Nie jesteś zalogowany.
Co do wymagań Gothica3 to w ostatnim CD-A podali następujące: procesor-2gh, ram-512MB, karta graficzna gefprce3ti> lub radeon 8500>
To oczywiście minimalne wymagania
W tym przypadku nie mam co się martwić Hehe, wszystko będzie śmigać jak marzenie.
A teraz ciekawostka: Czy wiecie, że pierwotnie programiści M:O stworzyli taki system AI, że aby wprowadzić go do całego świata , czyli żebyśmy mogli zagrać w M:O) potrzebowalibyśmy komputera-klastra o mocy obliczeniowej o jaka nie zawita pod nasze strzechy jeszcze dobre kilka(naście) lat?
Offline
no tak gothic to co innego jak 2 miała juz duże w miarę wymagania.
ablaze: a co zle powiedziałem? według mnie jest na tym samym nie wiem jak ty sądzisz albo ja nie wiem o co ci chodzi[brakslow]
Gracol: hehe nie wiedziałem to dobrzy są widocznie
Ostatnio edytowany przez Hatake (2006-04-26 21:38:45)
Offline
ablaze: a co zle powiedziałem? według mnie jest na tym samym nie wiem jak ty sądzisz albo ja nie wiem o co ci chodzi[brakslow]
Ziomus, ta gra nie jest na tym samym sliniku co morrowind, to by bylo niemozliwe. Te gry dzieli techniczna przepasc wielka jak king kong;)
Offline
no to mozę nie wiem ja to stwierdziłem po grafice. a własnie propo obliviona jak załączam juz plik rozruchowy gry to wyskakuje mi błąd widnowsa (Wyślij raport, nie wysyłaj) czyżby zły plik?
EDIT:
coś dla fanów serii. jeśli ktoś lubi sobie posłuchać przepięknej muzyki z Elder Scrollsa to proszę:
Morrowind:
morrowind main
Oblivion:
main title
Ostatnio edytowany przez Hatake (2006-04-26 22:04:18)
Offline
'...Engine Gothica 3 nosi nazwÄ Genome i skĹada siÄ z wielu licencjonowanych moduĹĂłw oraz duĹźych czÄĹci samodzielnie rozbudowanego oprogramowania. I tu maĹa ciekawostka - jeden z gĹĂłwnych komponentĂłw silnika, Gamebryo, zastosowany byĹ takĹźe w dwĂłch ostatnich grach z serii The Elder Scrolls, w tym w Oblivionie...'
cda125 s41
Offline
Przez to wasze gadanie znowu zainstalowałem Morrowinda! Sesja na uniwerku za pasem, a tu pewnie znowu miesiąc grania mnie czeka Dzięki
Offline
wymagania tej gry (a właściwie poziom jej optymalizacji) to kpina; na średnich detalach muli się bardziej niż q4 na ultra high. pozatym nie wygląda aż tak nadzwyczajnie, owszem jest ładna, ale która nowa gra taka nie jest?
jeśli uważaliście, że w morowind się gra dosyć wolno to oblivion uznacie za grę totalnie anemiczną. rozwój fabuły i w ogóle całej gry jest tak woooooolnyyyy, że po prostu brak jakiegokolwiek porównania. w samej rozgrywce też niezaciekawie; zamiast dodać kilka nowych umiejętności, część została usunięta, postacie poruszają się pokracznie (chyba nawet gorzej niż w morowindzie), interface jest udziwniony no i największy minus; zmniejszono ilość przedmiotów jakie na sobie można nosić.
w sumie gra ma tylko 2 plusy: zadania (oczywiście nie wszystkie) i muzykę (ta jest naprawdę wspaniała).
podsumowując: wersja pl wyjdzie za jakieś pół roku i do tego czasu powinno wyjść z 25 patch-ów, należy się powstrzymać się z zakupem obliviona do wydania wersji pl.
Ostatnio edytowany przez Farfarello (2006-04-26 22:41:37)
Offline
wymagania tej gry (a właściwie poziom jej optymalizacji) to kpina
nie mówię, że tak nie jest (skąd mam wiedzieć czy to już kpina czy jeszcze nie:)), ale chce się zapytać na podstawie czego wyciągasz takie wnioski?
Poza tym obecnie przy wzroście wymagań nie będzie już takiego szoku w wyglądzie jak kiedyś, to już idzie o szczegóły, różne pierdoły, co niby ledwo je widać, ale moc żrą. No i dochodzi do tego cała masa dodatkowych obliczeń: fizyka, symulacja świata (sprawadzanie co się obecnie dzieje i czy nie powinno zacząć się dziać coś innego)
nie wygląda aż tak nadzwyczajnie, owszem jest ładna, ale która nowa gra taka nie jest?
a czego się spodziewałeś, fotorealistycznej grafiki, wg producentów już od paru lat jest:D (ciągle o niej wspominają). Żeby to NAPRAWDę ładnie wyglądało trzeba by dużo mocniejszych komputerów - rozumiem, że z takich np. konsol programiści potrafią dużo wyciągać, ale w przypadku PC nie można się zatrzymać na dopracowywanie kodu, niestety:(. Co nie znaczy, że poziom optymalizacji jest kpiną.
Offline
...jeśli uważaliście, że w morowind się gra dosyć wolno to oblivion uznacie za grę totalnie anemiczną...
eee wolna widzialem filmik jak jakis koles skonczyl morowind, glowny watek, w 25 min wiec raczej szybko mu poszlo
ara ara...
