznej, ogólnej bądź
przyrodniczej, które zdają się pojawiać w różnych formach we wszystkich
rodzajach anime. Pierwotnym zamierzeniem była próba ich klasyfikacji w
postaci listy "praw" wyjaśniających, w jaki sposób fizyka anime różni się od
tej z naszego (prawdziwego?) świata. Ze względu na dynamiczną naturę
"animelogii", teorie i paradygmaty podlegają w zasadzie ciągłym
transformacjom, mieszając się często z przypływami fantazji. Bez pretensji
do wyjaśnienia wszystkiego (a czasami w ogóle nic nie wyjaśniając),
przedstawiamy poniżej ponumerowaną listę semi-empirycznych wysepek na
oceanie domysłów. Żywimy nadzieję, że będą one przydatne przy analizowaniu
anime albo przynajmniej wywołają uśmiech.

#1 - Prawo metafizycznej nieregularności
Normalne prawa fizyki nie mają zastosowania.

#2 - Prawo zróżnicowanej grawitacji
Kiedy ktoś lub coś skacze, jest rzucane albo z innych przyczyn znajduje się
w powietrzu, siła grawitacji jest redukowana czterokrotnie.

#3 - Prawo amplifikacji sonicznej, pierwsze prawo akustyki w anime
W przestrzeni kosmicznej głośne dźwięki, np. eksplozje, są jeszcze
głośniejsze ponieważ nie ma tam powietrza, które przeszkadzałoby w ich
rozchodzeniu się.

#4 - Prawo stałego przyspieszenia, pierwsze prawo ruchu w anime
W przestrzeni kosmicznej stałe przyspieszenie jest równe stałej prędkości.

#5 - Prawo mechanicznej mobilności, drugie prawo ruchu w anime
Im większy obiekt mechaniczny, tym szybciej się porusza. Opancerzone mechy
są najszybszymi obiektami znanymi ludzkiej nauce.

#6 - Prawo względności czasu
Czas nie jest stały. Czas zatrzymuje się dla bohatera, kiedy robi coś
super-widowiskowego. Czas zwalnia swój bieg podczas śmierci przyjaciół bądź
kochanków i przyspiesza podczas walki.

#7 - Pierwsze temporalne prawo śmiertelności
"Dobrzy goście" i "źli goście" umierają na jeden z dwóch sposobów: albo tak
szybko, że nie zdążą tego nawet zauważyć, albo w rozwlekłych scenach, w
których bohater uświadamia sobie zasady funkcjonowania społeczeństwa,
ludzkiej egzystencji i dlaczego kanapki zawsze spadają masłem do dołu.

#8 - Drugie temporalne prawo śmiertelności
Umieranie zabiera czarnym charakterom trochę czasu... niezależnie od rodzaju
odniesionych ran. Nawet jeśli "źli goście" giną tak szybko, że nie zdążą
nawet zauważyć przyczyny, uświadomienie sobie własnej śmierci zajmuje im
nieco czasu. Przypisuje się to przekonaniu, że bycie złym powoduje
uszkodzenie płata rzeczywistości w mózgu.

#9 - Prawo emfazy dramatycznej
Sceny ze szczególnie dużą dozą akcji są przedstawiane albo w postaci
nieruchomych ujęć albo czarnego ekranu z błyskami jasnego koloru (zwykle
czerwonego albo białego).

#10 - Prawo multiplikacji dramatycznej
Sceny, które zdarzają się tylko raz, np. "dobry facet" kopiący facjatę
"złego faceta", są pokazywane przynajmniej 3 razy z 3 różnych kątów.

#11 - Prawo inherentnej niestabilności
Wszystko wybucha. Wszystko.

Wniosek pierwszy -
Wszystko co wybucha, wpierw się nadyma.

