#1 2011-05-14 02:16:42

fri
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2008-11-28

Interpolacja klatek, 60 fps

Niedawno na nyaatorrents zauważyłem torrent reklamujący się "tagiem" 60 fps. Jestem pewien, że część z was już miało do czynienia z filmami/animacjami encodowanymi z płynnością sześćdziesięciu klatek na sekundę (np. AMV Nostromo - Auriga), ale może ktoś jeszcze tego nie poczuł własnymi oczami. Niektórzy już pewnie mają telewizory z wbudowanymi prockami odpowiedzialnymi za interpolację ruchu.

Anyway, odsyłam do listy autora (w sumie to encodera, bo jedyne co robi to przepuszcza wideo przez skrypt): http://www.nyaa.eu/?page=torrents&user=80434 . Kilka najnowszych torrentów to openingi, którym sztucznie dodano klatki pośrednie, co wpłynęło na płynność obrazu. Zwłaszcza opening Fractale wygląda świetnie - praktycznie cały czas jest w ruchu, co tylko potęguje efekt.

Polecam; fajnie to wygląda, a jak trochę osób zachęci autora to może przemieli w ten sposób jakąś serię TV.

Offline

#2 2011-05-14 08:37:56

Tai_
Użytkownik
Dołączył: 2009-12-11

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Upkonwersja 24p do 60p.
480213-H11HKCY.jpg


cccpdearsbanner.jpg

Offline

#3 2011-05-14 10:24:25

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

I po co to komu? Naprawdę nie widzę sensu w sztucznym podbijaniu fps. Tylko pełno zblurowanych klatek...

Tak samo te wszystkie patenty w telewizorach. Później film wygląda jakby był kręcony ręczna kamerą (efekt jak w operach mydlanych, filmach dokumentalnych itd.) albo w powietrzu mamy trzy piłki xD.


K5Cqyo6.png?1

Offline

#4 2011-05-14 10:32:32

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

A dla mnie to świetnie wygląda. U mnie podobną płynność mają tylko materiały nagrane z przeplotem w HD z telewizji i tylko gdy odtwarza się je Windows Media Playerem.
W jaki sposób się dodaje te klatki?

Offline

#5 2011-05-14 11:59:05

fri
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2008-11-28

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

FAiM napisał:

I po co to komu? Naprawdę nie widzę sensu w sztucznym podbijaniu fps. Tylko pełno zblurowanych klatek...

Mam wrażenie, że nie sprawdziłeś jak to wygląda. Efekt płynności jest świetny; całą tę akcję można raczej uznać za ciekawostkę, więc chyba nie ma o co się burzyć.

Jak na razie najlepiej wygląda ending Tatami Galaxy (torrent: 720p | 1080p).


Dataz napisał:

W jaki sposób się dodaje te klatki?

W opisie każdego torrenta autor napisał "How did I make this 60fps? I used Avisynth plugins, SVP DLLs, and a home brewed script".

Ostatnio edytowany przez fri (2011-05-14 12:01:43)

Offline

#6 2011-05-14 12:06:41

Tai_
Użytkownik
Dołączył: 2009-12-11

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

W jaki sposób się dodaje te klatki?

W zwykłej konwersji FPS po prostu się je dubluje. Tutaj jest interpolacja. Suma sumarum są zblurowane klatki, cudów nie wymyślisz. Nie można "znikąd" wyciągnąć dodatkowej animacji, chyba że sam ją dorysujesz.

Tym bardziej, że to jest po prostu re-encod z wersji TV/BDrip. Tzn. z gotowego pliku mkv, nawet nie z .ts'a albo BD D:

Cały trick polega na tym, że dajmy na to, twój monitor wyświetla obraz np. z częstotliwością 60Hz. Czyli 60 obrazów na sekundę. Większość plików wideo ma FPS ~24, czyli 24 klatki na sekundę. Render podbija te 24 do 60Hz tak, by wszystko się zgadzało. Jak zrobisz to łopatologicznie dodając klatek i zmniejszając ich czas trwania otrzymasz prawie to samo. 60FPS sprawia wrażenie płynniejszego na 60Hz wyświetlaczach. 100FPS na 100Hz itd. itp.

