#41 2007-01-09 22:58:53

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Obiwanshinobi napisał:

Ale odradzam lekturę "Robota" Adama Wiśniewskiego-Snerga. Chyba najpoważniejsza książka świata. Zgroza.

Heh. A ja "Robota" polecam, i to bardzo smile To jest właśnie sf w raczej twardszym wydaniu, co nie zmienia faktu, że książka jest świetna smile Polecam zwłaszcza miłośnikom mangi Blame! i podobnych klimatów.

Offline

#42 2007-01-09 23:03:25

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Freeman napisał:

Heh. A ja "Robota" polecam, i to bardzo smile To jest właśnie sf w raczej twardszym wydaniu

Pewnie ze?rać na twardo się można od lektury owego dzieła. Bardzo niewykluczone. Nie uważam, aby to właśnie czyniło SF "twardą"... Jednak nie przynależność gatunkowa jest felerem "Robota".

Yaku napisał:

Doktorze Freeman - świetnie pomyslane prawo ^^

Obi -> już sam pierwszy człon nazwiska autora zniesmacza xD

"Snerg" to pseudonim, o ile wiem, a nazwisko Wiśniewski jest mi obojętne.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2007-01-09 23:04:58)

Offline

#43 2007-01-09 23:18:33

Endru
Użytkownik
Skąd: Planeta Ziemia
Dołączył: 2006-11-20

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Ja bym polecił wam film AI Sztuczna Inteligencja Stevena Spielberga. Świetnie ukazuje jak daleko może się posunąć rozwój sztucznej inteligencji np. poprzez stworzenie robota-dziecka, które jest zdolne do przeżywania uczuć. Film ten jest po prostu genialny!

Ja osobiście twierdzę, że AI jest tworem dobrym do pewnego stopnia. Wyobraźcie sobie sytuację z "Ja Robot", gdzie maszyna aby zapewnić człowiekowi bezpieczeństwo chce go uwięzić. Na razie nam to nie grozi i można nacieszyćsię cieawym AI w dobrych strzelanakach jezor

Ostatnio edytowany przez Endru (2007-01-09 23:18:57)

Offline

#44 2007-01-09 23:24:59

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Gorzej jak SI chce nas atomowo zbombardować, jak SkyNet smile

Offline

#45 2007-01-09 23:48:35

bommbel
Użytkownik
Dołączył: 2004-09-28

Odp: Dyskusja na temat S.I.

freeman te prawa robotyki z gitsa brzmią całkiem podobnie do tych z robocopa jezor

Offline

#46 2007-01-09 23:52:28

m_jay
Użytkownik
Skąd: Kraków
Dołączył: 2004-11-27

Odp: Dyskusja na temat S.I.

bommbel napisał:

freeman te prawa robotyki z gitsa brzmią całkiem podobnie do tych z robocopa jezor

Nie z gitsa tylko z "Ja, robot" autorstwa Asimova oczkod


WoodenJesus.png

Offline

#47 2007-01-09 23:58:51

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

No właśnie, przecież pisałem, kto je wymyślił smile
A swoją drogą, gdzie one tam podobne do podstawowych dyrektyw Murphy'ego:
1. Służyć dobru publicznemu.
2. Chronić niewinnych.
3. Przestrzegać prawa.
i tajniacka dyrektywa 4, już w ogóle nie mająca nic wspólnego z Trzema Prawami smile

Dead or alive, you're coming with me! smile

Ostatnio edytowany przez Freeman (2007-01-10 00:00:44)

Offline

#48 2007-01-10 00:13:55

bommbel
Użytkownik
Dołączył: 2004-09-28

Odp: Dyskusja na temat S.I.

a niech to jezor

Offline

#49 2007-01-10 05:36:13

Kisiel
Użytkownik
Skąd: Wrocław
Dołączył: 2005-06-24

Odp: Dyskusja na temat S.I.

teusz napisał:

A jeśli chodzi o filmy to jak myślisz Kisiel co bardziej realne scenarusz Matrixa czy Gitsa??:P

Żaden. Obydwa to fikcja. Jestem ciekaw czemu zapomniałeś o "Terminatorze"... przecież ten film ma mnóstwo podobieństw do tych wymienioncyh przez ciebie.
Nasze przeznaczenie nie jest nigdzie zapisane, sami je kształtujemy (Chcieć to móc). Własnie dlatego filmy/seriale/anime o tej tematyce są tak popularne.