Wniosek drugi -
Wielkie miasta są najbardziej wybuchowymi substancjami znanymi ludzkiej
nauce. W szczególności Tokio zdaje się być najbardziej niestabilnym z tych
miast, czasami określanym jako "miasto rozrywki".

#12 - Prawo emisji flogistatycznej
Prawie wszystkie obiekty emitują światło ze śmiertelnych ran.

#13 - Prawo emisji energetycznej
Bronie umieszczone na mechach lub statkach kosmicznych przed strzałem
wytwarzają energię (zwykle określaną mianem "bąbla" energii). Z powodu
wybuchowych właściwości broni uważa się, że jest to związane z prawem
inherentnej niestabilności.

#14 - Prawo śmiercionośności odwrotnej do wielkości
Potencjał destrukcyjny dowolnego obiektu/organizmu jest odwrotnie
proporcjonalny do jego masy.

Wniosek pierwszy -
Małe i słodkie jest zawsze groźniejsze od wielkiego i strasznego (tzw.
fenomen A-ko).

#15 - Prawo niewyczerpywalności
Amunicja NIGDY się nie kończy. Oczywiście, nie dotyczy to sytuacji, w
których jest się otoczonym, w obliczu przewagi liczebnej i technicznej oraz
nieprzytomnym.

#16 - Prawo odwrotnej celności
Celność ognia "dobrych facetów" posługujących się dowolnym rodzajem broni
strzeleckiej jest wprost proporcjonalna do trudności strzału. Celność ognia
"złych facetów" zmniejsza się wraz ze spadkiem trudności strzału (tzw. efekt
szturmowców). Przykład: "dobry facet" po pijaku, zawieszony do góry nogami w
poruszającym się pojeździe - zawsze trafia, a kilkanaście batalionów "złych
facetów" strzelających do bohatera stojącego samotnie na środku pustego
pola - zawsze pudłuje.

Wniosek pierwszy -
Im więcej "złych facetów" tym mniejsze prawdopodobieństwo, że w coś trafią
albo spowodują poważniejsze uszkodzenia.

Wniosek drugi -
Zawsze kiedy "dobry facet" staje w obliczu przytłaczającej przewagi
liczebnej wroga, "źli faceci" ustawiają się w równym rzędach, pozwalając
bohaterowi na wykoszenie ich jedną serią z automatu i ucieczkę.

Wniosek trzeci -
Zawsze, kiedy "dobry facet" zostaje trafiony przez wroga, dzieje się to w
obrębie "specjalnego obszaru trafienia", którym zwykle jest bark lub ramię.
Zraniony bohater nie jest w stanie wykonywać żadnych czynności, bardziej
męczących od kierowania pojazdami, strzelania, fechtowania, obsługi
ciężkiego sprzętu i wykonywania skomplikowanych ciosów.

#17 - Prawo periodycznej romantycznej nieprzydatności
Minmei jest naiwna.

#18 - Prawo pojemności hemoglobiny
Ludzkie ciało zawiera 50 litrów krwi, czasem więcej, pod wysokim ciśnieniem.

#19 - Prawo demonicznej konsekwencji
Demony i inne nadprzyrodzone potwory mają przynajmniej 3 oczy, garnitur kłów
i zwykle są żółtozielone albo brązowe, choć trafiają się i czarne. Można je
zranić tylko mieczem.

#20 - Prawo militarnej nieprzydatności
Olbrzymie galaktyczne armady, całe armie i wielkie maszyny wojenne pełne
okrutnych, bezlitosnych i żądnych krwi wojowników, mogą zostać zatrzymane i
pokonane przez jeden, niewiele znaczący przykład troski/miłości albo
piosenkę.

Wniosek pierwszy -
(Adam Barnes)
Kiedy pojedyncza maszyna bojowa (mecha, statek kosmiczny, itp.) stawia czoła
całej armii, armia zawsze przegrywa.

#21 - Prawo taktycznej nieprzydatności
Taktyczni geniusze nie są...

