#1 2014-02-14 19:46:02

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

[Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

usziok_final_small2.jpg

Wstęp

Grupa Dream Weavers prezentuje wszystkim grę USZIOK będącą bezpośrednią kontynuacją NEMO – pierwszego polskiego Visual Novela. Dlatego do razu zaznaczamy, jeśli nie miałeś styczności z historią opowiedzianą w prequelu, rozpoczynanie rozgrywki od tego tytułu może spowodować, że niektóre wątki fabularne nie będą dla ciebie do końca jasne.

Fabuła

Zenon po raz kolejny budzi się w kompletnie nowym świecie. Spotyka znane mu postacie i przeżywa swoje pokręcone życie, oczekując śmierci. Tym razem jednak coś jest nie tak. Dziwna machina - NEMO - w której przesiaduje całymi dniami, wydaje się czymś więcej, niż kolejnym przystankiem w jego podróży do nieskończoności. Co kryje tajemnicza placówka na stacji kosmicznej? Czy uda mu się uwolnić od diabelskiej klątwy? Jak zakończy się historia Zenona Gąbczewskiego?

Uwagi twórców

Z racji na dosyć specyficzną narrację polecamy zaopatrzyć się w kupę wolnego czasu na pierwsze posiedzenie z USZIOKiem. Podczas prologu zapis rozgrywki nie jest możliwy co jest uwarunkowane fabularnie, lecz dwukrotnie natrafić można na punkty kontrole, które zapamiętają wasze postępy jeżeli z jakiegoś powodu musielibyście nagle przerwać rozgrywkę – o fakcie tym zostaniecie poinformowani już podczas gry. W momencie odblokowania głównego menu wszystko powinno pójść już o wiele łatwiej. Początkowa faza rozgrywki jest głównie odświeżonym „ostatnim rozdziałem” z NEMO. Dzięki temu mamy pewność, że gracz nie zostanie wrzucony w wir fabuły bez żadnego przygotowania.

Osiągnięcia i ranking

Gra posiada wbudowany system osiągnięć znany chociażby z platformy Steam. Osiągnięciami są zarówno zakończenia jak i inne czynności, które należy wykonać w czasie rozgrywki – te są dosyć zróżnicowane. W odpowiednim podmenu można znaleźć podpowiedzi, które pojawiają się po kliknięciu na interesujące nas osiągnięcie . Z tego też powodu zdecydowaliśmy się zrezygnować z udostępnienia opisu przejścia (tzw. walkthrough). Każde osiągnięcie jest odpowiednio punktowane, a po wpisaniu swojego nicku i po pozwoleniu aplikacji połączyć się z Internetem, w rankingu stu najlepszych graczy można zobaczyć swoją pozycję. Lista aktualizuje się w czasie rzeczywistym.

Uwagi techniczne

Do poprawnego wyświetlania aplikacji zalecamy najnowsze sterowniki do karty graficznej, biblioteki graficzne DirectX oraz kodeki wideo. Fabuła gry jest przeznaczona dla widzów dojrzalszych, dlatego fanom taniej podniety odradzamy rozpoczynanie zabawy z USZIOKiem.

Zgłaszanie błędów

W aplikację została wbudowania funkcja zgłaszania błędów w tekście. Widząc błąd na ekranie, wystarczy nacisnąć „B” na klawiaturze, a gra poinformuje was o wysłaniu błędu. Oczywiście wymagane jest połączenie z Internetem. Zgłoszone linijki zostaną przez nas ponownie zweryfikowane i prawdopodobnie poprawione w patchu, który być może ukaże się w przyszłości. Najbardziej pracowici korektorzy zostaną przez nas symbolicznie nagrodzeni. Liczy się jakość, a nie ilość. Błędy, które wymagają opisu słownego, możecie zgłaszać w komentarzach (najlepiej na blogu).

Torrent
MEGA

Blog Dream Weavers

Dream Weavers życzą wszystkim fascynującej lektury i miłej zabawy.

Ostatnio edytowany przez darthdragon (2014-03-09 00:01:25)


favoped_banner.jpg

Offline

#2 2014-02-14 20:08:38

reddd
Użytkownik
Skąd: Warszawa/Puck
Dołączył: 2011-10-10

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Spodziewałem się tego jakoś pod koniec miesiąca, a tu taka miła niespodzianka. Zasysam. smile_lol


XX1BYr3.gif

Offline

#3 2014-02-14 20:51:18

Maigo
Użytkownik
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-11-07

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Pamiętam, że gdzieś pisaliście, którą ścieżkę N.E.M.O. najlepiej przejść, żeby sobie przypomnieć fabułę... Ale nie mogę tego teraz znaleźć, a w sumie odświeżyłabym sobie wszystko przed zabraniem się do sequela. Jaka to była ścieżka?

