Nie jesteś zalogowany.
Ale już efektu z org nie zrobi, bo nawet nie wie, że taki tag istnieje.
Nad tym bym się zastawnowił;>
Ja korzystam z najnowszej wersji aegi i nie miałem jeszcze zadnych problemów z efektami, a z org korzystam bardzo często
+ maska, + cień + nieliniowe (lub losowe)
Hmm a da sie zrobić w aegi jakis ruch losowy ;> albo cos losowego?
Offline
Tymek, a powiedz mi, czy w Aegi 2.X jest narzędzie do wizualizacji org? Z tego co wiem nie ma i trzeba ręcznie wpisywać. Chyba że znowu coś przegapiłem.
Co do twojego pytania
Hmm a da sie zrobić w aegi jakis ruch losowy ;> albo cos losowego?
Wiesz, gdyby się czepiać to czegoś takiego jak losowść w informatyce nie ma, komputer nie jest w stanie podawać ci losowych liczb, ale są tzw. generatory liczb pseudolosowych, dzięki którym możemy w pewnym sensie uzyskać losowość. W samym Aegi takiej funkcji nie ma (a przynajmniej ja nie widziałem), efekty zawsze mają stałe, ustalone wartości, ale ponoć można skorzystać z takiego generatora w skryptach lua. Poza tym gdzie ty masz losowość w filmie, nieważne ile razy byś go nie odtwarzał, zawsze będzie taki sam, przy 3 odtwarzaniu bohater nie zginie i efekty się nie zmienią . Tutaj Suchemu pewnie chodziło o to (przynajmniej tak mi się wydaje), że czasami napis musi iść w górę, potem w dół, następnie po ukosie (co zdarza się np, gdy postać niesie kartkę). Chociaż losowych efektów w ASS zrobić się nie da, zawsze będą wyglądać tak samo.
Przy okazji wrócę do mojego posta, który nieszczęsliwie to wszystko spowodował (żałuję że go napisałem). On przedstawiał moją opinię, i tylko moją, ktoś może się z nią nie zgadzać i uważać, że wersja 2.0 jest bardzo rewolucyjna (choć to znowu pojęcie względne, coś, co dla jednego jest rewolucyjne, dla drugiego wcale takie nie musi być) i ma do tego cakowite prawo. Jak już wcześniej pisałem, jedyne, co według mnie jest warte zauważenia i z czego korzystam to rysowanie i obracanie wzdłuż płaszczyzn, resztę robię równie szybko ręcznie.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-26 16:22:57)
Offline
Ehhh.... widze, że się czepisz wszystkiego, byle nie wyszło, że nie masz racji. Nikt Ci nie wmówi że białe jest białe, a czarne czarne?
Po pierwsze NIGDZIE nie mówię, żę się nie da ręcznie zrobić. Ba! Nawet nie nakazuje nikomu tego robić ręcznie, czy nie uważam go za gorszego. Choć uważam, że niekorzystanie z narzędzi ułatwiajacych i usprawniających pracę jest przejawem głupoty, a nie wiedzy i doświadczenia. Ale jak ktoś chce niech robi tak jak mu się podoba. Jedyne co ciągle tu powtarzam, to że 2.x ma wygodniejsze i sprawniejsze do tego narzędzia, które pozwalają uzyskać dane efekty pracy w szybszy i dokładniejszy sposób.
Dokładność zależy zarówno od rzemieślnika jak i od narzędzia. Tak jest we prawie wszystkim gdzie coś powstaje i jak mi powiesz, że nie, to sam wiesz, że miniesz się z prawdą. Owszem może być, że mniej dokładnym narzędziem w końcu kiedyś wykonasz taką robotę jak dokładniejszym, ale po jakim upływie czasu.
Możesz wbijać gwoździe czołem i możesz młotkiem. I tym i tym w końcu wbijesz, ale jaka będzie droga do tego rezultatu, to już sam sobie powiedz.
Nie wiem też gdzie ty widzisz, że ŚCIŚLE powiązałem nieliniowe przesunięcie z tagiem move. O Move wspomniałem jako o jednej z nowych dodatków w Aegi 2.x i o nieliniowym przesunięciu napisałem jako o jednym z elementów zaawansowanych efektów. Nigdzie nie pisałem, że jedno musi być zastosowane do tego drugiego, wiec nie wciskaj mi tego w usta. A nawet jeśli by robić nieliniowe przesuniecie metodą dzielenia na move (mało efektywna jakościowo metoda), to łatwiej wizualnie wychwycić miejsce i czas, w którym move ma przestać/zacząć działać niż operować na samych cyfrach. Poza tym nieliniowe przesunięcia nie są obsługiwane przez ASS za pomocą specjalnych do tego komend, ale nie są niemożliwe. Tak samo jak za pomocą odpowiednich tricków można uzyskać gradient, czy wyginanie napisu, tak samo możesz uzyskać ruch nieliniowy (ten ostatni nawet bez dzielenia na przedziały move, a definiując odpowiednie tagi w obrębie jednego całego zdarzenia).
