#1 2005-05-27 16:02:14

Aoi Tenshi
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2004-08-08

Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

Poszukuje programu do sprawdzenia ilości klatek w mkv. Jeśli ktoś zna nazwę jakiegoś programu, który to potrafi to proszę o podanie.:)

Offline

#2 2005-05-27 16:06:31

DEEFsnk
Użytkownik
Skąd: Sanok
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

SubEdit-Player, Ale jesli chodzi o fps plików mkv to wynosi on najczęsciej 25.000.

Offline

#3 2005-05-27 16:12:52

Aoi Tenshi
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2004-08-08

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

SubEdit-Player nie pokazuje dobrej ilości klatek w plikach mkv, a mój plik nie ma niestety 25.000 klatek.:(

Offline

#4 2005-05-27 16:23:24

myslo
Użytkownik
Skąd: Kraków / Chełm
Dołączył: 2005-01-31

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

Odpalasz film Real Media Classic, wybierasz Properties/ Details. I masz to co Ci trzeba. Sayonara.

Offline

#5 2005-05-27 16:35:36

Yang
Użytkownik
Skąd: Chełmno
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

Po pierwsze sub-edit nie sprawdza ilości klatek w mkv ani w ogm. Jednak teraz zakłada że jest to 25 fps, lecz tą wartość można bez problemu zmieniać.
Po drugie to najczęściej spotykanym fps jest 23,976, czyli system pal (obraz progresywny) i w tym systemie są robione anime (przeważnie). Jednak zdarza się że obraz jest w NTSC czyli 29,97 interlace. Jednak można zawsze zapodać deinterlace i zostaje fps.

Dobra a teraz do rozwiązania problemu: MatroskaProp 2.8 instalujesz i masz wszystkie info o mkv pod właściwościami pliku. Chyba nie da się już zrobić tego wygodniej oczkod

Offline

#6 2005-05-27 17:22:02

amarthar
Użytkownik
Skąd: Chorzów
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

Yang: 23,976 to nie jest PAL. To jest tez NTSC ale po przeprowadzeniu Inverse Telecine. Poczatkowo filmy sa robione wlasnie z tym frameratem, ale potem zeby je nagrac na DVD to studia musza go przerobic na 29,97. PAL to wlasnie 25 fps

Offline

#7 2005-05-27 17:39:31

Yang
Użytkownik
Skąd: Chełmno
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

O właśnie. Przez nadmiar alkoholu we krwi i nadmiar nauki (sesja zly) wszystko mi się pokręciło. Generalnie amarthar dobrze mówi, z tym że nie wszystkie filmy są robione w 23,976. Czasami jest to zmienny fps a czasami podwyższony (np do tych 29,97). Ale znakomita większość jest robiona w 23,976.

Offline

#8 2005-05-27 18:03:01

amarthar
Użytkownik
Skąd: Chorzów
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

I znowu mnie nie zrozumiales (nie pij juz smile ). Jak pisalem ze sa poczatkowo tak robione to mialem na mysli ze z tym frameratem robia je firmy produkujace (czytaj: taki jest framerate na tasmie filmowej) a potem zeby z tasmy zrobic DVD to trzeba podwyzszyc framerate do 29,97 czyli do standardu NTSC, uzywajac procesu Telecine. Potem grupy fansubberskie ripujac z DVD robia cos co sie zwie Inverse Telecine, czyli przywracaja oryginalny framerate (23,976). Oczywiscie niektorym sie nie chce/nie potrafia, i zostawiaja na 29,97. A co do VFR (zmienny framerate) to jest on stosowany do polepszenia jakosci encodow jak i do zabezpieczen przed ponownym kodowaniem przez osoby trzecie (oczywiscie jak ktos sie zna to mozna to obejsc).

Offline

#9 2005-05-27 21:13:28

Yang
Użytkownik
Skąd: Chełmno
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Program do sprawdzania ilości klatek w plikach mkv

Ależ już wytrzeźwiałem, chociaż dalsza nauka negatywnie wpłyneła na moje zdolności logicznego rozumowania jezor. Jednak ja cie doskonale zrozumiałem. Jednak prawda jest taka że niektóre firmy robią ze zmiennym frame rate, ale troche inaczej niż enkoderzy. Przy szczególnie dynamicznych scenach ilość klatek jest podnoszona, by potem zaraz wrócić do standardowej. Jest to bardzo żadko stosowane i generalnie raczej niewidoczne, jednak tak jest.
A telecine i inverse telecine polegają na zmianie frame rate przez tworzenie/odrzucanie kaltek pośrednich. Dlatego jeśli się zrobi inverse telecine to od razu się ma te 23,976. A te grupy którym się nie chce bawić w to, to robią zwykłego deinterlace'a co daje efekt brzydkich schodków w momencie ruchu (szczególnie jeśli zapomną zamienić pól A i B).
VFR to jest więcej problemu niż to warte. Co prawda zaoszczędza się fps w nieistotnych miejscach, jednak w kodekach i tak klatki delta mało zajmują, a kluczowe i tak są potrzebne. No ale jeśli ktoś chce coś kombinować z obrazem, to od razu napotyka sporo problemów. Całe szczęście niezbyt często jest to stosowane.

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024