#21 2011-05-16 01:17:39

Subarashi
Użytkownik
Dołączył: 2010-06-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

@up
Działa. Ale to chyba nie na mój komp (A300-1MW) - 90%+ zużycia proca ciągle i pochłanianie 1GB ramu przez player :O Do tego spadek fps do 5/s przy karaoke xD Ale efekt widoczny.


flzQwEU.jpg

Offline

#22 2011-05-16 14:16:33

Sir_Ace
Użytkownik
Dołączył: 2006-11-18

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

No to teraz wszyscy widzą 'A dlaczego tak się nie robi' ? jezor

Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2011-05-16 14:17:10)

Offline

#23 2011-05-16 14:48:02

Tai_
Użytkownik
Dołączył: 2009-12-11

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

No to teraz wszyscy widzą 'A dlaczego tak się nie robi' ?

Wszystko fajnie, ale...
To co wy robicie to ciężko nazwać interpolacją imo (´_ゝ`)
To są zwykłe blendy klatek, nawet z artefaktami. Taki sam, jak nie lepszy efekt można uzyskać w avisynth przez ConvertFPS("ntsc_double").

Tak jak mówiłem, interpolacja ruchu nieliniowego to advanced faggotry. To nigdy nie będzie doskonałe. Bo to tak jakby komputer miał zgadywać czy 4 to wynik 2+2, 2*2 albo 5-1.

Ale spoko, jeśli jara was zblendowany obraz i sztucznie podnoszone framerate, to proszę bardzo, bawcie się dalej.

Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-05-16 14:49:29)


cccpdearsbanner.jpg

Offline

#24 2011-05-16 18:24:27

Kensei
Użytkownik
Skąd: Łagiewniki
Dołączył: 2007-12-13

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Technika nie jest doskonała, ale daje bardzo dobry efekt przy dynamicznych scenach. Jeśli już się pojawiają artefakty to są ledwie widoczne albo wcale ich nie widać. Z jednego metra od monitora prawie nie widać różnicy w jakości, a obraz jest płynniejszy.

Offline

#25 2011-05-16 19:26:55

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Chyba pozornie płynniejszy, bo jest to operacja nieliniowa*, więc praktycznie zaburza płynność animacji...

* chyba że ktoś umie podzielić 60 przez 24 bez reszty ^^


K5Cqyo6.png?1

Offline

#26 2011-05-16 21:03:06

Kensei
Użytkownik
Skąd: Łagiewniki
Dołączył: 2007-12-13

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

To musiał mi komp zamulać bo pokazywał mi 45-48 klatek na sekundę.

Offline

#27 2011-05-16 21:08:31

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

No a telewizory z tą funkcją niby jak to robią? Potrafią dzielić bez reszty? A w dodatku bez artefaktów?
Sądzę, że te metody przez avisyntha dają tyle artefaktów, a u mnie nawet sprawiają że przy przewijaniu video, po odpauzowaniu obraz zaczyna migać. Programy typu Splash Pro robią to dość dobrze, są artefakty ale o wiele mniejsze, choć może to też wynika ze słabej mocy mojego dual cora.

* chyba że ktoś umie podzielić 60 przez 24 bez reszty ^^

Ale to 24 się nie zmienia, więc po co dzielić wielokrotnie jak można raz  smile

Offline

#28 2011-05-16 21:09:55

Subarashi
Użytkownik
Dołączył: 2010-06-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Nie zamulał. Tam było napisane, że można wycisnąć max 48 fps tym sposobem.


flzQwEU.jpg

Offline

#29 2011-05-16 21:17:06

Oberleutnant
Użytkownik
Dołączył: 2010-04-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Dobra, teraz już bez żartów. Niech ktoś napisze, po co to jest? Plusy i minusy tej "technologii". W ogóle co z tym QuatroHD?

Ktoś pytał jaki mam telewizor, jakiegoś 40 calowego Szajsunga z funkcją bodajże "Media Play" i to dzięki niej możliwa jest obsługa bardzo wielu formatów audio i wideo, włącznie z FullHD, prosto z urządzenia USB. O dziwo filmy działają płynniej i jakoś tak lepiej niż na moim "dwurdzeniowym" lapku. Chociaż czasami są różne dziwne problemy z tym, z rzadka jakiś artefakt, czasami film się zatnie na amen. Na pewno komputera to nie zastąpi, ale funkcja jak najbardziej ciekawa. Oczywiście nie obsługuje FLACa i napisów w ass (teoretycznie powinna wiele różnych formatów, ale w praktyce działa bezproblemowo zawsze srt). Ale szczerze mówiąc, to na tym telewizorze nawet DVDripy (włączane z dysku) wygląda bardzo fajnie, to już nie wiem...