Offline

#4 2014-02-14 20:57:03

jabolx
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2010-06-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Chodzi tutaj o ścieżkę #17, czyli tak zwaną ukrytą zawartość, która odblokowuje się po odblokowaniu wszystkich innych zakończeń w N.E.M.O. Jej znajomość pozwala łatwiej zrozumieć fabułę i jej smaczki, ale nie jest ona totalnie niezbędna, gdyż w prologu U.S.Z.I.O.K.-a znajduje się krótkie przypomnienie niektórych wydarzeń, które może co nieco wyjaśnić dla domyślnych osób.

Podobnie jak i N.E.M.O. nową produkcję należy rozpatrywać pod kątem całości i aby zrozumieć całość fabuły trzeba zapoznać się z wszystkim co ma do zaoferowania.

Ostatnio edytowany przez jabolx (2014-02-14 20:57:48)

Offline

#5 2014-02-14 20:59:22

Maigo
Użytkownik
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-11-07

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze drugie pytanie - w jakim pliku są przechowywane sejwy N.E.M.O.? Chcę sobie przekopiować ze starego komputera  oczkod

EDIT: @down Dzięki. Brakuje mi 5 ścieżek do kompletu, chyba sobie je jeszcze przejdę przed USZIOKiem oczkod

Ostatnio edytowany przez Maigo (2014-02-14 21:58:39)

Offline

#6 2014-02-14 21:16:31

jabolx
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2010-06-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Najprościej dostać się do nich używając takiej oto metody niezależnie od wersji systemu Windows. Uruchomić menu start i tam za pomocą linii komend Uruchom... wpisać %appdata% i zaakceptować. To otworzy folder z danymi aplikacji dla twojego użytkownika. Powinien tam znajdować się folder RenPy. W nim znajdziesz wszystkie save'y dla gier na tym silniku. Wystarczy skopiować cały folder na przykład na pendriva a następnie wrzucić go ponownie do folderu otwartego z pomocą komendy %appdata% na innym komputerze i wszystko powinno działać automatycznie.

Offline

#7 2014-02-14 22:00:13

LordCrane
Użytkownik
Dołączył: 2008-04-25

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

W końcu zobaczę, czy jest diabeł.

Offline

#8 2014-02-14 22:14:25

Urizithar
Użytkownik
Dołączył: 2011-04-07

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Diabeł tkwi w szczegółach. ;p

Ściągnąłem, zainstalowałem i zobaczymy jak to wygląda, choć dziś raczej nie będę grał i zostawię sobie to na jutro, jak już rodzina wybędzie w góry.

Edit: Tak jak się obawiałem, jest sporo różnego rodzaju błędów, więc podoba mi się pomysł z raportowaniem. Szkoda tylko, że wciśnięcie klawisza nie uruchamia jakiegoś małego okienka, gdzie piszesz o co chodzi, bo tak to mogą wręcz iść zupełnie przypadkowe zgłoszenia, a czasem będzie się ciężko domyśleć, co ktoś miał na myśli. (Nie wiem czy wprowadzenie tego jest możliwe i wykonalne w prosty sposób, po prostu rzucam pomysłem.) Wysłałem na razie 7 zgłoszeń i jestem ciekaw czy dochodzą i wszystko jest ok z działaniem tego (omijawszy, istotna, filga, wpatrywał na sklepienie, nie widząc czemu, nie nie długo, świerzy). ;p

Ostatnio edytowany przez Urizithar (2014-02-14 22:51:49)

Offline

#9 2014-02-14 23:25:41

jabolx
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2010-06-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

System raportowania zdaje się działać poprawnie z moich dotychczasowych obserwacji. Chcieliśmy wprowadzić możliwość dodawania komentarza, lecz była to zmiana wprowadzona praktycznie 3 dni przed premiera czy coś koło tego i nie było możliwości szybkiego wykonania jakiegoś eleganckiego rozwiązania do wprowadzania informacji. Zrobiliśmy więc wersje trochę okrojoną, ale myślę, że wystarczającą do wyłapania błędów, gdyż pozwoli nam się skupić na konkretnych linijkach przy tworzeniu patcha.

