#1 2005-06-22 14:03:35

uzumaki174
Użytkownik
Skąd: Radom
Dołączył: 2005-05-25

Dobre stworzenie hardsuba

Bralem sie za robienie hardsuba wyciagnolem z ogma video,dzwiek,napisy. Napisy sa juz po polsku video i dzwiek polaczone ale jak w virtual dub na full procesing mod robie wszystko razem do avi (jak wiadomo smile ) to wynikiem ejst slabsza jakosc i przy napsiach jakby zamazania. CO ejst? A na direct stream copy to wcale neidodaje napisow. Moze kos pomoc? Co zrobic aby to dobrze bylo. Bede wdzieczny. Sprzet mam dobry to wina cos od strony mojej przy worzeniu hardsubka.


userbarg.jpg

Offline

#2 2005-06-22 14:15:29

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Ja ci powiem tak: nie znam się na tym, ale o ile się orientuję, porządne skodowanie hardsuba wymaga trochę (dużo) doświadczenia i jest nieco trudniejsze niż wybór między direct stream copy a full processing mode w vd, więc stawiam na to, że wina leży po twojej stronie. Są tu na szczęście ludzie, którzy nawet z filmiku w formacie viv tv potrafiliby zrobić cudo, więc pewnie ktoś ci pomoże (tzn rzuci jakiegoś przydatnego linka smile

Offline

#3 2005-06-22 14:36:24

Tomusso
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Direct Stream Copy to dosłownie to, co jest napisane. Czyli bierze strumień video i go przenosi bez zmian do nowego pliku. Full Processing umożliwia stosowanie filtrów, w tym textsuba, którego zapewne używasz do nakładania napisów. Nie napisałeś, jakiego kodeka używasz, ale jaki by nie był, koduj dwuprzepiegowo - najpierw puszczasz pierwszy pass, zapisuje ci dane do jakiegoś pliku, a potem korzystając z tego pliku włączasz drugi przebieg. Poza tym, popróbuj z różnymi filtrami do wyostrzania, blurowania, czyszczenia itp. Generalnie, rekompresja bez filtrowania ze stratnego formatu na stratny powoduje straty jakości. A ten szum przy napisach (jeśli dobrze zrozumiałem) to efekt poświęcenia niewystarczającej ilości bitów do kodowania danej klatki, generalnie, nie da się tego do końca wyeliminować, co najwyżej ograniczyć, ale to w sumie już trochę wyższa szkoła jazdy. Spróbuj na razie poeksperymentować z 2-passem i filtrami, a to wystarczy, żeby przyzwoite efekty uzyskać.


gls2.png

Offline

#4 2005-06-22 16:40:48

yakuz
Użytkownik
Skąd: Gorlice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

a ktos może podac mniej wiencej jak sie filtry stosuje i jakie i w jakiej kolejnosci smile

