Nie jesteś zalogowany.
Witam,
1.Nie wiem dlaczego, ale nie działają mi efekty w Aegisub 1.10. Np. kiedy chcę, żeby tekst był napisany kursywą to wygląda to tak: {\i1}Wpisany tekst{\i0} znaki "{}" są zaznaczone na niebiesko, a znak "\" na czerwono. Nie wiem czy tak powinno być, czy świadczy to o jakimś błędzie, ale w każdym bądź razie żadne efekty nie działają. Wygląda to tak: http://img140.imageshack.us/my.php?imag … 449fk3.jpg
Czytałam gdzieś, że trzeba w VobSubie odznaczyć Pre-buffer subpictures, ale nic nie pomogło.
2.Kiedy chcę wpisać w ramki czas nie usunąć obecnego, ani wpisać nowego.
3.Kiedy otwieram film w Aegisub nie ma on dźwięku.
Ktoś mi pomoże?
Ostatnio edytowany przez happy0lady (2008-09-19 08:35:49)
Offline
Efekt zrobiłaś, ale zmiany nie zatwierdziłaś, więc nie dziw się, że efektu nie ma. Gdy modyfikujesz linijkę musisz zmiany zatwierdzić enterem.
Co do dźwięku, to trzeba wczytać go osobno.
Co do 2, to nie mam bladego pojęcia, o co ci chodzi.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-19 08:53:09)
Offline
-_- Dzięki, jak można było tego nie zauważyć? Mam nadzieję, że grypa mnie usprawiedliwi chociaż trochę.
Jeszcze jedno pytanie, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć (pewnie znowu będzie to coś prostego). Jak ustawić miejsce napisów w filmie tzn. niektóre pojawiały się na górze lub po środku?
Offline
-_- Dzięki, jak można było tego nie zauważyć? Mam nadzieję, że grypa mnie usprawiedliwi chociaż trochę.
Jeszcze jedno pytanie, bo nie mogę tego nigdzie znaleźć (pewnie znowu będzie to coś prostego). Jak ustawić miejsce napisów w filmie tzn. niektóre pojawiały się na górze lub po środku?
{\pos (X,Y)} "tekst"
W miejsce X i Y wpisujesz współrzędne.
Ostatnio edytowany przez DARK_SAN (2008-09-19 11:16:52)
Offline
W stylach masz 6 kółeczek, oznaczających położenie tekstu w danym ustawieniu. Zaznaczasz interesujące cię i, uwaga, zapisujesz xD Drugą opcją jest pozycjonowanie osią xy/yz (ten krzyżak na animcu z cyferkami), Klikasz sobie to dwa razy w danym miejscu i wpisuje ci wartość w obecnie ustawioną linię. Jednak radzę to potem sprawdzić w vobie lub mpc, jak wygląda.
Taak, wpisać też można
Ostatnio edytowany przez Quithe (2008-09-19 11:19:56)
myhandhelds.pl - tam robię recki gier na Vitę i Switcha, zamiast tłumaczyć animu :V
Zakupy na Play-Asia $3 taniej z kodem MYPSVITA
Offline
{\anX}, gdzie X cyfra. Spójrz na klawiaturę numeryczną - 8 na górze, 5 w środku itp.
Polecam lekturę Poradnika Fansubera i/lub helpa Aegi - tam wszystko jest ładnie wyjaśnione.
Offline
Na twój problem już odpowiedział Quithe, a ja przy okazji proponowałbym ci przesiadkę na Aegisub 2.1.2. Trzeba się przyzwyczaić do kilku zmian, ale moim zdaniem jest o niebo przyjaźniejszy od starej wersji.
Offline
Jeśli chodzi o wersję 1.10, to nie jestem pewien czy to w niej jest, ale w 2.1.2 są dwa sposoby:
1. Przejść do linii którą edytujesz, i na wczytanej ścieżce video (po prostu na filmie) kliknąć dwa razy LPM.
lub:
2. Wejść w dział Napisy (Subtitles) i wybrać menagera styli i tam zrobić styl napisów który będzie wykorzystywany w danej części i wybierając parametry zaznaczyć pozycję na ekranie (np. najprościej klikając jedno z pól oznaczonych cyframi od 1 do 9 w dziale Alignment)
Pozdro.
Offline
Revan1600, przecież Quithe już o tym napisał, przeczytaj dokładnie. Do tego Sir_Ace wspomniał o 3 opcji, ale ona i tak sprowadza się do tego samego, co wcześniej napisał Quithe, tyle, że alignment ustawiamy tutaj ręcznie poprzez użycie tagu {\anX}, w ogóle wszystko jest, jak już wspomniano, ładnie opisane w helpie do Aegisuba.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-19 11:38:48)
Offline
Offline
W stylach masz 6 kółeczek, oznaczających położenie tekstu w danym ustawieniu. Zaznaczasz interesujące cię i, uwaga, zapisujesz xD Drugą opcją jest pozycjonowanie osią xy/yz (ten krzyżak na animcu z cyferkami), Klikasz sobie to dwa razy w danym miejscu i wpisuje ci wartość w obecnie ustawioną linię. Jednak radzę to potem sprawdzić w vobie lub mpc, jak wygląda.
