#1 2007-11-05 00:44:07

Hybrid
Użytkownik
Dołączył: 2006-07-31

Własny odtwarzacz filmów!

Witam.
Pomysł zabójczo prosty, szukam grupki ludzi która potrafi programować w językach C++, Delphi, Asm [SZCZEGOLNIE].
Chce rozwinąć źródła starego SubEdita do którego źródła są dostepne tu: http://matinf.pcz.pl/~subedit/shared/st … 858src.zip
Wielu z was zapyta po co tworzyć coś nowego jak jest masa innych programów. Dlatego że nie każdemu Subedit/MPC etc odpowiada. Pracy w sumie nie jest wiele. obsługa każdego typu napisów + dla wybrednych normalizowanie napisów do samego tekstu. Co więc nam to daje? Praktycznie nieograniczone możliwości - piszesz tu propozycje co można zrobić, obsługę napisów w dowolnym formacie czy cokolwiek innego a może to być poprawione w kilka chwil.
Cel:
Napisanie Subedita który będzie lepszy niż dotychczasowa wersja - poprawne odczytywanie FPS, obsługa ASS razem z efektami [trzeba by napisać parser tych efektów wiec każda pomoc będzie potrzebna] Parserem mogę się zająć jakbym dostał spis wszystkich dostępnych efektów i jak one działają.
Podział prac:
Byłbym tym który skleja wszystko do kupy, ale przeważnie byłoby do napisania po 2 algorytmy na głowę przy założeniu że znalazłyby się jeszcze 2 osoby oprócz mnie.
Zadania:
Obsługa wszystkich napisów, optymalizacja, pomoce w tworzeniu napisów, selektywne opcje w wyświetlaniu napisów, dopasowywanie FPSu, przesuwanie napisow i wiele wiele innych opcji.
Może ktoś będzie zainteresowany, jesli znajdę 2ch chętnych ludzi to zaczniemy pracę. I z góry mówie że do tego trzeba miec wiedzę jedynie ze składni, !logicznego myslenia!, i matematyki. Żadnych specjalnych zdolności nie potrzeba.

Offline

#2 2007-11-05 01:18:50

fillip75
Użytkownik
Skąd: Chełm
Dołączył: 2005-08-14

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

I z góry mówie że do tego trzeba miec wiedzę jedynie ze składni, !logicznego myslenia!, i matematyki. To tak samo jak przy projektowaniu mostów, domów, inatalacji elektrycznych oraz energetycznych i innych pierdułek inżynieryjnych. "Tylko" tyle znać oczkod Zdradzę wam tajemnicę. Projektowanie instalacji elektrycznej w zakładach produkcyjnych też jest dziecinną igraszką. Banalne wzorki i tabelki. Jest mały myk, skoro to takie proste, to dlaczego nie mam uprawnień? To coś w rodzaju kasty "rady adwokackiej", z tym że tutaj rozpanoszyli się technicy. Sztudenciakowi nie pozwolą odebrać sobie michy od ust. On niech zakuwa równania różniczkowe i rozpatruje najróżniejsze pola wektorowe, na których i tak się nie wyżywi. Może i masz rację Hybrit, że tutaj tylko trzeba logicznego myślenia. Ale wydaje mi się, że jak ktoś nie spotkał się w ogóle z przymusem programowiania, to można sobie o tym zapomnieć. Tutaj wydaje mi się, że trzeba być "tylko" programistą. Ot, co oczkod A nie lepiej skontaktować się z twórcą subedita i wspólnie popracować nad obsługą ass? Myślę, że z pewnością, by przystał na twoją propozycję. Skoro i tak ujawnił kod programu. A może faktycznie tutaj są zapaleńcy... Ciekawe jak nazwiecie program. Może coś promującego ANIME?

Ostatnio edytowany przez fillip75 (2007-11-05 01:19:32)

Offline

#3 2007-11-05 01:44:10

rexo
Użytkownik
Skąd: Radomsko/Wrocław
Dołączył: 2005-07-19

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Szczerze powiem, że myślałem o tym smile. Może dobre by to było na prace dyplomową smile? Musze się spytać promotora smile_big. A przy okazji efekt mógłby być całkiem ciekawy.
Jeżeli chodzi o SE to jedyne co można to przystosować go do ASS i innych formatów napisów. Samo odtwarzanie obrazu odbywa się poprzez plugin Media Playera z Windy oczkod.
Więc wypadało by zmienić całkowicie renderowanie obrazu oczkod.
FPS z plików mkv innych także da rade poprawić.