Zeby potem nie było - temat S.I. to tylko "gdybanie". Każda żywa istota dąży do samodosknalenia poprzez ewolucję. Tylko my - ludzie chcąc to przyśpieszyć korzystamy z naszego daru jakim jest inteligencja. A wiadomo, że od geniuszu do szaleństwa tylko 2 kroki.


10721827ve.gif

Offline

#50 2007-01-10 13:10:32

Yaku
Użytkownik
Skąd: fushigi Kraków
Dołączył: 2005-11-27

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Gitsa nie widziałem (trudno w to uwierzyc, prawda?) jednak przy pozostałych tytułach wizja Ai.. czy jak wolicie SI, jest dość odmienna.

Jakby sie zastanowić: naukowcy zwykle tworząc coś dla dobra ludzkości dopiero poźniej ich wynalazki obracają się na niekorzysc wiekszosci ludzi.. za sprawą pokręconej części społeczeństwa. Jakie mogą być początki SI? Na pewno nic rewolucyjnego. Juz teraz najnowsze samochody czy domy są w pełni skomputeryzowane. O nowoczesnych technologiach działajacych w teraźniejszosci tez dowiemy sie pewnie za kilkanascie lat. Zaskakujaco inteligentni SI nie musi byc niczym odległym :/


center

Offline

#51 2007-01-10 13:23:33

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

To znaczy, że niezbyt inteligentne SI są już dzisiaj?

Offline

#52 2007-01-10 13:52:14

Yaku
Użytkownik
Skąd: fushigi Kraków
Dołączył: 2005-11-27

Odp: Dyskusja na temat S.I.

hum.. zalezy jak na to spojrzec
Działają swietne systemy doskonale wykonujace powierzoną pracę. Taki ABS przykładowo. Zmiany nawierzchni są niezależne i nieprzewidywalne jednak inteligentny system potrafi odpowiednio hamulcami.
Nie jest to jednak tak rozwinieta technologia jak w GITSie czy innych powiesciach z elementami SI. Nie jest to tez nic niezwykłego czy niesamowitego.
A taki inteligentny-myslacy komp z którym mozesz wejsc w bezposrednie relacje? Niewiarygodne i fajniste ^^


center

Offline

#53 2007-01-10 14:01:38

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Zmiany nawierzchni są nieprzewidywalne co do chwili ich wystąpienia, ale przecież są przewidywalne co do samego faktu ich pojawienia się, a co za tym idzie - można przygotować system na ich wystąpienie. Coś jak skrypty w grach - postać ma zaprogramowanych 5 możliwości, zależnie od naszego posunięcia wybiera jedną z nich.
Ja po prostu inaczej wyobrażam sobie SI (czyli tak, jak to sobie wyobrażają wszyscy inni smile - nie będzie o tym decydowała szybkość podejmowania decyzji, ale to, że "program" będzie świadomy tego, że tę decyzję podejmuje (a co znowu idzie za tym - że będzie, przynajmniej w teorii, mógł uznać, że jej nie podejmie, lub podejmie inną). Nic, co - oficjalnie - istnieje dzisiaj, się tu nie kwalifikuje (chociaż komandosi w Half Life byli blisko smile

Ostatnio edytowany przez Freeman (2007-01-10 14:04:15)

Offline

#54 2007-01-10 16:04:04

NameLess One
Użytkownik
Skąd: Piotrkow Tryb.
Dołączył: 2006-04-03

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Yaku napisał:

O! Sugoi! Czyli jednak takie cos juz jest!
Jak sie nazywa? Na ile jest rozbudowany?