Taak, wpisać też można
No opcja druga raczej, bo pierwszą ustalasz dla wszystkich linii o takim stylu, chyba że chcesz bawić się w 120k styli.
BTW. vob to nie player XD.
Ostatnio edytowany przez Hatake (2008-09-19 12:00:50)
Offline
No opcja druga raczej, bo pierwszą ustalasz dla wszystkich linii o takim stylu, chyba że chcesz bawić się w 120k styli.
BTW. vob to nie player XD.
120k? Nie przesadzasz trochę? Poza tym opcja pierwsza też bardzo przydatna, tworzysz styl o nazwie przypis i ustawiasz alignment na 8. Dzięki temu zamiast pozycjonować każdy przypis z osobna, ustawiasz aby odpowiedni styl.
Offline
w Aegisub 2.x jest narzędzie do wizualnego pozycjonowania, wiec nie trzeba nic wpisywać, a wystarczy przeciągnąc napis tam gdzie ma być, a aegi już sam wstawi odpowiedni \pos (oczywiście takie rozwiązanie należy stosować tylko dla pojedynczych sytuacji, a nie dla każdego napisu)
Offline
Suchy, w 1.10 też jest to możliwe, wystarczy kliknąć 2 razy w miejscu w którym chcemy mieć napis. Ta druga opcja jest imo całkowicie zbędna, klikanie na zmianę widoku, potem łapanie za punkt zaczepienia i dopiero ustawianie pozycji suba, niepotrzebne. Jednym jak i drugim sposobem można szybko i precyzyjnie pozycjonować napisy, naprawdę zbędna opcja. Ja nie wiem, wszyscy mówią, żeby przesiadać się na 2.0, a przecież wersja 2.0 Aegisuba nie jest, moim zdaniem, jakoś szczególnie rewolucyjna. Ja korzystam z tej wersji tylko, gdy trzeba coś narysować, bo nie trzeba samemu podawać punktów, a wystarczy graficznie przeciągnąć odpowiednie linie tam gdzie chcemy, co znacznie skraca czas tworzenia efektu.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-19 16:11:50)
Offline
Hatake, gdyby tylko konkretnie pytająca sprecyzowała, co chce osiągnąć, na ile podejść itp, poszłaby jedna opcja Co do voba, nie napisałem, że to player, a kto korzysta, ten wie Jak ci zależy na precyzyjności, to zedytuję posta na "przez voba lub w mpc" (w domyśle suby)
Ostatnio edytowany przez Quithe (2008-09-19 14:25:32)
myhandhelds.pl - tam robię recki gier na Vitę i Switcha, zamiast tłumaczyć animu :V
Zakupy na Play-Asia $3 taniej z kodem MYPSVITA
Offline
Dzięki, już wszystko wiem.
Bardzo pomogliście
Offline
Suchy, w 1.10 też jest to możliwe, wystarczy kliknąć 2 razy w miejscu w którym chcemy mieć napis. Ta druga opcja jest imo całkowicie zbędna, klikanie na zmianę widoku, potem łapanie za punkt zaczepienia i dopiero ustawianie pozycji suba, niepotrzebne. Jednym jak i drugim sposobem można szybko i precyzyjnie pozycjonować napisy, naprawdę zbędna opcja. Ja nie wiem, wszyscy mówią, żeby przesiadać się na 2.0, a przecież wersja 2.0 Aegisuba nie jest, moim zdaniem, jakoś szczególnie rewolucyjna.
Jesteś w błędzie.
Gdy trzeba ustawić napis np z dokładnością co do pixela, to próbując trafić 2klikiem prędzej trafi cie kurwica. Sam proces 2kliknięca na klawisz myszki powoduje często lekkie drgnięcie/przesunięcie kursora, co zmniejsza dokładność. Przesunięcie myszki i puszczenie przycisku, w znacznie mniejszym stopniu ma takie efekty uboczne. Poza tym jak myślisz kto pierwszy ustali DOKŁADNIE nową pozycję napisu, np tak by daszek litery t pokrył się z jakąś poziomą linią? Klikając 2x czy przesuwający?
Do tego w aegi 2.x masz jeszcze wizualne generowanie move z uwglzędnieniem czasu poczatku i końca (w 1.x tego nie masz), oraz wizualne skalowanie w wybranych osiach, oraz wizualne obroty w płaszczyznach (tych rzeczy też w 1.x nie masz). Wiecej - masz tez wizualne generowanie kodu maski, czego w 1.x też brakuje.
