#21 2006-04-26 21:37:24

gracol
Użytkownik
Skąd: GTW
Dołączył: 2005-06-02

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Krid napisał:

Co do wymagań Gothica3 to w ostatnim CD-A podali następujące: procesor-2gh, ram-512MB, karta graficzna gefprce3ti> lub radeon 8500>
To oczywiście minimalne wymagania oczkod

W tym przypadku nie mam co się martwić smile Hehe, wszystko będzie śmigać jak marzenie.

A teraz ciekawostka: Czy wiecie, że pierwotnie programiści M:O stworzyli taki system AI, że aby wprowadzić go do całego świata , czyli żebyśmy mogli zagrać w M:O) potrzebowalibyśmy komputera-klastra o mocy obliczeniowej o jaka nie zawita pod nasze strzechy jeszcze dobre kilka(naście) lat? smile

Offline

#22 2006-04-26 21:37:37

Hatake
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Dołączył: 2004-12-15

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

no tak gothic to co innego jak 2 miała juz duże w miarę wymagania.

ablaze: a co zle powiedziałem? według mnie jest na tym samym nie wiem jak ty sądzisz albo ja nie wiem o co ci chodzi[brakslow]

Gracol: hehe nie wiedziałem to dobrzy są widocznie smile_big

Ostatnio edytowany przez Hatake (2006-04-26 21:38:45)

Offline

#23 2006-04-26 21:41:49

ablaze
Użytkownik
Dołączył: 2005-04-06

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hatake napisał:

ablaze: a co zle powiedziałem? według mnie jest na tym samym nie wiem jak ty sądzisz albo ja nie wiem o co ci chodzi[brakslow]

Ziomus, ta gra nie jest na tym samym sliniku co morrowind, to by bylo niemozliwe. Te gry dzieli techniczna przepasc wielka jak king kong;)

Offline

#24 2006-04-26 21:43:33

Hatake
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Dołączył: 2004-12-15

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

no to mozę nie wiem ja to stwierdziłem po grafice. a własnie propo obliviona jak załączam juz plik rozruchowy gry to wyskakuje mi błąd widnowsa (Wyślij raport, nie wysyłaj) czyżby zły plik?

EDIT:
coś dla fanów serii. jeśli ktoś lubi sobie posłuchać przepięknej muzyki z Elder Scrollsa to proszę:

Morrowind:
morrowind main

Oblivion:
main title

Ostatnio edytowany przez Hatake (2006-04-26 22:04:18)

Offline

#25 2006-04-26 22:01:18

Syek
Użytkownik
Skąd: Szczerców
Dołączył: 2005-12-07

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

'...Engine Gothica 3 nosi nazwę Genome i składa się z wielu licencjonowanych modułów oraz dużych części samodzielnie rozbudowanego oprogramowania. I tu mała ciekawostka - jeden z głównych komponentów silnika, Gamebryo, zastosowany był także w dwóch ostatnich grach z serii The Elder Scrolls, w tym w Oblivionie...'
cda125 s41

Offline

#26 2006-04-26 22:27:10

gracol
Użytkownik
Skąd: GTW
Dołączył: 2005-06-02

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Przez to wasze gadanie znowu zainstalowałem Morrowinda! Sesja na uniwerku za pasem, a tu pewnie znowu miesiąc grania mnie czeka jezor Dzięki bzdura

Offline

#27 2006-04-26 22:38:07

Farfarello
Użytkownik
Skąd: Tczew
Dołączył: 2005-03-23

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

wymagania tej gry (a właściwie poziom jej optymalizacji) to kpina; na średnich detalach muli się bardziej niż q4 na ultra high. pozatym nie wygląda aż tak nadzwyczajnie, owszem jest ładna, ale która nowa gra taka nie jest?

jeśli uważaliście, że w morowind się gra dosyć wolno to oblivion uznacie za grę totalnie anemiczną. rozwój fabuły i w ogóle całej gry jest tak woooooolnyyyy, że po prostu brak jakiegokolwiek porównania. w samej rozgrywce też niezaciekawie; zamiast dodać kilka nowych umiejętności, część została usunięta, postacie poruszają się pokracznie (chyba nawet gorzej niż w morowindzie), interface jest udziwniony no i największy minus; zmniejszono ilość przedmiotów jakie na sobie można nosić.

w sumie gra ma tylko 2 plusy: zadania (oczywiście nie wszystkie) i muzykę (ta jest naprawdę wspaniała).

podsumowując: wersja pl wyjdzie za jakieś pół roku i do tego czasu powinno wyjść z 25 patch-ów, należy się powstrzymać się z zakupem obliviona do wydania wersji pl.