Offline

#5 2005-06-22 16:52:16

Kane
Administrator
Skąd: Warszawa
Dołączył: 2003-12-29

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

O hardsuby itp. najlepiej pytać/czytać na anfo.pl smile


Imperare sibi maximum est imperium

Offline

#6 2005-06-22 20:15:21

Suchy
Użytkownik
Skąd: Łódź (GTW)
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Podam Ci więc kilka rad:
0) Jako kontener najlepiej użyc MKV
1) Dźwięk najlepiej przekodować w BeSweet (np do AAC lub OGM)
2) Tak przekodowany dźwięk domuxować do finalnego pliku z obrazem video (za pomocą MKVToolnix najlepiej)
3) Obraz rób na FastRecompress 2 przebiegowo w XviD (chyba, że napisy nakładasz w VDMod a nie poprzez AVISynth - wtedy w FullProcessingMode)
4) FPS najlepiej zmniejszyć do 23.976 i to przed nałożeniem napisów
5) Zrób test kompresowalności i jeśli wynik jest poniżej 75% to znaczy, że albo musisz zmniejszyć rozdziałkę albo zwiększyć bitrate (przy założeniu że plik wynikowy ma mieć konkretną wielkość, zmiana bitrateu raczej nie wchodzi w ge - zostaje zatem zmniejszyć rozdzielczość)
6) Rozdzielczośc zmniejszaj za pomocą filtra AVISynth o nazwie LanczosResize i przed nałożeniem napisów
7) Obraz obrabiaj za pomocą filtrów AVISynth - jedna z prostrzych i dość skutecznych kombinacji to:
Undot()
Temporalsoften(3,5,5,mode=2,scenechange=10)
Convolution3D ("animeHQ")
FluxSmoothST (7,7)
oczywiście dokładne parametry a nawet nie które filtry zależą od tego jakiej jakości masz źródło (o czym wogóle nie wspomniałes)
8) Oczywiście usuwaj przeplot (w przypadku NTSC np metodą Inverse Telecine)
9) Ustawienia XviDa (ogólne rady):
- jeśli w anime masz dużo najazdów czy oddaleń kamer warto właczyć GMC w XViD,
- jeżeli masz w miare jednolite jasne lub ciemne obszary (ci jest często w anime) dobrze jest włączyć Adaptive Quantization,
- oczywiście właczenie CartoonMode jest jaknajbardziej zalecane
- w 95% warto też włączyć QP
- Max I-frame Interval sugeruje ustaić na 10 * FPS
- no i oczywiście dokładnośc szukania ruchu na 6 a VHQ na 4 (można też właczyć VHQ dla klatek typu B, ale to już różnie bywa i tu trzeba by sprawdzić jak będzie z i jak będzie bez)
- jeżeli anime zawiera dużo statycznych scen (nie ma animacji) można tez zwiększyć współczynnik "opuszczania klatek" (Frame Drop)

I to chyba na tyle takich podstawowoych wskazówek

Offline

#7 2005-06-22 20:24:35

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Na którym punkcie skończyły się podstawowe wskazówki? Mi się wydaje, że na tym o zastosowaniu mkv, ale nie jestem pewien smile_big

Offline

#8 2005-06-22 20:54:16

Kane
Administrator
Skąd: Warszawa
Dołączył: 2003-12-29

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

No co ty, przecież to podstawy oczkod smile_big


Imperare sibi maximum est imperium

Offline

#9 2005-06-22 22:02:58

Tomusso
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Nie no, przecież kodowanie jest banalne, przynajmniej dopóki nie zaczniesz się zastanawiać, o co w ogóle chodzi w tej całej konfiguracji XviDa smile btw - gmc, qpel i cartoon mode nie zawsze dobrze działają na anime smile tzn. działają dobrze, tylko nie zawsze się na tym oszczędza bitrate.


gls2.png

Offline

#10 2005-06-23 00:58:23

Suchy
Użytkownik
Skąd: Łódź (GTW)
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

To czy się opłaca stosować (zwłaszcza GMC) zależy już od samego materiału..
z CartoonMode z wersji 1.0.3 w sumie jest troszkę kopnięty i radziłbym stosować wersję 1.1.0 beta2 gdzie już go poprawili i sprawuje się lepiej.. oczywiście jeśli anime jest bardziej szcegółowe (znaczy się nie zawiera obszarów których kolor można by uśrednić, to stosowanie Cartoon Mode nie wiele da a tylko wydłuży czas kompresji) to nie ma co stosować

Jeśli nie na swoim doświadczeniu to przynajmniej na kilku testowych kompresjach trzeba sprawdzić co się nadaje w przypadku danego anime..

A co do kodowania to wcale nie jest takie banalne..
Dla jednego banalna jest budowa i działanie hiperjonowego akceleratora cząsteczek masła orzechowego a inny wogóle nie ma pojęcia co to jest..

Offline

#11 2005-06-23 01:37:09

Tomusso
Użytkownik
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dobre stworzenie hardsuba

Wiadomo, jak samemu nie sprawdzisz, to się nie dowiesz... Dla mnie w każdym razie i GMC i qpel rzadko dawały jakieś wymierne, dostrzegalne różnice... A dodatkowo sprawiają problemy na stacjonarnych odtwarzaczach, szczególnie gmc. Nie żeby mi na dobrym odtwarzaniu na nich zależało, ale skoro nie widać różnicy... Cartoon mode poprawili? Może, musiałbym sprawdzić... Ale wiadomo, też zależy od materiału...

Mówiłem - kodowanie jest banalne, dopóki się nie zastanawiasz, co do czego służy itp. Co za sztuka - wczytać film, wrzucić ze dwa filtry symbolicznie, textsub i zakodować xvidem na default settings 2-pass. I tyle. No, ale jak chcesz zrobić porządnie, to się zaczynają schody...


gls2.png

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024