#22 - Prawo niekonsekwentnej spostrzegawczości
Ludzie nigdy nie dostrzegają drobiazgów... np. brakujących części ciała, czy
ran wielkości Pałacu Kultury.

#23 - Prawo dziecięcego intelektu
Dzieci są mądrzejsze od dorosłych. I prawie zawsze dwa razy bardziej
wkurzające.

#24 - Prawo amerykanotropomorfizmu
Amerykanie w Anime pojawiają się w dwóch typowych rolach: albo jako wredni,
mizerni "źli goście" albo jako wielcy, głupi "dobrzy goście".

Wniosek pierwszy -
Jedyni ludzie głupsi od wielkich, głupich Amerykanów to amerykańscy tłumacze
(tzw. efekt zielonej linii).

Wniosek drugi -
Jedyni ludzie głupsi od amerykańskich tłumaczy to amerykańscy redaktorzy i
cenzorzy.

#25 - Prawo proporcjonalności szczękowej
(A. Hicks, U. Williams, Ben Leinweber)
Rozmiar ust jest wprost proporcjonalny do głośności mówienia albo jedzenia.

#26 - Prawo kocich mutacji
(A. Hicks)
Każda mutacja pół-kot/pół-człowiek niezawodnie:

1) będzie rodzaju żeńskiego,
2) będzie posiadać uszy i czasem ogon jako mutację genetyczną,
3) będzie nosić możliwie mało ubrań, jeśli w ogóle jakieś.

#27 - Prawo oszczędzania siły ognia
(U. Williams)
Każda potężna broń zdolna zniszczyć/pokonać przeciwnika jednym strzałem na
pewno zostanie zostawiona na później i użyta tylko w ostateczności.

#28 - Prawo technologicznej przyjazności dla użytkownika
Czas szkolenia teoretycznego potrzebnego do obsługi statku kosmicznego albo
mecha jest odwrotnie proporcjonalny do jego złożoności.

#29 - Prawo luminescencji bojowej
Każdy byt demonstrujący ekstremalnie wysoki poziom wyszkolenia w sztukach
walki i/lub gwałtowne emocje, emituje światło w formie błyszczącej poświaty.
Ta poświata jest zwykle niebieska w przypadku dobrych i czerwona w przypadku
złych gości. Przyczyną jest pozycja Dobra w widmie elektromagnetycznym
(wyższa niż Zła).

#30 - Prawo nieantropomorficznego antagonizmu
Wszystkie wstrętne, niehumanoidalne rasy obcych są wrogo nastawione i zwykle
dążą do zniszczenia ludzkości z bliżej nieznanych powodów.

#31 - Prawo chromatycznej różnorodności
(Spellweaver)
Każdy kolor w widzialnym zakresie fal elekromagnetycznych uważa się za
naturalny kolor włosów. Kolor ten może się zmieniać bez ostrzeżenia i
przyczyny.

#32 - Prawo fryzurowej permanencji
Włosy w anime są niezniszczalne i mogą się oprzeć dowolnym warunkom
meteorologicznym, emisji energii, działaniom fizycznym albo efektom
wybuchów, zachowując świetny wygląd. Jedyny sposób na uszkodzenie czyjejś
fryzury jest taki sam, jak przy spotkaniach z demonami... mieczem!

#33 - Prawo topologicznej aerodynamiki, pierwsze prawo aerodynamiki w anime
KAŻDY kształt, nieważne jak pokręcony i dziwny, jest automatycznie
aerodynamiczny.

#34 - Prawo prawdopodobnego stroju
(różne źródła)
Ubrania w anime określa kilku łatwych do sformułowania zasad.
Postacie żeńskie noszą tak mało ubrań jak to możliwe, bez względu na to, czy
jest to społecznie bądź meteorologicznie odpowiednie. Nadmierna ilość
kobiecych ubrań zostanie niezawodnie pocięta na strzępy albo podarta w taki
czy inny sposób. Jeśli nie ma okazji do zdarcia wspomnianego ubrania z
postaci żeńskiej, wtedy weźmie ona prysznic bez żadnego szczególnego powodu
(tzw. Bonusowa Scena Prysznicowa).
Postacie męskie poruszające się pod wiatr, bez wyjątku noszą nie krępujące
ruchów i dramatycznie powiewające długie peleryny.