Zacznij robić zaawansowane efekty (i nie mam na myśli karaoke) w ASS, to zrozumiesz czym różni się 2.x od 1.x
Offline
Suchy, myślisz, że o tym nie wiem? Poza tym nie przesadzaj, z tym ustawianiem, żeby literka "t'" pokryła się z linią. Chwila moment i byś ustawił w 1.10, naprawdę, w obu przypadkach zajmuje to niewiele czasu. Co do tego, że komuś drży ręka przy klikaniu, to nie wina programu. Co do obrotów wokół osi Z i skalowania, robiłem je jeszcze zanim wersja 2.0 wyszła, wcale trudne to nie jest, z reguły już za drugim razem jestem w stanie podać poprawny kąt nachylenia, czy wielkość skalowania (aczkolwiek skalowanie raczej rzadko wykorzystuję). Te efekty są tak proste, że zrobienie ich dla kogoś, kto już nie jedne suby w ASS zrobił trwa dosłownie chwilę.
Jedyne, co faktycznie robi się szybciej, to obroty w płaszczyznach i generowanie maski (ale o tym wspominałem wcześniej). Co do \move, to nie zauważyłem tego, będzie trzeba kiedyś wypróbować, czy jest szybciej niż starymi metodami.
Zacznij robić zaawansowane efekty (i nie mam na myśli karaoke) w ASS, to zrozumiesz czym różni się 2.x od 1.x
Hmm, jeśli można się spytać, o jakie konkretnie efekty ci chodzi?
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-25 20:00:09)
Offline
Nie przesadzam. Po prostu staram sie by efekty był jaknajlepszy a nie na dop... się. Przy dobrym efekcie + maskowanie i nieliniowe przesunięcie, różnica położenia o kilka pikseli rzuca się w oczy ot chociażby z tego powodu, że ruch jest szarpany (ale nei tylko). Nie mówię też o tym, że nie da się w 1.x zrobić obrotu, czy też odpowiedniego pos, ale wizualnie (nie oszukujmy się) jest szybciej i dokładniej.
Zaawansowany efekt to masz np:
standardowy efekt (czyli type + pozycjonowanie) + maska, + cień + nieliniowe (lub losowe) przesunięcie po krzywej + skalowanie
Rób ręcznie.
Offline
Mówisz tak jakby ręcznie nie dało się tego dokładnie zrobić.
Przy dobrym efekcie + maskowanie i nieliniowe przesunięcie
Nieliniowe? A jak to wizualne generowane move ma pomóc przy nieliniowym przesunięciu? Przecież move jest efektem liniowym, żeby zrobić za jego pomocą efekt nielinowy, trzeba podzielić efekt nieliniowy na efekty liniowe. W samym podręczniku fansubera napisane jest, że ASS nie wspiera przesunięcia nieliniowego.
Nie mówię też o tym, że nie da się w 1.x zrobić obrotu, czy też odpowiedniego pos, ale wizualnie (nie oszukujmy się) jest szybciej i dokładniej.
Jednak różnica nie jest duża, robienie tych efektów to kwestia sekund. A dokładność, Suchy, to nie od programu zależy, jak dokładnie efekt będzie zrobiony, tylko od jego użytkownika. Mogę nawet podać ci przykład, gdzie mój efekt robiony na 1.10 był dokładniejszy, od robionego na 2.X przez kogoś innego. Bo mu się dokładnie zrobić nie chciało. Aegisub to tylko program wspomagający pracę z ASS, wersja 2.X udostępnia opcje, dzięki którym ktoś, kto nie zna się na ASS może zrobić takie efekty jak obrót czy skalowanie. Ale już efektu z org nie zrobi, bo nawet nie wie, że taki tag istnieje.
Zaawansowany efekt to masz np:
standardowy efekt (czyli type + pozycjonowanie) + maska, + cień + nieliniowe (lub losowe) przesunięcie po krzywej + skalowanie
W takim razie ja jeszcze nie widziałem anime, w którym trzeba by taki efekt zrobić, mówię serio. Najczęściej musisz spozycjonować napis, narysować odpowiedni wielokąt i zakryć tabliczkę z japońskim (czasami też angielskim) tekstem. Czy przesunąć coś w czasie. I to najczęściej występują one osobno, rzadko kiedy trzeba robić to wszystko naraz. Oczywiście są efekty, gdzie łączy się kilka tagów, ale generalnie nic takiego, co podałeś. Raczej łączenie prostych tagów:
{\fad(520,0)\bord10\fs40\3c&HFFA8F0&\pos(418,536)}Drużyna biała
Gdzie po prostu zamiast tworzyć kolejny styl, tylko dla jednej linijki, modyfikuję wygląd starego.
Naprawdę jeszcze się nie spotkałem z efektem gdzie trzeba by obszar maski przesuwać po krzywej, do tego nieliniowo. Masz rację, takich efektów nie robię, bo one rzadko występują, tak rzadko, że jeszcze nigdy się z nimi nie spotkałem.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-26 09:12:40)
Offline