Offline
mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).
[eee wolna widzialem filmik jak jakis koles skonczyl morowind, glowny watek, w 25 min wiec raczej szybko mu poszlo
chodzi o dynamikę gry, a właściwie jej brak. w M. też się gra powoli, ale jakoś mi to nie przeszkadzało, O. poprostu odpycha swoim anemizmem (heh ale słowo ); oczywiście gdy gra się normalnie, a nie przechodzi jak najszybciej.
Offline
Jeśli dobrze pamiętam to na Far Cry też narzekali (sam nie grałem), czyżby wychodziły coraz wolniejsze (i brzydsze) gry?:)... a wogule to dzisiejsze gry to już nie to co kiedyś:D
nie zapominaj, że im zależało na dopracowanym silniku (miał być na sprzedaż), a w oblivionie ważniejszy był raczej świat (choć engine też ważny i w razie czego można przecież zatrudnić dodatkowych ludzi). No i Far Cry to jednak prosty fps, śmiem twierdzić, że pod tą warstwą wizualną oblivion jest jednak trochę bardziej złożony od Far Cry'a
Offline
oczywiście, że jest bardziej złożony, ale chodziło mi o wygląd; taki starcraft działa w 640x480 i 256 kolorów, ale przez bardzo długi czas nie wyszło nic, co by się do niego zbliżyło pod względem wizualnym. a oblivion jest po prostu przereklamowanym przeciętniakiem z wygórowanymi wymaganiami, którego maksymalna ocena powinna wynosić 7/10.
Ostatnio edytowany przez Farfarello (2006-04-27 13:15:54)
Offline
mam na myśli, że ta złożoność może się odbijać na wyglądzie/wymaganiach, a jak dla mnie to do tej pory 3D nie może się równać z wieloma starszymi grami 2D:), ale już się zbliża do tej granicy
Offline
złożoność o której piszesz to więcej skryptów, większe tekstury i większa ilość wielokątów z których się składają obiekty. ja miałem na myśli silnik gry, którego poziom dopracowania jest taki, jakiego można się spodziewać po wersji alfa (czyli praktycznie żaden).
Offline
mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).
Znaczy, u ciebie Oblivion powinien wyglądać tak, jak na screenach w prasie (byłoby niebrzydko). Jest możliwość, że przycina z jakichś tam systemowch powodów, ale co to gracza obchodzi? Do dziś nie wiem, czemu Sacred u mnie lagował (sic!), ale mnie tym lagowaniem zdrzaźnił, bo mój PC nie takie rzeczy wyświetlał płynnie. Są gry wymagające sprzętowo, w których jednak widać, na co te wymagania idą (taki był Splinter Cell, swego czasu wart kompa, który mógł go pociągnąć). Mnie bardziej interesuje wydajność Obliviona na Xa 360 (co z tego, że to niby konsola, skoro Q4 podobno się na nim ciął?). Jeśli z next genami rozbisurmanieni możliwością patchowania developerzy zaczną se tak lecieć w chu?a, jak se lecą z PC, to normalnym ludziom zostanie tylko Nintendo Revolution.
Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-04-27 15:18:28)
Offline
z systemem raczej wszystko było w porządku, bo instalowałem go z 3 tygodnie przed oblivionem. właściwie to w lochu działało nawet płynnie, ale na powierzchni...
Offline
a mi wyskakuje błąd systemowy jak załączam (wyślij raport o błędach) wie ktoś dlaczemu?
Offline
mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).
No to wszystko wyjaśnia, wszystko podkręcone, nic dziwnego że masz przycinki, bo podobno Oblivion chodzi gorzej na podkręconym sprzęcie niż normalnie, dlaczego ? Nie mam pojecia ... (troche to dziwne nie?, mi też gorzej chodził jak miałem podkręconego procka)
Pozatym ważna jest też konfiguracja pliku ini, zajży se tu:
http://www.nvision.pl/forum/index.php?s … 25102&st=0
lub:
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html
Ja po konfiguracji ini zyskałem lepszą wydajnosć, i więcej fps'ów, każdemu to powinno pomóc.
Co do gry, to mi sie bardzo podoba, jak dla mnie jest wspaniała, w Morrowinda grałem całe lato (3 lata temu bodajże)i jak tylko dowiedziałem się że będzie Oblivion czekałem z utęsknieniem.
Nie wiem w czym problem z dynamiką gry, jak dla mnie jest ok.
Offline
troche otuchy:D własnie nagrałem tą gre koledzę i wziął do przetestowania. i wyobraźcie sobie ze wymagania takie duze nie są. jego komp: GeForce 7600 GT, 1024 ramu, athlon 3,0 Ghz. i działa wszystko płynniutko i do tego na full detalach!!! więc nie taki diabeł zły jak go piszą czy jak to tam było[baka]
Offline
logiczne, że na 3,0GHz, 1024 ramu i z jakąś w miarę porządną kartą będzie działać dobrze...
ktoś jeszcze pisze, że Gothic 3 będzie miał 10 razy większe wymagania, boże ludzie
co do samej gry to w porównaniu z morrowindem jakaś taka uproszczona, nie wiem czy to wina, że wydali ją na xboxa jeszcze i dlatego tak to wszystko uprościli, ale oczywiście i tak warta uwagi
Ostatnio edytowany przez czarnyYy (2006-04-27 21:27:43)
Offline