Nazwy nie pamiętam, działa po angielsku więc najlepiej mieć angielską wersję windowsa. Co do rozbudowy - działają wszystkie menu windowsa, dodatkowo możesz zdefiniować dostęp do różnych programów komendami głosowymi. Jak dla mnie to nic ciekawego nie było i do wszystkiego szybciej i tak docierałem myszką czy skrótem klawiszowym jezor. Fajna ciekawostka ale nic ponad to jak chcesz to jak pojadę do domu to poszperam w płytkach i mogę upnąć na jakiś serwer.

Offline

#55 2007-01-10 16:31:45

Yaku
Użytkownik
Skąd: fushigi Kraków
Dołączył: 2005-11-27

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Freeman napisał:

Zmiany nawierzchni są nieprzewidywalne co do chwili ich wystąpienia, ale przecież są przewidywalne co do samego faktu ich pojawienia się, a co za tym idzie - można przygotować system na ich wystąpienie. Coś jak skrypty w grach - postać ma zaprogramowanych 5 możliwości, zależnie od naszego posunięcia wybiera jedną z nich.

No.. moze nie pięć ale masz racje.
Tak więc znająć psychike i reakcje ludzkie dało by się przygotować program o słodkim  głosie Ayami wykonujący na nasze żądanie dane czynności, witający nas ciepło przy uruchamianiu systemu czy zagadujący od czasu do czasu jakimis tekstami (chociaz codzienna aktualizacja była by napewno kłopotliwa przy lipnym neciku)

Freeman napisał:

Ja po prostu inaczej wyobrażam sobie SI (czyli tak, jak to sobie wyobrażają wszyscy inni smile - nie będzie o tym decydowała szybkość podejmowania decyzji, ale to, że "program" będzie świadomy tego, że tę decyzję podejmuje (a co znowu idzie za tym - że będzie, przynajmniej w teorii, mógł uznać, że jej nie podejmie, lub podejmie inną). Nic, co - oficjalnie - istnieje dzisiaj, się tu nie kwalifikuje (chociaż komandosi w Half Life byli blisko smile

^^
Chyba za wiele oczekuje. Sztuczna świadomość bez uczuć i powiązań z ki (czy duszą jak wolisz) to niezwykle wysoki stadium rozwoju.

NameLess One ->jeśli potrafi wyłączyć tryb czuwania i uruchomic odtwarzanie winampa - z chęcią zapoznam sie z nim bliżej. Można go szybko i bezproblemowo włączać i wyłączać?

Ostatnio edytowany przez Yaku (2007-01-10 16:38:14)


center

Offline

#56 2007-01-10 18:50:56

Endru
Użytkownik
Skąd: Planeta Ziemia
Dołączył: 2006-11-20

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Najlepsze SI jest w WORMSACH!! jezor

Offline

#57 2007-01-10 21:18:11

Obiwanshinobi
Użytkownik
Dołączył: 2005-11-05

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Freeman napisał:

Ja po prostu inaczej wyobrażam sobie SI (czyli tak, jak to sobie wyobrażają wszyscy inni smile - nie będzie o tym decydowała szybkość podejmowania decyzji, ale to, że "program" będzie świadomy tego, że tę decyzję podejmuje (a co znowu idzie za tym - że będzie, przynajmniej w teorii, mógł uznać, że jej nie podejmie, lub podejmie inną). Nic, co - oficjalnie - istnieje dzisiaj, się tu nie kwalifikuje (chociaż komandosi w Half Life byli blisko smile

Niejaki Globox w Rayman 3: Hoodlum Havoc zaczyna w pewnym momencie gry opowiadać o swoich wielokątach i animacjach, że ma ich tyle to a tyle i że wobec tego "taka Lara, Mario, Snake czy Freeman mogą mu pozazdrościć boskiego ciała, ale to jeszcze nic...", po czym zachwala swoją S.I.