Jak chcecie robić playera w Delphi to podziękuję jezor, a jak w ASM to życzę powodzenia smile. Akceptuję wszytskie języki c-podobne jezor.[okej]

Ostatnio edytowany przez rexo (2007-11-05 01:47:52)

Offline

#4 2007-11-05 01:51:28

Planeta
Użytkownik
Skąd: 3miasto
Dołączył: 2006-07-18

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Pomysl bardzo dobry. Ciekawe czy sie uda. Jesli o mnie chodzi to znam podstawy podstaw w C++ i Delphi. 2 lata informatyki i 3 jezyki porgramowania rozpoczete. Moja wiedza raczej znikoma, wiec raczej bede przeszkadzac niz pomagac. Ale trzymam za was kciuki i mam nadzieje, ze sie wam uda smile

Offline

#5 2007-11-05 02:24:46

waski_jestem
Użytkownik
Skąd: wawa
Dołączył: 2005-03-20

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Zycze powodzenia, bo pomysl swietny.


gdyby tylko czlowiek mial troche wiecej czasu i lepiej znak angielski [z 2 mozna cos zrobic, z 1?]

Offline

#6 2007-11-05 02:41:20

Kisiel
Użytkownik
Skąd: Wrocław
Dołączył: 2005-06-24

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

jak będziecie potrzebowali beta-testerów to wiecie do kogo uderzyć oczkod


10721827ve.gif

Offline

#7 2007-11-05 08:09:31

m_jay
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2004-11-27

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Hybrid napisał:

Asm [SZCZEGOLNIE].

Tak z ciekawosci... po co?


WoodenJesus.png

Offline

#8 2007-11-05 10:24:02

Suchy
Użytkownik
Skąd: Łódź (GTW)
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Imho nie specjalnie widze sens tworzenia ntego już playera.
Powiem Ci więc co możesz na starcie zmienić/dodać:
- detekcję FPS nie na bazie splittera, a na bazie materiału wideo (można wykorzystać do tego biblioteki z MediaInfo)
- obsługę ASS, ASS2 itd (wykorzystaj po prostu najnowszą bibliotekę VSFilter)
- obsługę napisów spakowanych ZIPem (bez potrzeby rozpakowywania), tak by SE widział taki spakowany plik jak katalog z napisem/napisami
- renderowanie za pomocą VMR9 i skalowania Bicubic, Lanczos, Spline i Linear
- obsługę Shaderów karty graficznej w czasie rzeczywistym
- obsługę kontenerów MKV, MP4, TS itd (wykorzystać splitter Haaliego)

Offline

#9 2007-11-05 10:47:39

pomyk
Użytkownik
Skąd: Gdynia (Anime-People)
Dołączył: 2006-06-23

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Moze latwiej byloby rozwijac MPC, ktory ma juz wiekszosc z tych ficzerow.

Offline

#10 2007-11-05 13:54:55

RA6
Użytkownik
Skąd: Vladislavia
Dołączył: 2005-07-27

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

VSFilter prawdopodobnie nie będzie dalej rozwijany, raczej trzeba zainteresować się Libass lub asa. Większość programistów przechodzi na obsługę właśnie tych bibliotek, sprawdźcie co się dzieje w Aegisub 2.0. Tutaj potwierdzenie moich słów, że VSFilter nie będzie wspierany jak dotychczas. Obecnie popularniejsze stają się programy i biblioteki typu Cross-platform.

~pomyk ma trochę racji, lepiej na podstawie MPC rozwijać odtwarzacz dodając jedynie możliwość edycji napisów.

Offline

#11 2007-11-05 14:01:41

KAT
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

m_jay napisał:
Hybrid napisał:

Asm [SZCZEGOLNIE].

Tak z ciekawosci... po co?

Bo dobrza napisany kod w asm w "strategicznych miejscach" rowna sie mega wzrost wydajnosci ;]

Offline

#12 2007-11-05 14:04:29

raziel4ever
Użytkownik
Dołączył: 2004-12-05

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

do MPC  przydal by sie  taki bajer jak jest w subedicie  czyli statystyki ile godzin obejrzales itp  , niby nic a jedna cieszy smile

Offline

#13 2007-11-05 14:26:55

rexo
Użytkownik
Skąd: Radomsko/Wrocław
Dołączył: 2005-07-19

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

#Suchy bardzo mądrze mówisz smile. Zupełnie popieram.

A...

KAT napisał:
m_jay napisał:
Hybrid napisał:

Asm [SZCZEGOLNIE].

Tak z ciekawości... po co?