Wniosek pierwszy -
Wszyscy bohaterowie anime są odporni na ekstremalnie niskie temperatury i
nie muszą nosić grubych i ciepłych ubrań na śniegu.

Wniosek drugi -
Bikini czyni swoją posiadaczkę niewrażliwą na wszelkie formy ataku.

#35 - Prawo muzycznej omnipotencji
Każda postać posiadająca talent muzyczny (śpiewanie, granie na instrumencie,
itp.) automatycznie potrafi wykonywać więcej "prostych" czynności, jak
pilotowanie mechów, walkę z przestępczością, powstrzymywanie wojen
intergalaktycznych, itd., w szczególności, jeśli nigdy wcześniej nawet nie
próbowała tego robić.

#36 - Prawo pentaaglutynacji
(Daniel Mikula)
Zwane także "regułą pięciu". Dobrzy zwykle zbierają się razem w grupach
pięcioosobowych. Istnieje pięć podstawowych pozycji w grupie:

1) bohater/przywódca,
2) jego dziewczyna,
3) jego najlepszy przyjaciel/rywal,
4) wielki brutal,
5) krasnolud/dziecko.

Pomiędzy te pięć pozycji rozdzielona jest pewna liczba atrybutów, a wśród
nich:

1) ekstremalna "fajność",
2) oszałamiająca inteligencja,
3) niewiarygodna "wkurzalność"

#37 - Prawo nadprzestrzennej ładowności
Wszystkie żeńskie postacie w anime posiadają gdzieś na swoim ciele podręczne
magazyny nadprzestrzenne różnej wielkości, skąd mogą w jednej chwili
wyciągnąć dowolny obiekt.

Wniosek pierwszy (tzw. reguła młotka) -
Najczęściej spotykanym obiektem jest ciężki młotek, używany z zastraszającą
celnością na zasługujących na to postaciach męskich. Inne popularne obiekty:
kostiumy/mundury, kombinezony/zbroje, wielkie bazooki.

#38 - Prawo emisji hydrostatycznej
Oczy w anime są zwykle duże, dlatego że zawierają kilkadziesiąt litrów wody,
która może zostać błyskawicznie wyzwolona pod wysokim ciśnieniem przez
wielkie kanały łzowe. Faktyczna objętość wody zawartej w oczach jest
nieznana, ponieważ nie ma dowodów sugerujących, że te rezerwy kiedykolwiek
się wyczerpują. Powodem, dla którego woda zbiera się w oczach jest fakt, że
postacie w anime posiadają tylko jeden wielki gruczoł potowy, umieszczony z
tyłu głowy. W czasie ekstremalnie wielkiego stresu, zawstydzenia czy
zmartwienia, gruczoł ten wydziela jedną, ale za to bardzo dużą kroplę potu.

#39 - Prawo odwrotnej atrakcyjności
Prawdopodobieństwo sukcesu w odnalezieniu odpowiedniego partnera jest
odwrotnie proporcjonalne do desperacji poszukiwań. Im bardziej chcesz, tym
mniej dostajesz i vice versa.

Wniosek pierwszy -
Niestety, to prawo zdaje się także odnosić do otaku w rzeczywistym świecie.

#40 - Prawo krwotoku nosowego
(Marty Ryan i Jason Aylen)
Pobudzenie seksualne postaci męskiej w anime nie powoduje erekcji, ale
krwotok z nosa. Nikt nie jest do końca pewien, dlaczego tak się dzieje, ale
najnowsza teoria sugeruje, że większe oczy oznaczają mniejsze zatoki i
cieńszą tkankę zatok (patrz prawo #38). Postacie żeńskie nie dostają
krwotoków z nosa, ale rumienią się silnie wzdłuż policzków i nosa, co
sugeruje silny przepływ krwi w tym rejonie.