Dlaczego się tak nie robi?
Dajmy na to plik video HD 23.976 o czasie trwania 20min waży 300MB. Ten sam plik w 60FPS ma ~3x więcej klatek, więc będzie ~3 razy większy. Na dodatek jest to w cholerę cięższe dla komputera do zrenderowania.

tl;dr
Use EVR synch jako output render w MPC.

Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-05-14 14:38:27)


cccpdearsbanner.jpg

Offline

#7 2011-05-14 13:13:43

Zarathustra
Użytkownik
Dołączył: 2008-05-05

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Pobrałem ten opening do Fractale (177MB na plik trwający półtora minuty w 720p wow), najpierw zdziwiło mnie, że przycina przy tej rozdziałce, pobawiłem się trochę ustawieniami i szło płynnie. Zauważyłem ten "efekt" i miałem wrażenie jakbym łyknął jakieś LSD, ogólnie pierdóła nie warta zachodu jak dla mnie.

Offline

#8 2011-05-14 13:33:42

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Zarathustra napisał:

miałem wrażenie jakbym łyknął jakieś LSD, ogólnie pierdóła nie warta zachodu jak dla mnie.

To nie łykaj tyle LSD bo to szkodzi na postrzeganie rzeczywistości  smile_big Taki jest open, ma fraktale więc dobrze na tym ruch widać.

Jak dla mnie to jest to warte zachodu bo lepiej i przyjemniej się z tym ogląda.Byłem pod wrażeniem jak zobaczyłem płynnie ending z Gosick i płynnie spadające napisy w Nanie, ale to już nie wytwór tamtego człeka z nyaa tylko telewizora z opcją TrueMotion.

Jest jakiś sposób, żeby na kompie w czasie rzeczywistym się to tak upłynniało fajnie? na tych avisynth'ach i innych cudactwach się średnio znam bo to jakieś dziwne jest.

Ostatnio edytowany przez Dataz (2011-05-14 13:35:15)

Offline

#9 2011-05-14 15:00:44

Zarathustra
Użytkownik
Dołączył: 2008-05-05

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

derp...
Dobrze wiem jak wygląda opening Fractale, bo to anime oglądałem, a LSD łykam tyle ile mi lekarz przepisał.

Po obejrzeniu kilka razy tego pliku oko zaczęło mi lekko łzawić (może to wina, że usiadłem zbyt blisko telewizora). Nie dla mnie takie zbędne high-endowe bajery.  zezik

Ostatnio edytowany przez Zarathustra (2011-05-14 15:01:04)

Offline

#10 2011-05-14 15:45:29

Oberleutnant
Użytkownik
Dołączył: 2010-04-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

3/4 użytkowników ANSI narzeka, jeśli coś ktoś wydaje w 1080p, a wy tu o jakichś "cudach" prawicie.

PS. Nie znam się, ale jak coś oglądam na TV (przez USB dysk podłączony), to też wydaje mi się, że jakby wszelkie animacje są płynniejsze, szczególnie widać to podczas openingów właśnie. Tyle że nigdy nie zastawiałem się, czemu tak jest. Doszedłem do wniosku, iż telewizor jest "fajny" i tyle.

Ostatnio edytowany przez Oberleutnant (2011-05-14 15:47:59)

Offline

#11 2011-05-14 16:31:07

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

A zapodasz model telewizora, jaki posiadasz?
Ponawiam pytanie: czy ktoś wie czy jest możliwość upłynnienia tych Anime co mamy jakimiś filtrami w czasie rzeczywistym podczas oglądania? Mój tv niestety nie ma takiej funkcji ;/ a komp może mógłby dać sobie z tym radę.

Offline

#12 2011-05-14 16:44:20

fri
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2008-11-28

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Dataz: Wikipedia mówi, że jednym z odtwarzaczy, które to umożliwiają, jest WinDVD.

Offline

#13 2011-05-14 17:23:38

marc99
Użytkownik
Dołączył: 2005-07-19

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

http://svp-team.com/wiki/Main_Page

Jak widać obsługuje już OpenCL. Tak na szybko potestowałem i Core 2 Duo @ 3GHz + ATI HD5770 daje radę 720p 24p->60p w czasie rzeczywistym. A efekt jak to z różnymi polepszaczami raz jest lepiej raz gorzej, choć trzeba przyznać, że efekt jest bardzo dobry na wolno poruszających się obiektach na pierwszym planie.