Przesyłajcie zgłoszenia dalej jeśli widzicie coś co waszym zdaniem jest nie tak - poddamy to analizie i prawdopodobnie poprawimy w przyszłości. Domyślamy się, że baboli będzie dość sporo, ale jak już wspomniał Darth Dragon w jednej z zajawek na blogu tekstu jest tyle co w 3,5 Harrych Potterach i jak się domyślacie czytaliśmy już to dziesiątki razy podczas tworzenia, ale wiadomo, że nie wszystko da się wychwycić. Dlatego liczymy na waszą pomoc w tym zakresie.

Offline

#10 2014-02-14 23:52:06

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

To właśnie najgorsza i najżmudniejsza cześć tworzenia VN. Brak korekty z prawdziwego zdarzenia zdecydowaliśmy się zrekompensować innymi aspektami rozgrywki. Nie będzie idealnie, ale na tyle stać dwie osoby o budżecie 0 zł.

edit.
Hah, teraz sobie coś uświadomiłem, jak zobaczyłem mój post i Jabola obok siebie. Nasze awatary są podobne. I teraz zagadka. W jaki sposób są powiązane z tytułem gry (głównie mój)?

Ostatnio edytowany przez darthdragon (2014-02-15 00:07:48)


favoped_banner.jpg

Offline

#11 2014-02-15 00:24:42

marek2fgc
Użytkownik
Skąd: Lubin
Dołączył: 2010-06-28

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Wydaje mi się, że uszio wzięło się od ushio, a "k" na końcu tytułu od pierwszej litery "key", czyli studia odpowiedzialnego za grę clannad.

Ostatnio edytowany przez marek2fgc (2014-02-15 00:25:44)

Offline

#12 2014-02-15 10:19:49

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Dzięki, że uwodniłeś mnie od brzemienia tego awatara. Pierwszy człon odgadłeś, drugi to tylko nasze robienie sobie jaj i częściowe spolszczenie tego wyrazu. O innych powiązaniach Clannada z naszym tytułem porozmawiamy, gdy ktoś przejdzie całość (nie liczę dzika).


favoped_banner.jpg

Offline

#13 2014-02-15 22:17:23

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Nowy news na stronie blogu! Czas na podsumowanie pierwszego dnia zabawy z USZIOKiem. Zapraszamy!

Na pociechę obrazek.

screenshot0007.jpg


favoped_banner.jpg

Offline

#14 2014-02-16 23:04:35

LordCrane
Użytkownik
Dołączył: 2008-04-25

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Wbrew temu, co niektórym się wydaje, w projekcie nie brałem udziału, chociaż to ja lata temu wymyśliłem imię i naziwsko głównego bohatera, a także imiona kilku głównych bohaterek, hehe. Aż do dnia premiery nie wiedziałem o projekcie za wiele, bo nic mi chcieli powiedzieć. Teraz mogę w sumie powiedzieć, że bardzo dobrze.

Grę dzieli od swojej poprzedniczki (niesławnego N.E.M.O.) ogromna przepaść. Moim zdaniem jest od niej dużo lepsza niemal w każdym aspekcie.

Generalnie nie trzeba znać fabuły i prawdziwego zakończenia N.E.M.O., bo gra zaczyna się od rozbudowanego prologu, w którym między dowiadujemy się, o co w tym wszystkim chodzi, ale wówczas omija nas sporo smaczków i wielu rzeczy możemy do końca nie zrozumieć. Sam prolog to, nie licząc dużej ilości błędów wszelkiego rodzaju, to prawdziwy majstersztyk. Ciężko napisać tu coś więcej, nie zdradzając fabuły, ale dla przykładu animacja będąca intrem gry jest po prostu świetna (nie mówię o tych filmikach z logami na samym początku, a o animacji, gdy po jakimś czasie gry wyświetla się na ekranie jej tytuł), poczułem się wtedy, jakbym grał w jakąś wysokobudżetową produkcję, a nie grę zrobią od podstaw przez zaledwie dwóch zapaleńców.