Ostatnio edytowany przez Farfarello (2006-04-26 22:41:37)

Offline

#28 2006-04-26 23:20:11

Syek
Użytkownik
Skąd: Szczerców
Dołączył: 2005-12-07

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Farfarello napisał:

wymagania tej gry (a właściwie poziom jej optymalizacji) to kpina

nie mówię, że tak nie jest (skąd mam wiedzieć czy to już kpina czy jeszcze nie:)), ale chce się zapytać na podstawie czego wyciągasz takie wnioski?
Poza tym obecnie przy wzroście wymagań nie będzie już takiego szoku w wyglądzie jak kiedyś, to już idzie o szczegóły, różne pierdoły, co niby ledwo je widać, ale moc żrą. No i dochodzi do tego cała masa dodatkowych obliczeń: fizyka, symulacja świata (sprawadzanie co się obecnie dzieje i czy nie powinno zacząć się dziać coś innego)

Farfarello napisał:

nie wygląda aż tak nadzwyczajnie, owszem jest ładna, ale która nowa gra taka nie jest?

a czego się spodziewałeś, fotorealistycznej grafiki, wg producentów już od paru lat jest:D (ciągle o niej wspominają). Żeby to NAPRAWDę ładnie wyglądało trzeba by dużo mocniejszych komputerów - rozumiem, że z takich np. konsol programiści potrafią dużo wyciągać, ale w przypadku PC nie można się zatrzymać na dopracowywanie kodu, niestety:(. Co nie znaczy, że poziom optymalizacji jest kpiną.

Offline

#29 2006-04-27 00:49:00

Kilgur
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Farfarello napisał:

...jeśli uważaliście, że w morowind się gra dosyć wolno to oblivion uznacie za grę totalnie anemiczną...

eee wolna widzialem filmik jak jakis koles skonczyl morowind, glowny watek, w 25 min wiec raczej szybko mu poszlo szpan


ara ara...

Offline

#30 2006-04-27 07:35:40

Farfarello
Użytkownik
Skąd: Tczew
Dołączył: 2005-03-23

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).

Kilgur napisał:

[eee wolna widzialem filmik jak jakis koles skonczyl morowind, glowny watek, w 25 min wiec raczej szybko mu poszlo szpan

chodzi o dynamikę gry, a właściwie jej brak. w M. też się gra powoli, ale jakoś mi to nie przeszkadzało, O. poprostu odpycha swoim anemizmem (heh ale słowo kombinuje); oczywiście gdy gra się normalnie, a nie przechodzi jak najszybciej.

Offline

#31 2006-04-27 08:34:27

Syek
Użytkownik
Skąd: Szczerców
Dołączył: 2005-12-07

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jeśli dobrze pamiętam to na Far Cry też narzekali (sam nie grałem), czyżby wychodziły coraz wolniejsze (i brzydsze) gry?:)... a wogule to dzisiejsze gry to już nie to co kiedyś:D

nie zapominaj, że im zależało na dopracowanym silniku (miał być na sprzedaż), a w oblivionie ważniejszy był raczej świat (choć engine też ważny i w razie czego można przecież zatrudnić dodatkowych ludzi). No i Far Cry to jednak prosty fps, śmiem twierdzić, że pod tą warstwą wizualną oblivion jest jednak trochę bardziej złożony od Far Cry'a

Offline

#32 2006-04-27 13:15:01

Farfarello
Użytkownik
Skąd: Tczew
Dołączył: 2005-03-23

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

oczywiście, że jest bardziej złożony, ale chodziło mi o wygląd; taki starcraft działa w 640x480 i 256 kolorów, ale przez bardzo długi czas nie wyszło nic, co by się do niego zbliżyło pod względem wizualnym. a oblivion jest po prostu przereklamowanym przeciętniakiem z wygórowanymi wymaganiami, którego maksymalna ocena powinna wynosić 7/10.

Ostatnio edytowany przez Farfarello (2006-04-27 13:15:54)

Offline

#33 2006-04-27 13:49:49

Syek
Użytkownik
Skąd: Szczerców
Dołączył: 2005-12-07

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

mam na myśli, że ta złożoność może się odbijać na wyglądzie/wymaganiach, a jak dla mnie to do tej pory 3D nie może się równać z wieloma starszymi grami 2D:), ale już się zbliża do tej granicy

Offline

#34 2006-04-27 14:02:00

Farfarello
Użytkownik
Skąd: Tczew
Dołączył: 2005-03-23

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

złożoność o której piszesz to więcej skryptów, większe tekstury i większa ilość wielokątów z których się składają obiekty. ja miałem na myśli silnik gry, którego poziom dopracowania jest taki, jakiego można się spodziewać po wersji alfa (czyli praktycznie żaden).