Ostatnio edytowany przez Obiwanshinobi (2007-01-10 21:19:09)

Offline

#58 2007-01-10 21:50:20

Freeman
Użytkownik
Skąd: Pabianice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

No to faktycznie sprytna bestia jakaś.

Niech se gada smile Chłopaki z Hazardous Environment Combat Unit skopaliby mu globoxowy tyłek smile

Offline

#59 2007-01-10 22:08:43

teusz
Użytkownik
Skąd: Tłuszcz
Dołączył: 2005-12-10

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Kisiel napisał:
teusz napisał:

A jeśli chodzi o filmy to jak myślisz Kisiel co bardziej realne scenarusz Matrixa czy Gitsa??:P

Żaden. Obydwa to fikcja. Jestem ciekaw czemu zapomniałeś o "Terminatorze"... przecież ten film ma mnóstwo podobieństw do tych wymienioncyh przez ciebie.
Nasze przeznaczenie nie jest nigdzie zapisane, sami je kształtujemy (Chcieć to móc). Własnie dlatego filmy/seriale/anime o tej tematyce są tak popularne.

Zeby potem nie było - temat S.I. to tylko "gdybanie". Każda żywa istota dąży do samodosknalenia poprzez ewolucję. Tylko my - ludzie chcąc to przyśpieszyć korzystamy z naszego daru jakim jest inteligencja. A wiadomo, że od geniuszu do szaleństwa tylko 2 kroki.

Bo Terminator jest w miare realny:P no oprócz człowieko podobnych maszynek do zabijania:P tego typu zabawki fajnie wyglądają ale są mało efektywne:D

Co do Matrixa i innych tego typu filmów i książek gdzie AI wymyka się z pod kontroli jest mało prawdopodobne (oczywiście jeśli trzy prawa robotyki będą w każdym robocie) Poza tym zauwarzyłem tendencje w książkach i filmach sf tendencje do budowania robotów podobnych do ludzi, jaki to ma sens? przecież taki robot powinien być jak najbardziej pomocny i nie zwracający na siebie zbytniej uwagi, mnie osobiście by denerwowało jakby takie coś łaziło mi po domu:P

Offline

#60 2007-01-10 22:22:19

nazghoul
Użytkownik
Skąd: kraków, wadowice
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Dyskusja na temat S.I.

Co do praw robotyki... Istnieje również zerowe prawo. Pozwólcie, że zacytuję Wiki (http://pl.wikipedia.org/wiki/Trzy_prawa_robotyki):

"R. Daneel Olivaw (bohater powieści Robots and Empire, sporadycznie w kilku tomach cyklu Fundacji) był pierwszym robotem, działającym według nadrzędnego zerowego prawa. Prawo to brzmi:

    0. Robot nie może skrzywdzić ludzkości, lub poprzez zaniechanie działania doprowadzić do uszczerbku dla ludzkości. "

W grach ciekawe AI prezentują: FarCry, HalfLife, FEAR. Ale z 'prawdziwym AI' niewiele ma to wspólnego, gdyż jest to tylko preludium. Ponadto najważniejszą rzeczą w grach jest szybkość więc tutaj naturalną rzeczą stosowaną przez programistów jest jak największe upraszczanie wszystkiego a nie komplikowanie. Dlatego AI growe z tym rozwijanym naukowo niewiele ma wspólnego. ABS - to tylko układ sterowania, a nie żadne AI. Nie piszcie głupot smile

Sprawa kolejna - rozpoznawanie mowy. Ma to wbudowana Vista. Jak działa? Proszę się przekonać samemu: http://www.youtube.com/watch?v=v9o72XJcFQI . Istnieją również programy tego typu na starsze systemy. Google czekają na odwiedziny oczkod

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024