Bo dobrze napisany kod w asm w "strategicznych miejscach" rowna sie mega wzrost wydajnosci ;]

Dzisiejsze kompilatory, są tak zoptymalizowane, że potrafią dać kod dużo efektywniejszy niż ASM. Aby samemu zrobić lepsiejszy... trzeba by siedzieć kupe czasu. Poza tym w ASM, programuje się zazwyczaj pod konkretny procesor i konkretny sprzęt oczkod. Więc jeżeli chcesz aby player działał tylko u ciebie na kompie to proszę jezor.

Jeżeli pisać od nowa to raczej c/c++ lub jak sie chce to można .Net C#.

Ale i tak jeżeli są sourcy SE to najleprzy pomysł "dorobić" to czego brakuje oczkod.

Offline

#14 2007-11-05 14:36:14

rip LunarBird CLH
Użytkownik
Skąd: straight from hell
Dołączył: 2007-11-03

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

IMO podstawowym założeniem, jakie trzeba by było rozważyć, jest czy to ma być kolejny na silniku Media Playera, czy całkowicie samodzielny. Rekomenduję to drugie. Jednym z nielicznych samodzielnych jest AllPlayer, IMO jeden z najlepszych poza może SubEditem. Poza tym MediaPlayer ma swoje kaprysy i jak się taki przytrafi to wszystkie playery na silniku MP wysiadają... >< Przy okazji można się zastanowić, czy nie pisać tego playera w C# pod platformę .NET -wtedy w niedalekiej przyszłości bez większego trudu poszedłby i na pingwinie. Poza tym .NET wiele rzeczy upraszcza, nieraz do granic absurdu. XD Tylko że wtedy assembler byłby w sumie zbędny.

A tak poza tym to bardzo mi brakuje playera Open Source. Pakiet biurowy jest, pod pingwiny są playery, jest przeglądarka i klient poczty. Tylko dobrego, w miarę przenośnego i otwartego playera filmów jakoś nie widać... jezor

Poza tym jeśli rozwijać playera w oparciu o MPC to trzebaby radykalnie pokroić konfigurację. Większość użytkowników zgubi się w gąszczu niepotrzebnych opcji. Większość z nich przecież program może ustawić optymalnie sam w oparciu o system (jak dostępny jest DX9 to normalne, że się używa DX9 renderlessoczkod )

Ostatnio edytowany przez rip LunarBird CLH (2007-11-05 15:02:36)

Offline

#15 2007-11-05 16:30:51

m_jay
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2004-11-27

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

rexo napisał:
KAT napisał:
m_jay napisał:
Hybrid napisał:

Asm [SZCZEGOLNIE].

Tak z ciekawości... po co?

Bo dobrze napisany kod w asm w "strategicznych miejscach" rowna sie mega wzrost wydajnosci ;]

Dzisiejsze kompilatory, są tak zoptymalizowane, że potrafią dać kod dużo efektywniejszy niż ASM. Aby samemu zrobić lepsiejszy... trzeba by siedzieć kupe czasu. Poza tym w ASM, programuje się zazwyczaj pod konkretny procesor i konkretny sprzęt oczkod. Więc jeżeli chcesz aby player działał tylko u ciebie na kompie to proszę jezor.

Dokladnie rexo, z ust mi to wyjales smile. Asm jest fajny jak chcesz poznac jak dziala dany procesor,

rexo napisał:

Jeżeli pisać od nowa to raczej c/c++ lub jak sie chce to można .Net C#.

Albo python. Imo najseksowniejszy jezyk jaki mialem przyjemnosc uzywac smile (pomijajac PHP - nie ma to jak jezyki interpretowane smile_big).

rip LunarBird CLH napisał:

A tak poza tym to bardzo mi brakuje playera Open Source. Pakiet biurowy jest, pod pingwiny są playery, jest przeglądarka i klient poczty. Tylko dobrego, w miarę przenośnego i otwartego playera filmów jakoś nie widać... jezor

MPlayer + SMPlayer? Mozliwosci mplayera i wygoda uzytkowania jaka daje smplayer to swietne polaczenie smile.

Ostatnio edytowany przez m_jay (2007-11-05 16:37:51)


WoodenJesus.png

Offline

#16 2007-11-05 17:41:06

Hybrid
Użytkownik
Dołączył: 2006-07-31

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

dajcie spokoj z programowaniem "bibliotekowym". To nie ma byc latwe do napisania tylko szybkie.

filip75: Podałeś przykład nie adekwatny, nie znasz sie na programowaniu jak mniemam? Jeśli tak to

wszystko tłumaczy. Ja potrzebuje jedynie programistow znajacych skladnie i "myki" + logiczne myslenie,

a jak sobie z takimi ludzmi poradze to juz moja sprawa.

rexo: Zalozenie mam zeby to pisac w C, choc sam nie znam go tak dobrze jak delphi ale mniej wiecej

skladnie znam - visual studio 2006 od microsoftu mam.