Offline

#35 2006-04-27 15:17:46

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Farfarello napisał:

mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).

Znaczy, u ciebie Oblivion powinien wyglądać tak, jak na screenach w prasie (byłoby niebrzydko). Jest możliwość, że przycina z jakichś tam systemowch powodów, ale co to gracza obchodzi? Do dziś nie wiem, czemu Sacred u mnie lagował (sic!), ale mnie tym lagowaniem zdrzaźnił, bo mój PC nie takie rzeczy wyświetlał płynnie. Są gry wymagające sprzętowo, w których jednak widać, na co te wymagania idą (taki był Splinter Cell, swego czasu wart kompa, który mógł go pociągnąć). Mnie bardziej interesuje wydajność Obliviona na Xa 360 (co z tego, że to niby konsola, skoro Q4 podobno się na nim ciął?). Jeśli z next genami rozbisurmanieni możliwością patchowania developerzy zaczną se tak lecieć w chu?a, jak se lecą z PC, to normalnym ludziom zostanie tylko Nintendo Revolution.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2006-04-27 15:18:28)

Offline

#36 2006-04-27 15:55:59

Farfarello
Użytkownik
Skąd: Tczew
Dołączył: 2005-03-23

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

z systemem raczej wszystko było w porządku, bo instalowałem go z 3 tygodnie przed oblivionem. właściwie to w lochu działało nawet płynnie, ale na powierzchni...

Offline

#37 2006-04-27 16:26:03

Hatake
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Dołączył: 2004-12-15

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

a mi wyskakuje błąd systemowy jak załączam (wyślij raport o błędach) wie ktoś dlaczemu?

Offline

#38 2006-04-27 16:46:12

Maniack
Użytkownik
Skąd: Poznań
Dołączył: 2006-01-09

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Farfarello napisał:

mam podkręconego gf 7800gt, podrkęconego athlona 3800+, podkręcone pamięci 2gb pdp patriot i jeśli na takim sprzęcie gra się przycina na średnich detalach to znaczy, że jest coś z nią nie tak. co do grafiki to nie rozśmieszajcie mnie, ale ładniej wygląda far cry (poza wodą) a gra jest już dość stara (jak na grę).

No to wszystko wyjaśnia, wszystko podkręcone, nic dziwnego że masz przycinki, bo podobno Oblivion chodzi gorzej na podkręconym sprzęcie niż normalnie, dlaczego ? Nie mam pojecia ... (troche to dziwne nie?, mi też gorzej chodził jak miałem podkręconego procka)
Pozatym ważna jest też konfiguracja pliku ini, zajży se tu:
http://www.nvision.pl/forum/index.php?s … 25102&st=0
lub:
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html
Ja po konfiguracji ini zyskałem lepszą wydajnosć, i więcej fps'ów, każdemu to powinno pomóc.

Co do gry, to mi sie bardzo podoba, jak dla mnie jest wspaniała, w Morrowinda grałem całe lato (3 lata temu bodajże)i jak tylko dowiedziałem się że będzie Oblivion czekałem z utęsknieniem.
Nie wiem w czym problem z dynamiką gry, jak dla mnie jest ok.

Offline

#39 2006-04-27 21:09:01

Hatake
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Dołączył: 2004-12-15

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

troche otuchy:D własnie nagrałem tą gre koledzę i wziął do przetestowania. i wyobraźcie sobie ze wymagania takie duze nie są. jego komp: GeForce 7600 GT, 1024 ramu, athlon 3,0 Ghz. i działa wszystko płynniutko i do tego na full detalach!!! więc nie taki diabeł zły jak go piszą czy jak to tam było[baka]

Offline

#40 2006-04-27 21:25:18

czarnyYy
Użytkownik
Skąd: Gdynia
Dołączył: 2006-01-14

Odp: The Elder Scrolls IV: Oblivion

logiczne, że na 3,0GHz, 1024 ramu i z jakąś w miarę porządną kartą będzie działać dobrze...
ktoś jeszcze pisze, że Gothic 3 będzie miał 10 razy większe wymagania, boże ludzie

co do samej gry to w porównaniu z morrowindem jakaś taka uproszczona, nie wiem czy to wina, że wydali ją na xboxa jeszcze i dlatego tak to wszystko uprościli, ale oczywiście i tak warta uwagi

Ostatnio edytowany przez czarnyYy (2006-04-27 21:27:43)

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024