Nie jesteś zalogowany.
Offline
No to teraz wszyscy widzą 'A dlaczego tak się nie robi' ?
Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2011-05-16 14:17:10)
Offline
No to teraz wszyscy widzą 'A dlaczego tak się nie robi' ?
Wszystko fajnie, ale...
To co wy robicie to ciężko nazwać interpolacją imo (´_ゝ`)
To są zwykłe blendy klatek, nawet z artefaktami. Taki sam, jak nie lepszy efekt można uzyskać w avisynth przez ConvertFPS("ntsc_double").
Tak jak mówiłem, interpolacja ruchu nieliniowego to advanced faggotry. To nigdy nie będzie doskonałe. Bo to tak jakby komputer miał zgadywać czy 4 to wynik 2+2, 2*2 albo 5-1.
Ale spoko, jeśli jara was zblendowany obraz i sztucznie podnoszone framerate, to proszę bardzo, bawcie się dalej.
Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-05-16 14:49:29)
Offline
Technika nie jest doskonała, ale daje bardzo dobry efekt przy dynamicznych scenach. Jeśli już się pojawiają artefakty to są ledwie widoczne albo wcale ich nie widać. Z jednego metra od monitora prawie nie widać różnicy w jakości, a obraz jest płynniejszy.
Offline
Chyba pozornie płynniejszy, bo jest to operacja nieliniowa*, więc praktycznie zaburza płynność animacji...
* chyba że ktoś umie podzielić 60 przez 24 bez reszty ^^
Offline
To musiał mi komp zamulać bo pokazywał mi 45-48 klatek na sekundę.
Offline
No a telewizory z tą funkcją niby jak to robią? Potrafią dzielić bez reszty? A w dodatku bez artefaktów?
Sądzę, że te metody przez avisyntha dają tyle artefaktów, a u mnie nawet sprawiają że przy przewijaniu video, po odpauzowaniu obraz zaczyna migać. Programy typu Splash Pro robią to dość dobrze, są artefakty ale o wiele mniejsze, choć może to też wynika ze słabej mocy mojego dual cora.
* chyba że ktoś umie podzielić 60 przez 24 bez reszty ^^
Ale to 24 się nie zmienia, więc po co dzielić wielokrotnie jak można raz
Offline
Offline
Dobra, teraz już bez żartów. Niech ktoś napisze, po co to jest? Plusy i minusy tej "technologii". W ogóle co z tym QuatroHD?
Ktoś pytał jaki mam telewizor, jakiegoś 40 calowego Szajsunga z funkcją bodajże "Media Play" i to dzięki niej możliwa jest obsługa bardzo wielu formatów audio i wideo, włącznie z FullHD, prosto z urządzenia USB. O dziwo filmy działają płynniej i jakoś tak lepiej niż na moim "dwurdzeniowym" lapku. Chociaż czasami są różne dziwne problemy z tym, z rzadka jakiś artefakt, czasami film się zatnie na amen. Na pewno komputera to nie zastąpi, ale funkcja jak najbardziej ciekawa. Oczywiście nie obsługuje FLACa i napisów w ass (teoretycznie powinna wiele różnych formatów, ale w praktyce działa bezproblemowo zawsze srt). Ale szczerze mówiąc, to na tym telewizorze nawet DVDripy (włączane z dysku) wygląda bardzo fajnie, to już nie wiem...
Ostatnio edytowany przez Oberleutnant (2011-05-16 21:18:55)
Offline
Rzeczywiście, tamtym sposobem otrzymujesz wideo z dwukrotnie większym fps - nie wczytywałem się w tamto.
A telewizory mogą pracować z różnym odświeżaniem? Bo tak się teraz zastanawiam jak na telewizorze 60Hz jest wyświetlany materiał 24p czy 50i/p? W sumie będę musiał się dokładniej przyjrzeć jak to wygląda na moim TV (60Hz Samsunga z funkcją "1080 24p Real Movie"), bo w sumie z daleka, to nawet SD nie wygląda źle ^^.
Offline
Pr0tip:
ConvertFPS() nie zostawia artefaktów.
( ゚∀゚)アハハ八八ノヽノヽノヽノ \ / \/ \
No a telewizory z tą funkcją niby jak to robią? Potrafią dzielić bez reszty? A w dodatku bez artefaktów?
>> To są zwykłe blendy klatek
Oni to jeszcze owijają w jakąś technologię, ale:
Nie można znikąd wyczarować dodatkowej animacji.
Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-05-16 21:41:27)
Offline
A dodaje to już motion blur do wszystkiego? I czy to zużycie cpu jest dotowane do folding@home?
-=PIERWSZA TROLLOWA MIĘDZYNARODÓWKA=-
dobre, lepsze, radzieckie!
Offline
Podsumuje ktoś wreszcie ten temat, robiąc zestawienie plusów (za) i minusów (przeciw) tego bajeru? Bo z tego, co czytam, wynika, że to nic niewarty crap.
Offline
Auć. Nie oglądałem w sumie normalnej wersji opa Fractale, ale po tej z interpolacją naprawdę czuję się, jakbym coś brał o_O
Offline
Tak szczerze to na tym endingu w fhd to oszałamiającej płynności nie zobaczyłem, płynność to dopiero widać jak na tymże endingu dałbyś napisy przesuwające się z góry na dół, tak jak to w jednym endingu co miał 60fps zobaczyłem. Tak czy siak zabawa niewarta świeczki, szczególnie że wymagania duże, używa 80% vpu czyli tych całych cudów co to geeforce ma, a procka kilka procent ze względu na softsubowe karaoke.
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline
I to chyba tylko dlatego, że obraz i creditsy miały różne FPS-y, a te 60 klatek to wspólna wielokrotność obu. To samo z przewijającymi się reklamami u dołu/góry ekranu.
Tak przynajmniej gdzieś kiedyś przeczytałem i uwierzyłem
Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2011-05-17 17:28:10)
Offline
no reklamy tekstowe mają po 60 zdziwiłem się jak kiedyś na jednej miałem zamułkę i obraz zwalniał.
Tak przynajmniej gdzieś kiedyś przeczytałem i uwierzyłem
w to nie musisz wierzyć, video renderer może to udowodnić.
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline
Głównie w releasach zero-raws zauważyłem zmienny fps, przesuwające się napisy podczas epka sprawiają że fpsy same rosną do 60. Wiecie może jak enkodować w x264, żeby był zmienny fps zamiast stałego, wybranego z listy w programie?
Offline
Wiecie może jak enkodować w x264, żeby był zmienny fps zamiast stałego, wybranego z listy w programie?
Wklep w Google'a 'x264 vfr encoding' albo 'megui vfr'. Pamiętaj tylko, że nie wszystkie artykuły/posty sprzed pięciu lat są aktualne.
Offline