Planeta: nauczysz sie, musisz byc dobry w pisaniu algorytmow i ich wymyslaniu.

"- detekcję FPS nie na bazie splittera, a na bazie materiału wideo (można wykorzystać do tego

biblioteki z MediaInfo)"
Do tego nie trzeba używać bibliotek, wystarczy znac strukture plikow.
- obsługę ASS, ASS2 itd (wykorzystaj po prostu najnowszą bibliotekę VSFilter)
to tez sie da samemu napisac, VSfilter renderuje napisy na filmie - nie podoba mi sie ta opcja
- obsługę napisów spakowanych ZIPem (bez potrzeby rozpakowywania), tak by SE widział taki spakowany

plik jak katalog z napisem/napisami
to nie problem
- renderowanie za pomocą VMR9 i skalowania Bicubic, Lanczos, Spline i Linear
jak tylko znajdziemy rozwiazanie jak to zaimplementowac
- obsługę Shaderów karty graficznej w czasie rzeczywistym
Zeby uzywac shaderow trzeba przejsc w tryb graficzny
- obsługę kontenerów MKV, MP4, TS itd (wykorzystać splitter Haaliego)"
dobrze by bylo obejsc sie bez haaliego, ale wykozystanie go tez mozna zaimplementowac.

NO WIĘC TAK:
Mam zamiar zrobić go narazie na silniku mediaplayera, dopiero jak wykozystamy wszystkie opcje jesli chodzi o obsluge napisow to wtedy postaramy sie zrobic to dzieki obsłudze karty graficznej np OGL, rendering przy wykozystaniu karty graficznej i inne pierdoły.
Narazie napiszmy go na podstawie starego subedita bo to dobra baza - latwa do zinterpretowania, nie chce zeby to byl poprawiony MPC tylko zwykły normalny player.

Offline

#17 2007-11-05 18:11:40

Sobol15x
Użytkownik
Skąd: Zielonka
Dołączył: 2007-01-19

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Nie chciało mi się czytać tego wszystkiego, a z tego co przeczytałem, to nie wiem, czy nie było wymienione coś takiego:
- Wyjęcie czasów pokazywania się hardsubów w filmie i ustawienia ich jako timing pod włączone napisy.


Kogucik zesrał się na wietrze. Opryskał Zbysława na swetrze.
Za x - pocałujcie w dupe nas
Za x - pocałujcie w trąbke nas
Za x - pocałujcie Tadzia w Tadzia
W Tadzia nie wypadzia!

Offline

#18 2007-11-05 18:16:01

duch_84
Użytkownik
Skąd: Sieradz
Dołączył: 2005-03-26

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

A zrobicie wersje pod Linuxa??

Offline

#19 2007-11-05 18:44:41

Rivlous
Użytkownik
Dołączył: 2007-06-08

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

duch_84 napisał:

A zrobicie wersje pod Linuxa??

Najpierw musi coś być, żeby potem to przerobić na inną platformę.

@Hybrid
Masz zamiar stworzyć jakiejś miejsce (stronka czy cuś), w którym będzie można monitorować projekt? Cieszyłbym się gdyby, w razie czego, premiera nowego programu mnie nie ominęła..

Offline

#20 2007-11-05 19:00:46

Suchy
Użytkownik
Skąd: Łódź (GTW)
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Własny odtwarzacz filmów!

Pomyk: do tego zmierzałem smile

Hybrid: programowanie z wykorzystaniem bibliotek nie jest złe o ile jest zrobione umiejętnie i nie wrzuca sie bibliotek jak popadnie, z których wykorzystujemy 1 pobocznę funkcję smile_big dodatkowo ma taką zaletę, że może być usprawniane wraz z aktualizacją DLLek. Odnośnie wyświetlania ASS, to właśnie widze, że nie zorientowałeś sie w tym dobrze. A mianowicie ASS2 posiada możliwość zdefiniowania czy napisy mają być na obrazie czy "pod" i MPC to wykorzystuje smile

P.S.
Opis składni SSA i ASS (na razie nie ma ASS2, ale dojdzie ) oraz zasady działania masz opisane w Podręczniku Fansubbera.

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024