#1 2012-02-29 01:00:23

rorek
Użytkownik
Skąd: Zabrze
Dołączył: 2011-08-22

judder

czy można jakoś wyeliminować ten efekt ,chodzi o to że podczas ruchu kamery obraz nie chodzi płynnie i ostatnio trochę zaczęło mnie to irytować
korzystam z K-Lite Mega Codec Pack 8.4.0 z MPC HC

Intel Core i3 2.26Ghz
3GB
Radeon HD 6370M 1GB


XQwiDt5.png

Offline

#2 2012-02-29 01:03:55

Quithe
Użytkownik
Skąd: Bytom / Warszawa (głównie)
Dołączył: 2005-03-28

Odp: judder

Najczęściej tak to po prostu wygląda.


myhandhelds.pl - tam robię recki gier na Vitę i Switcha, zamiast tłumaczyć animu :V
Zakupy na Play-Asia $3 taniej z kodem MYPSVITA smile

Offline

#3 2012-02-29 01:08:01

LagoonCompany
Użytkownik
Skąd: Elgin
Dołączył: 2010-05-08

Odp: judder

z tego co wyczytalem, to pojecie to znaczy, ze jesli masz odswierzanie ponizej 200mhz to obraz przy troche wiecej niz 23klatki zawsze bedzie sie rwal.
Tak samo z kazdym kreconym materialem ponizej 25-30 klatek.
Na fullhd maskarycznie to wyglada
http://hdtvpolska.com/topic/14919-judde … ytlumaczy/


sk1HmOJ.gif
filazaf.jpg
[CENTER]13.jpg[/CENTER]

Offline

#4 2012-02-29 01:12:19

rorek
Użytkownik
Skąd: Zabrze
Dołączył: 2011-08-22

Odp: judder

kurde chyba ostatnio jakiś się wyczulony zrobiłem na tym punkcie i od paru dni babram się w tych kodekach i ustawieniach ale bez rezultatu


XQwiDt5.png

Offline

#5 2012-02-29 01:13:45

LagoonCompany
Użytkownik
Skąd: Elgin
Dołączył: 2010-05-08

Odp: judder

z w/w

Ale piszesz o innym zjawisku, starym jak świat. Znaczy starym jak kino.
Oczywiście, że szarpanie w kinie też jest widoczne. Szczególnie przy szybkich panoramach. I to, że mat. był kręcony na 24kl./s. i z taką samą szybkością jest odtwarzany nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu przy ruchu kamery rejestruje się na taśmie (teraz często już dysku) specyficzny blur. Naturalny blur poruszającego się obiektu (kamera statyczna albo bardzo wolno się poruszająca) nie "boli oczu" tak jak ten nienaturalny blur wytworzony na obrazie przez np. szybko panoramującą kamerą. I to jest jakimś ograniczeniem/dyskomfortem dla filmowców - blur przy ruchomej kamerze. Na statycznej kamerze problemu w zasadzie nie ma.
Można z tym walczyć rejestrując obraz z wyższą szybkością. Wiąże się to oczywiście z tym aby z taką szybkością później film odtwarzać.
Np. James Cameron od lat próbuje przekonać studia aby przeszły na system 120 kl./s.
Jak można sobie jednak wyobrazić to implikuje spore wydatki. Nie tylko po stronie realizacyjnej ale też postprodukcyjnej i dystrybucyjnej.
Co do problemu bluru ogólnie to ciekawy patent zastosowano na szerszą skalę w kinie w scenach batalistycznych Gladiatora czy Szeregowca Ryana (potem kopiowany w wielu filmach). Zapamiętany pewnie przez wielu.
Po prostu do minimum zredukowano czas na jaki migawka otwiera się na każdej klatce (z szybkością pracy samej kamery też oczywiście nieźle kombinowali). Skutkowało to niesamowitym wyostrzeniem detali - np. przy wybuchach były widoczne ostre - jakby zastygłe w powietrzu odłamki.
Ale to jest raczej pewien zabieg artystyczny. Bo generalnie rozmazanie jest bardziej naturalnym zjawiskiem.
Jednak przy szybkich panoramach rzeczywiście więcej klatek na sekundę byłoby przydatne dla zniwelowania tego szarpania.
Aby trochę ten efekt zminimalizować w przeszłości w kinie stosowano (chyba teraz też czasami) system rejestracji 35mm o nazwie VistaVision, gdzie taśma przesuwała się w kamerze nie pionowo ale poziomo. Ten system oczywiście nie był zaprojektowany do tego celu ale przy szybkich panoramach nie dawał tak uciążliwego efekt szarpania. Z tego m.in. względu (ale nie tylko dla tego) używał tej kamery w filmie "Speed" do pewnych scen Jan de Bont.
Poziomo porusza też się taśma w kamerach IMAX. Warto pod tym względem zobaczyć w Mrocznym Rycerzu scenę pościgu (z ciężarówką), która kręcona była właśnie IMAXem.
Nie ma tam mowy o żadnym efekcie szarpania.




Edit:

Tak samo jak ja nie dawno bylem przeczulony na to ze dżwięk by byl wyciszany, wgrywany dialog bohatera i tlo powracało(tak niektore studia wkladaja dziwiek jak w paicie malowanie, a myslalem ze wina kodekow xD)

Ostatnio edytowany przez LagoonCompany (2012-02-29 01:16:15)


sk1HmOJ.gif
filazaf.jpg
[CENTER]13.jpg[/CENTER]

Offline

#6 2012-02-29 01:41:28

rorek
Użytkownik
Skąd: Zabrze
Dołączył: 2011-08-22

Odp: judder

kodowanie tęż ma na to wpływ?
na przykład [SubDESU] High School DxD przy niektórych odcinkach przy ruchu obrazu w pionie bądź poziomie obraz dość zauważalnie szarpie a przy innych standardowo


XQwiDt5.png

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024