Co mnie w grze najbardziej zachwyciło? Dwie rzeczy, po pierwsze jej klimat, a po drugie niebywale logiczne wytłumaczone zawiłości fabuły rodem z prawdziwego Sci-Fi . Tak, dobrze czytacie, co prawda miejscami można poczuć klimat poprzedniczki, ale generalnie gra jest świetnie wykonaną visual novel z gatunki Sci-Fi. Cała koncepcja gry jest po prostu świetna. Trudno to opisać słowami, trzeba to zobaczyć samemu. Uważam, że gdybyśmy nie wiedzieli, że to produkcja fanowska, można by ją pomylić z pełnoprawnym tytułem wprost z Japonii (oczywiście abstrahując od języka).

Fabuła, postaram się jak najmniej spoilerować, ale radzę nie zaglądać ludziom, którzy lubią niespodzianki.

Pokaż spoiler
Gra zaczyna niemal dokładnie w miejscu, w którym skończyła się poprzedniczka, na tajemniczej stacji kosmicznej o sztampowej i uwielbianym przez twórców nazwie "Aurora", zasadniczo ma miejsce na dwóch poziomach - wspomnianej stacji i wizji bohatera, będących jakąś cząstką jego wspomnień, do których cofa się on za pomocą tajemniczej maszyny zwanej właśnie N.E.M.O. Jak już wspomniałem, oba te poziomy są ze sobą tak świetnie połączone, ba, nawet menu głównej gry jest tak naprawdę menu wspomnianej maszyny. Wszystko łączy się w logiczną całość i sprawia wrażenie niezwykle dopracowanego i przemyślanego. Poprzedniczka po prostu się przy niej chowa. Co prawda nie obyło się bez kilku mniejszych bądź większych zgrzytów, ale przy takim nakładzie pracy i fakcie, że pracowało nad projektem zaledwie dwóch ludzi, można to wybaczyć.

Klimat gry. Nie jest to już to samo co w pierwszej części. Głupkowaty i tandetny klimat ustąpił miejsce dużo dojrzalszej i poważnej powieści, co prawda w wielu miejscach znajdujemy różne żartobliwe smaczki, które jednak owego klimatu znacząco nie zmieniają. W samych wspomnieniach nie ma już też żadnych sił nadprzyrodzonych (co więcej, jest to fabularnie wytłumaczone) przez co fabuła zasadniczej części gry jest obyczajówką, miejscami naprawdę przygnębiającą. W bardzo żartobliwym tonie utrzymano jedynie nazwy, opisy i ikonki osiągnięć (wydaje się, że w celu rozładowania miejscami przygnębiającej atmosfery), których jest chyba z 200, niektóre dostajemy praktycznie za nic, a żeby zdobyć inne będziemy musieli się pomęczyć godzinami. Ludzie w grach to uwielbiają.

Co jednak najważniejsze - gra po prostu niebywale wciąga, nie ma się już wrażenia błądzenia w kółko jak w pierwszej części. Poświęciłem jej już wiele godzin i udało mi się odblokować główne zakończenie, ale żeby poznać tak zwany "true ending" będę musiał jeszcze sporo pograć, a że spodziewam się, że odpowie on chociaż na część intrygujących mnie od początku gry pytań, będzie warto. Generalnie jeśli ktoś pamięta animca Stein Gate  i jego głównego bohatera, który nieprzerwanie cofa czas, żeby ratować swoich przyjaciół, może się poczuć jak on. Przynajmniej ja się tak czułem, tyle że tutaj chodzi, o coś innego. Niemniej gracz ma przed sobą jasny cel, do którego po prostu dąży niczym bohater serii, tyle że w tym przypadku nie cofamy czasu, a zagłębiamy się w tajemniczych wizjach, poszukując prawdy.

Z pozoru może się wydawać, że gra nie odbiega od schematycznego VS, gdzie mamy kilka bohaterek i rozwijamy związek z wybraną. Tutaj to tylko pozory. Dopiero odkrycie wszystkich możliwości daje nam pełny obraz fabuły i możliwość odkrycia prawdy. Dla przykładu dowiadujemy się o sobie pewnej rzeczy, zawsze jednej i tej samej, ważnej fabularnie, ale w zależności od naszych poczynań w innej sytuacji i innych dodatkowych informacji. Aby nie zdradzać za wiele fabuły posłużę się wymyślony mprzykłądem obrazującym, o co mi biega. W każde sytuacji dowiadujemy się, że ojciec kupił samochód, ale przez nasze poczynania, dowiadujemy się, że kupił punto, innym razem, że czerwony samochód, a jeszcze innym, że na gaz (przykład zmyślony). Dopiero odkrycie wszystkich ścieżek i możliwości, daje nam pełny obraz sytuacji - czerwony punciok na gaz.