A co do takiego efektu to już sie spotkałem i to nie raz. Maskowanie, pozycjonowanie, type, obrót, ruch drgający (ale napis musi drgać tak jak tło). I wykonałem ten efekt w dośc rozsądnym czasie właśnie dzięki narzędziom aegi 2.x. Poza tym przy tych prostrzych efektach narzędzia aegi 2.x tez usprawniaja i przyspieszają wykonanie (nie mówię, że w 1.x robi sie to wolno, ale wolniej).
EDIT:
Przegapiłeś - jest.
EDIT2:
Nie mówię tez o tym, ze zmiany są rewolucyjne, tylko o tym, że nei zgadzam się z takim ich minimalizowaniem. Nie sa niepotrzebne czy bez sensu, jak to pisałeś w tamtych postach.
Offline
Dobrze, już dobrze, niech będzie, nie miałem racji.
tak samo możesz uzyskać ruch nieliniowy (ten ostatni nawet bez dzielenia na przedziały move, a definiując odpowiednie tagi w obrębie jednego całego zdarzenia).
Hmm, to tego nie wiedziałem, sądziłem, że jedyną metodą jest tutaj podzielenie tego na odpowiednią ilość komend move. Jeżeli faktycznie jest tak jak mówisz, to sory, mój błąd.
Oczywiście, że jakość narzędzia jest ważna, ale nie umniejszajmy roli rzemieślnika.
A co do takiego efektu to już sie spotkałem i to nie raz. Maskowanie, pozycjonowanie, type, obrót, ruch drgający (ale napis musi drgać tak jak tło).
Ja jeszcze czegoś takiego nie widziałem, co nie znaczy, że tak nie może być.
Przegapiłeś - jest.
Kurczę, nie widzę tego, mógłbyś powiedzieć gdzie dokładnie, bo znaleźć nie mogę.
Nie mówię tez o tym, ze zmiany są rewolucyjne, tylko o tym, że nei zgadzam się z takim ich minimalizowaniem. Nie sa niepotrzebne czy bez sensu, jak to pisałeś w tamtych postach.
Ale ja o tym właśnie pisałem, że zmiany moim zdaniem nie są rewolucyjne. Jednak broń Boże, zebym miał zamiar twierdzić, że są zupełnie niepotrzebne. Co do minimalizowania, to jedyna rzecz którą nazwałem zbędną, to wizualne przeciąganie napisów, bo jak dla mnie obie te opcje razem są niepotrzebne, jedna z opcji pozycjonowania by starczyła, albo przez podwójne kliknięcie, albo przez przeciąganie. Co do reszty, to ja nawet zamiaru nie miałem minimalizować ich wartości, przecież jak już nie raz pisałem, sam korzystam z rysowania czy z obracania po płaszczyźnie. Nie umniejszam wartości zmian wprowadzonych w 2.0, ani też nie mówię, że 1.10 jest lepszy.
Ale skończmy temat, ja tutaj winny całego zamieszania jestem, więc proszę o wybaczenie i ten chwilowy stan zaćmienia umysłu.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2008-09-26 17:07:44)
Offline
Dobrze, już dobrze, niech będzie, nie miałem racji.
Hurra No ale już na poważnie to:
1) realizacja przesunięcia nieliniowego, jest możliwa za pomocą realizacji ruchu poprzez org, a następnie stosowanie akcelceracji funkcji, która zmienia kąt obrotu. Choć teraz jak czytam, to chyba wiem, gdzie jest błąd. Ja jako nieliniowy określiłem ruch o zmiennej prędkości (przyspieszajcy lub zwalniający), a ty pewnie miałeś na myśli ruch po krzywej/łamanej. Jeśli tak, to mój błąd. Za mało precyzyjnie to określiłem. Niemniej taki ruch też można zrealizować w jednym zdarzeniu (także za pomocą org, a zmiany kąta za pomocą kilku funkcji działajacych w przedziałach czasowych). Ale w tym przypadku lepiej by było (bo czytelniej) podzielić 1 zdarzenie na kilka, w zalezności od kierunku ruchu).
2) Wsparcie org masz przy wizualnym ustalaniu kątów obrotu i pochylenia. Spróbuj użyć wtedy przeciągnąć punkt położenia napisów (trójkącik). Ustalasz wtedy przesunięcie napisów (org) względem środka obrotu (pos). W trybie obrotu możesz ustalić tylko org i kąty, ale jak teraz jeszcze wrócisz do trybu przesuwania, to możesz ustalić wzajemne położenie org i pos.
3) o wybaczenie nie masz co prosić, bo przecież nie zrobiłeś nic złego. W każdym razie ja się nie obrażam.
Offline
1) realizacja przesunięcia nieliniowego, jest możliwa za pomocą realizacji ruchu poprzez org, a następnie stosowanie akcelceracji funkcji, która zmienia kąt obrotu.
Znaczy, przesuwasz napis wykorzystując org i funkcje \t z np frx, gdzie w funkcji \t masz możliwość ustawienia akceleracji. Tylko trzeba by uzyskać ruch po prostej, a nie po okręgu. Chyba, że ustawilibyśmy spory promień tego okręgu, wtedy wydawało by się, że napis porusza się po prostej.