#41 - Prawo ksylolaceracji
(Lyndon Harris)
Drewniane lub bambusowe miecze są równie ostre, co metalowe, jeśli nie
ostrzejsze.

#42 - Prawo młodzieńczej omnipotencji
(Erin Alia)
Zawsze wyślij chłopca, żeby wykonał zadanie mężczyzny. Zrobi to dwa razy
szybciej i z dwukrotnie większym zapałem.

#43 - Prawo triscaquadrodekofobii
Nie ma prawa #43.

#44 - Prawo nominalnej wokalizacji
(Luiko-Ysabeth i Adrian Hsiah)
W sztukach walki, prawdopodobieństwo udanego ataku jest wprost
proporcjonalne do siły głosu, z jakim wykrzykuje się pełną nazwę tego ataku.

#45 - Prawo nieprzerywalnej metamorfozy
(R.A. Hubby)
Bez względu na to, jak długo trwa scena transformacji i jak wiele razy już
ją wcześniej widzieli, "źli goście" będący świadkami transformacji
mecha/bohatera/bohaterki, zawsze są zbyt ogłupieni, żeby ją w jakikolwiek
sposób przerwać.

#46 - Prawo minimalnej identyfikowalności
(Conrad Knauer)
Prosta zmiana kostiumu albo założenie niewielkiej maski, uczynią cię
całkowicie nierozpoznawalnym(ą) nawet dla najbliższych przyjaciół i rodziny.

Offline

#2 2005-07-25 16:02:35

opcy
Użytkownik
Skąd: Szczecin
Dołączył: 2005-05-31

Odp: Prawa Anime

#47 - Prawo inercji odwodów (zasada zachowania opóźnienia dramatycznego) (Geldeinwedd) ilka
Odsiecz ZAWSZE przybywa w ostatniej chwili (toteż niezrozumałe jest oczekiwanie na nią zanim Ostatnia Chwila nadejdzie).

Autorów tych praw jest kilku, a stronkę z prawami ktoś już podawał, ale co tam.
Według mnie twórcy tych praw wcale nie musieli mieć negatywnego podejścia do anime, wystarczy popatzreć czasem na swoja pasje z przymróżeniem oka. Sam się często łapie na tym, że podczas ogladania anime znajduje tam jekiś z podanych praw.

BTW. Ktoś mógłby dać prawo odnosnie ciagłego powtarzania przez bohaterów imion w anime, ta kwestia też bylą już chyba też poruszana na tym forum. jezor


To nieprawda że nie ma ze mnie porzytku... zawsze moge służyć jako zły przykład smile

Offline

#3 2005-07-25 16:14:44

kamehameha
Użytkownik
Skąd: Gdynia
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

tu jest orginał (anime.com.pl)

Offline

#4 2005-07-25 16:41:40

duch_84
Użytkownik
Skąd: Sieradz
Dołączył: 2005-03-26

Odp: Prawa Anime

to już było?! kiedy bo nie pamiętam

Offline

#5 2005-07-25 17:55:07

cameleon
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

dobre, dawno tak sie niusmialem :}}}

Offline

#6 2005-07-25 19:03:47

Yang
Użytkownik
Skąd: Chełmno
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

Czy negatywny stosunek? Niesądze. Raczej trochę luzu i pewien dystans do swojego hobby. Jednak z częścią praw bym musiał się nie zgodzić, bo prawde powiedziawszy nie dotyczą anime tylko amerykańskich filmów sensacyjnych. Np taki kopniak z 3 różnych ujęć. No niech ktoś mi poda liste anime w którym by takie coś występuje. Natomiast jeśli chodzi o filmy rodem z USA to wystarczy wziąść pierwszy z brzegu film z Chuckiem czy Van Damem i już mamy seryjne zabawy z kamerą a cios tylko jeden smile_big.