Ostatnio edytowany przez marc99 (2011-05-14 17:24:06)

Offline

#14 2011-05-14 17:44:47

DiamondBack
Użytkownik
Skąd: Ostrzeżenia: 5 (z 4)
Dołączył: 2007-01-25

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

U mnie bez cudów śmiga FullHD @60fps oczkod


Jestem osobą nietolerancyjną. I prosiłbym to uszanować.
http://letty.pl/

Offline

#15 2011-05-14 17:58:52

Subarashi
Użytkownik
Dołączył: 2010-06-24

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Zarathustra napisał:

(177MB na plik trwający półtora minuty w 720p wow)

Ponad 100 MB to ma sam opening z releasu UTW (720p, HDTV rip)... a i tak to za mało, bo miejscami kiepsko było z jakością oczkod


flzQwEU.jpg

Offline

#16 2011-05-14 22:28:16

Zarathustra
Użytkownik
Dołączył: 2008-05-05

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Jaki sens było dawać większy bitrate w ripie z TV skoro to i tak na wstępie wygląda niespecjalnie jest dla mnie zagadką.

Pobrałem dla porównania:

[Coalgirls]_Fractale_OP_(1280x720_Blu-ray_FLAC)_[A1D3B771]

Waży 133MB, ma lepszy dźwięk (nie mam kina domowego, by odczuć ten FLAC w pełni, ale brzmi lepiej) i obraz (tu różnica była już spora).

Z tego co się orientuje ta grupa lubi robić wstawki o niedorzecznych rozmiarach. Jako laik zakładam, że dałoby się to zatem przekodować na jeszcze mniejszy rozmiar zachowując dobrą jakość.

Offline

#17 2011-05-14 23:12:09

matiasmovie
Użytkownik
Skąd: Poznań (ポズナン)
Dołączył: 2008-10-23

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Dataz napisał:

Jest jakiś sposób, żeby na kompie w czasie rzeczywistym się to tak upłynniało fajnie? na tych avisynth'ach i innych cudactwach się średnio znam bo to jakieś dziwne jest.

Splash PRO umożliwia takie płynniejsze dzialanie obrazu

Offline

#18 2011-05-15 11:13:14

Dataz
Użytkownik
Skąd: Przemyśl (to sobie)
Dołączył: 2006-01-15

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Stestowałem Splash Pro i nawet efekt jest niezły, jednakże jest to już drugi program który stestowałem po SVP i muszę przyznać, że z 720p mój proc , mimo, że Core 2 Duo 2x2Ghz, ledwo daje radę, ale niższe rozdziałki wyglądają super. No i kwestia napisów w AAS to chyba minus tego programu, albo ja czegoś nie widzę.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje co do tego tematu to jestem otwarty oczkod bo rzeczywiście co program to efekt lepszy.

Ostatnio edytowany przez Dataz (2011-05-15 11:14:28)

Offline

#19 2011-05-15 11:41:07

matiasmovie
Użytkownik
Skąd: Poznań (ポズナン)
Dołączył: 2008-10-23

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

Dataz napisał:

Stestowałem Splash Pro i nawet efekt jest niezły, jednakże jest to już drugi program który stestowałem po SVP i muszę przyznać, że z 720p mój proc , mimo, że Core 2 Duo 2x2Ghz, ledwo daje radę, ale niższe rozdziałki wyglądają super. No i kwestia napisów w AAS to chyba minus tego programu, albo ja czegoś nie widzę.
Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje co do tego tematu to jestem otwarty oczkod bo rzeczywiście co program to efekt lepszy.

Co do napisów to twórcy programu stwierdzili że prawdopodobnie zajmą się kiedyś aby rozbudować tą funkcje narazie wyższym priorytetem są nowe i poprawianie już istniejących

Offline

#20 2011-05-15 21:54:56

Kensei
Użytkownik
Skąd: Łagiewniki
Dołączył: 2007-12-13

Odp: Interpolacja klatek, 60 fps

http://www.tested.com/news/how-to-enabl … files/329/

Fajnie opisane jak włączyć interpolację w mpc. Bardzo fajny efekt. Testowałem na najnowszym odcinku Gundama Unicorn.

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2025