2) Wsparcie org masz przy wizualnym ustalaniu kątów obrotu i pochylenia. Spróbuj użyć wtedy przeciągnąć punkt położenia napisów (trójkącik).
Aha. Nie zauważyłem tego. Szukałem osobnej opcji do tego.
3) o wybaczenie nie masz co prosić, bo przecież nie zrobiłeś nic złego. W każdym razie ja się nie obrażam.
Wiesz, jak tak teraz patrzę na te nasze posty to wydaje mi się, żeśmy o czym innym mówili, ja o tym, że zmiany nie są rewolucyjne, a ty, że nie należy umniejszać ich zalet. W każdym bądź razie nieważne, moja wina, bo to mój post zaczął to wszystko, więc... Suchy - Nighthanter 1:0.
Offline
Tak, stosuje się bardzo duże promienie i wtedy ruch jest w praktyce liniowy (w teorii, nadal po okręgu). Stąd własnie tak duże wartości org, z jakimi niektórzy spotykają się w skryptach.
Offline
Mam pytanie, czy w aegi da się znienić ścieżkę dzwiękową.
Mam MKV i włącza mi się po wczytaniu, ściezka angielska.
Niestety, jak odpalam film w aegi nie mam na pasku narzędzi ustawień kodeków tak jak po włączeniu innych playerów.
Korzystam z versji 2.1.6
Ostatnio edytowany przez darko (2009-02-28 14:51:29)
Offline
chyba nie...
ale zawsze możesz wymuksować potrzebną ścieżkę (przy pomocy MKVextract) i wczytać ją w Aegi...
Ostatnio edytowany przez FAiM (2009-02-28 15:40:37)
Offline
Cóż jak sie nieda to usunę angielską i zostawię jap
Offline
spróbuj ustawić jap ścieżkę jako domyślną...
Offline
Już wyłączyłem MKVtoolem
Offline
Witam. Wiem że to gdzieś tutaj było na forum ale szukam już tego jakiś czas i nie mogę znaleźć. Chodzi mianowicie że chce zrobić w aegisubie następujący efekt: pojawia się część zdania lub słowa a nastepna część pojawia się po chwili nie wiem jak to lepiej określić wiem że trzeba to było jakoś zrobić ukrywając tą część która ma się pojawić później. A więc proszę o ten skrypt na nie widzialne napisy do aegisuba.
Offline
Zapewne chodzi Ci o tzw. alpha timing.
Potrzebujesz dwóch kopii zdania, które ma być poddane takiemu zabiegowi. Pokażę to na przykładzie "Hey, loser".
"Hey" pojawia się pierwsze, później "loser".
Hey,{\1a&HFF&\bord0\shad0} loser. (linijka musi być zsynchronizowana ze słowem "Hey") (słowo "loser" jest zwyczajnie ukrywane poprzez przezroczystość).
Hey, loser. (Obie linijki muszą być zlinkowane).
Niedługo skończę tutorial odnośnie robienia timingu, wraz z wyjaśnieniami większości zasad/efektów przy jego wykonywaniu.
Ostatnio edytowany przez szejk (2010-09-30 17:51:29)
Offline
Hey,{\1a&HFF&\bord0\shad0} loser.
lub krócej
Hey,{\alpha&HFF&} loser.
Offline
Przykład z naszych subków (tak, sami go robiliśmy, w eng. skrypcie tego nie było ^.^)
Dialogue: 0,0:19:48.12,0:19:50.27,Default,,0000,0000,0000,,Robię się zazdrosny {\alpha&HFF&}o twoją bezinteresowność.
Dialogue: 0,0:19:50.27,0:19:51.23,Default,,0000,0000,0000,,Robię się zazdrosny o twoją bezinteresowność.
1 linia, czas trwania całej wypowiedzi, tyle że to co jest po tagu alpha jest przeźroczyste, po prostu tego nie widać, pomaga to tylko w rozmieszczeniu początkowej wypowiedzi.
2. Linia trwa od wypowiedzenia reszty kwestii aż do końca.
A ogólniej wszystko masz opisane w Aegisubie.
Włączasz Aegisuba >> Wciskasz F1 >> I sobie przeglądasz, czego dusza zapragnie.
Rzeczy na temat alphy znajdziesz tak jak wyżej podane, czyli F1 >> Typesetting >> ASS Override Tags
Ostatnio edytowany przez KieR (2010-09-30 19:02:28)
Offline
Albo zrobić wszystko w jednej linii.
Dialogue: 0,0:09:31.66,0:09:34.19,Dialogi,Mis,0000,0000,0000,,{\i1}Usu{\alpha&HFF&\t(1450,1451,\alpha&H00&)}i.
Ostatnio edytowany przez Nighthanter (2010-09-30 19:18:15)
Offline
Offline
Offline
F1 -> ASS Override Tags i czytasz o poleceniu \move
Od samego żebrania po forach jeszcze nikt efektów się nie nauczył.
Offline