Niektóre wątki i smaczki to istny majstersztyk (np. nawiązania do Pieśni Lodu i Ognia).

Czas przejść do minusów. W tekście roi się od błędów. Na szczęście najczęściej są to zwykłe literówki, ale kilka razy trafił się ort pierwszego stopnia, w sumie w większości ten sam (przypominam, że karze od karać, każe od kazać), niemniej przy takiej ilości tekstu, można na to przymknąć oko. Po drugie, moim  zdaniem gra jest zbyt skomplikowana i zawiła, sam spędziłem chyba 6 godzin, żeby dostać się na ścieżkę wybranej przeze mnie bohaterki, gdy podczas wczytywania gry wyskoczyła mi wskazówka (tak, nawet takie wyskakują), że jest to niemożliwe przed przejściem ścieżek innych bohaterek. Tak że zalecam je uważnie czytać. Gra nie przechodzi się sama jak poprzedniczka. A każdy podjęty przez nas wybór ma jakiś skutek, nierzadko dopiero w przyszłości, więc radzę dokładnie zastanawiać się przed podjęciem wyboru, w wielu przypadkach trzeba nieźle się nagłowić bądź kojarzyć fakty. Dla przykładu - miałem wybór, żeby iść do chorej koleżanki, z którą jednak nie utrzymywałem dobrych stosunków, albo iść do domu. Chciałem za utrzymywać dobre stosunki z przewodniczącą. Jeśli nie idziesz do chorej (olewanej) koleżanki, robi to właśnie przewodnicząca przez nie spotykasz jej już w danym dniu i tracisz cenną możliwość rozwinięcia znajomości, jednak gdy idziesz do chorej koleżanki, przewodnicząca postanawia ci towarzyszyć i masz możliwość porozmawiania z nią. Generalnie wyborów jest masa i są niezwykle zawiłe. Nie jest to N.E.M.O. gdzie były one trzy na krzyż. W poszczególnych aktach jest taka masa rozwidleń, że aż mnie to przeraża, na szczęście w kilku miejscach system został uproszczony dla wygody użytkowników.

Podsumowując, gra jest świetna i bardzo ciężko oddać to słowami, radzę po prostu w nią zagrać, ale tutaj mała uwaga, warto zarezerwować co najmniej godzinkę, nie tylko dlatego, że gra wciąga.

Ostatnio edytowany przez LordCrane (2014-02-16 23:05:08)

Offline

#15 2014-02-17 03:13:30

Urizithar
Użytkownik
Dołączył: 2011-04-07

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

LordCrane napisał:

Dla przykładu - miałem wybór, żeby iść do chorej koleżanki, z którą jednak nie utrzymywałem dobrych stosunków, albo iść do domu. Chciałem za utrzymywać dobre stosunki z przewodniczącą. Jeśli nie idziesz do chorej (olewanej) koleżanki, robi to właśnie przewodnicząca przez nie spotykasz jej już w danym dniu i tracisz cenną możliwość rozwinięcia znajomości, jednak gdy idziesz do chorej koleżanki, przewodnicząca postanawia ci towarzyszyć i masz możliwość porozmawiania z nią.

Nie do końca... Widać, że jeszcze sporo odblokowywania ci zostało. ;p

Wymaksowałem akt I i wszystko co związane z Agatą w akcie II. Mam też wyprowadzone ścieżki na dwie inne dziewczyny i już zaczynam ogarniać mniej więcej mechanikę II aktu. (Crane, przez ciebie, miałem dziś nie grać i zrobić sobie przerwę ;p) Jest bardziej skomplikowany niż poprzedni, ale nie tak, jak straszyli mnie inni.

Muszę się zgodzić, że wkomponowanie menu jako elementu fabuły jest genialne i szczególnie nowatorskie. Takie rzeczy się rzadko spotyka. Świetny pomysł.