Offline

#7 2005-07-25 19:24:22

jinjej
Użytkownik
Skąd: チェンストホヴァ
Dołączył: 2004-11-12

Odp: Prawa Anime

A co z prawem braku kasy na jedzenie lub braku w ogóle jedzenia?:P


日本はきれいなです. 日本女の子にも..

Offline

#8 2005-07-25 23:18:28

duch_84
Użytkownik
Skąd: Sieradz
Dołączył: 2005-03-26

Odp: Prawa Anime

mam takie pytanka może ktoś coś wyduma;)

> #42 - Prawo młodzieńczej omnipotencji
> (Erin Alia)
> Zawsze wyślij chłopca, żeby wykonał zadanie mężczyzny. Zrobi to dwa
> razy
> szybciej i z dwukrotnie większym zapałem.

gdzie tak było?

> #43 - Prawo triscaquadrodekofobii
> Nie ma prawa #43.

nawet nie umiem tego przeczytać. co to ma wogóle znaczyć?

> #46 - Prawo minimalnej identyfikowalności
> (Conrad Knauer)
> Prosta zmiana kostiumu albo założenie niewielkiej maski, uczynią cię
> całkowicie nierozpoznawalnym(ą) nawet dla najbliższych przyjaciół i
> rodziny.

skąd to wytrzasneli?

język tego <~chrzonknięcie~> "kodeksu" aż kipi od "naukowych" słówek, jestem ciekaw dlaczego, bo chyba napisano to dla jaj.

Offline

#9 2005-07-25 23:22:30

Yang
Użytkownik
Skąd: Chełmno
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

Gwoli ścisłości, anime powstaje od kilkudziesięciu lat. Niektóre prawa odnoszą się do starszych pozycji (np ta zmiana kostiumu).
A naukowe terminy podkreślają "profesjonalność" praw. Jednak jeśli się te terminy zna to wtedy ta lista staje się bardziej zabawna oczkod.
Ale nadal uważam, że niektóre prawa odnoszą się bardziej do produkcji amerykańskich niż japońskich.

Offline

#10 2005-07-25 23:31:08

amarthar
Użytkownik
Skąd: Chorzów
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

#46 - chociazby Sailor Moon.

Offline

#11 2005-07-25 23:55:24

Supprzem
Użytkownik
Skąd: Poznań
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Prawa Anime

Uśmiałem się do łez:D Niezły kabaret:P


mod-vs-spam.gif

Offline

#12 2005-07-26 11:13:49

Piechur
Użytkownik
Skąd: Lębork
Dołączył: 2005-05-01

Odp: Prawa Anime

świetne te prawa]
apropoo prawa niewyczerpywalnosci w Gundamie raz sie heavy armsowi skończyła amunicja:P

Offline

#13 2005-07-26 11:36:40

opcy
Użytkownik
Skąd: Szczecin
Dołączył: 2005-05-31

Odp: Prawa Anime

Ale zauważ że tylko jemu, może to poprostu wyjatek potwierdzajacy regułę jezor


To nieprawda że nie ma ze mnie porzytku... zawsze moge służyć jako zły przykład smile

Offline

#14 2005-07-26 21:36:34

duch_84
Użytkownik
Skąd: Sieradz
Dołączył: 2005-03-26

Odp: Prawa Anime

hey!
przecież czarodziejki "zmieniały" całe wdzianko jezor

Offline

#15 2005-07-26 23:43:46

maku_sc
Użytkownik
Skąd: SC
Dołączył: 2004-08-08

Odp: Prawa Anime

>#1 - Prawo Maka
> Nigdy nie stawiaj roweru przy otwartym oknie.
smile_big

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024