Ostatnio edytowany przez Oberleutnant (2011-05-16 21:18:55)

Offline

#30 2011-05-16 21:30:31

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Rzeczywiście, tamtym sposobem otrzymujesz wideo z dwukrotnie większym fps - nie wczytywałem się w tamto.

A telewizory mogą pracować z różnym odświeżaniem? Bo tak się teraz zastanawiam jak na telewizorze 60Hz jest wyświetlany materiał 24p czy 50i/p? W sumie będę musiał się dokładniej przyjrzeć jak to wygląda na moim TV (60Hz Samsunga z funkcją "1080 24p Real Movie"), bo w sumie z daleka, to nawet SD nie wygląda źle ^^.


K5Cqyo6.png?1

Offline

#31 2011-05-16 21:40:31

Tai_
Użytkownik
Dołączył: 2009-12-11

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Pr0tip:
ConvertFPS() nie zostawia artefaktów.
( ゚∀゚)アハハ八八ノヽノヽノヽノ \ / \/ \

No a telewizory z tą funkcją niby jak to robią? Potrafią dzielić bez reszty? A w dodatku bez artefaktów?

>> To są zwykłe blendy klatek
Oni to jeszcze owijają w jakąś technologię, ale:
Nie można znikąd wyczarować dodatkowej animacji.

Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-05-16 21:41:27)


cccpdearsbanner.jpg

Offline

#32 2011-05-16 23:05:02

qwig
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: 2007-10-23

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

A dodaje to już motion blur do wszystkiego? I czy to zużycie cpu jest dotowane do folding@home?


-=PIERWSZA TROLLOWA MIĘDZYNARODÓWKA=-

dobre, lepsze, radzieckie!

Offline

#33 2011-05-16 23:14:55

Oberleutnant
Użytkownik
Dołączył: 2010-04-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Podsumuje ktoś wreszcie ten temat, robiąc zestawienie plusów (za) i minusów (przeciw) tego bajeru? Bo z tego, co czytam, wynika, że to nic niewarty crap.

Offline

#34 2011-05-17 01:06:55

Kensai
Użytkownik
Dołączył: 2009-08-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Auć. Nie oglądałem w sumie normalnej wersji opa Fractale, ale po tej z interpolacją naprawdę czuję się, jakbym coś brał o_O

Offline

#35 2011-05-17 17:14:02

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Tak szczerze to na tym endingu w fhd to oszałamiającej płynności nie zobaczyłem, płynność to dopiero widać jak na tymże endingu dałbyś napisy przesuwające się z góry na dół, tak jak to w jednym endingu co miał 60fps zobaczyłem. Tak czy siak zabawa niewarta świeczki, szczególnie że wymagania duże, używa 80% vpu czyli tych całych cudów co to geeforce ma, a procka kilka procent ze względu na softsubowe karaoke.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#36 2011-05-17 17:27:22

Sir_Ace
Użytkownik
Dołączył: 2006-11-18

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

I to chyba tylko dlatego, że obraz i creditsy miały różne FPS-y, a te 60 klatek to wspólna wielokrotność obu. To samo z przewijającymi się reklamami u dołu/góry ekranu.


Tak przynajmniej gdzieś kiedyś przeczytałem i uwierzyłem jezor

Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2011-05-17 17:28:10)

Offline

#37 2011-05-17 18:03:54

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

no reklamy tekstowe mają po 60 zdziwiłem się jak kiedyś na jednej miałem zamułkę i obraz zwalniał.

Tak przynajmniej gdzieś kiedyś przeczytałem i uwierzyłem

w to nie musisz wierzyć, video renderer może to udowodnić.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#38 2011-06-09 08:40:58

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Głównie w releasach zero-raws zauważyłem zmienny fps, przesuwające się napisy podczas epka sprawiają że fpsy same rosną do 60. Wiecie może jak enkodować w x264, żeby był zmienny fps zamiast stałego, wybranego z listy w programie?

Offline

#39 2011-06-09 12:05:54

Sir_Ace
Użytkownik
Dołączył: 2006-11-18

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Dataz napisał:

Wiecie może jak enkodować w x264, żeby był zmienny fps zamiast stałego, wybranego z listy w programie?

Wklep w Google'a  'x264 vfr encoding'  albo  'megui vfr'. Pamiętaj tylko, że nie wszystkie artykuły/posty sprzed pięciu lat są aktualne.

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2025