Widzę, że ludzi napędzają achiki najbardziej, a choć niewątpliwie mobilizowały one do szukania różnych ścieżek, to mnie najbardziej mobilizowało poznanie motywów, tajemnic i przebiegu działań różnych postaci, a tak się składa że, jak wspomniał LordCrane (wcięło ci Golda? Stoch podpieprzył?), są one rozsiane po różnych ścieżkach. Dodanie tego to dodatkowy impuls do gry, który w połączeniu ze świetną fabułą i mnóstwem wyborów wprowadzają nas w stan zatracenia poczucia czasu. Dobrze że już po egzaminach, bo kastety poszłyby ostro w ruch za wydanie tego w trakcie sesji. ;p

Co do błędów w pisowni, to dziś zacząłem zwracać większą uwagę na przecinki (z reguły się wyłączam na ten aspekt i całkowicie olewam, dopiero gdy aktywnie szukam, to zauważam tego rodzaju błędy) i pod tym względem jest tragedia. xd Jakby to zobaczył bodzio, to rzuciłby wam kilka linijek zapchanych pakiecikami. ;p Poza takimi standardowo pogubionymi, zauważyłem trzy niepokojące i często powtarzające się trendy. Po pierwsze, <- tutaj i przy każdym punktowaniu kolejności stawia się przecinek. Po drugie nie wszystkie imiesłowy obywają się bez przecinka. I wreszcie po trzecie, wtrącenia odgradzamy przecinkiem z obu stron. Każdy z tych błędów pojawiał się co najmniej kilka razy, a ten z imiesłowami wręcz w zastraszających ilościach. Nie sposób tego wszystkiego nawet zgłosić. ;p No ale mniejsza, to nie jest najistotniejszy element gry, czepiam się tego, bo nie mam poważniejszych zmartwień, a to świadczy o tym, że jest zdecydowanie dobrze.

Offline

#16 2014-02-18 02:42:18

Sledziu_w
Użytkownik
Skąd: Rybnik
Dołączył: 2007-11-04

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Mam problem z (nie)działaniem gry. Zaraz na początku, kiedy Zenek zapada w sen i pojawia się logo NEMO, gra się zawiesza. System operacyjny zresztą też. Jedynym ratunkiem jest ręczny restart.
Działam na Windowsie XP. Czy ktoś spotkał się z ww. problemem?

Ostatnio edytowany przez Sledziu_w (2014-02-18 03:04:41)


http://gamesub.pl/ -> Nie gadamy, tłumaczymy

Offline

#17 2014-02-18 09:46:29

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Ehm, na Windowsie XP występowały różne dziwne problemy już podczas testów. Możemy ci poradzić jedynie aktualizację sterowników do karty graficznej, directx'a i kodeków wideo. My używamy gotowego silnika, nie mamy za bardzo wypływu na jego kompatybilność ze starszymi systemami operacyjnymi.

Pozdrawiam.


favoped_banner.jpg

Offline

#18 2014-02-18 11:00:14

Sledziu_w
Użytkownik
Skąd: Rybnik
Dołączył: 2007-11-04

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Dzięki, pokombinuję coś. Może się uda.
W najgorszym wypadku poproszę kogoś o stan zapisu gry.


http://gamesub.pl/ -> Nie gadamy, tłumaczymy

Offline

#19 2014-02-18 17:50:28

Tomik
Użytkownik
Dołączył: 2014-01-27

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Martwi mnie to sugerowane połączenie z internetem, aby podobno wszystko działało poprawnie. Czy aby na pewno nic się za tym nie kryje? Chyba wszyscy znają aferę z PRISM. Jaką mogę mieć pewność, że to nie jest jakiś program szpiegowski? Może nawet teraz jestem obserwowany przez kamerkę w moim laptopie. Na serio martwi to, chce zagrać, ale strach mi nie pozwala smutny

Offline

#20 2014-02-18 17:56:32

reddd
Użytkownik
Skąd: Warszawa/Puck
Dołączył: 2011-10-10

Odp: [Dream Weavers] U.S.Z.I.O.K. (Polski Visual Novel)

Tomik napisał:

Martwi mnie to sugerowane połączenie z internetem, aby podobno wszystko działało poprawnie. Czy aby na pewno nic się za tym nie kryje? Chyba wszyscy znają aferę z PRISM. Jaką mogę mieć pewność, że to nie jest jakiś program szpiegowski? Może nawet teraz jestem obserwowany przez kamerkę w moim laptopie. Na serio martwi to, chce zagrać, ale strach mi nie pozwala smutny

Pokaż spoiler
lold.jpg
Troll marny, ale przynajmniej się uśmiechnąłem, tak że dzięki.  smile_lol

Ostatnio edytowany przez reddd (2014-02-18 17:57:28)


XX1BYr3.gif

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024