Nie jesteś zalogowany.
Wydaje mi się że coś o co zapytam jest możliwe, bo stale na filmach rodzaju science fiction wydaje mi się że istnieją podobne rozwiązania.
Zastanawiam się czy istnieje taka możliwość, aby podczas tworzenia filmu móc wymienić dane zwierzę, roślinę itd. na coś zupełnie innego np. ptaka, smoka, kosmitę, itd.
Podam przykład; czy istnieje możliwość aby ułożyć kamerę na niedźwiedzia, a niedźwiedź ten wlepiał będzie się w zupełnie inną scenę jaką tworzył będę w studiu na ekranie. Dokładniej, niedźwiedź wlepiał się będzie w postać psa, itd. Chodzi o to aby pies który porusza się na ekranie, automatycznie mógł być zastąpiony ruchami niedźwiedzia. Ruchy niedźwiedzia chciałbym aby pozostały oryginalnymi ruchami niedźwiedzia.
Potrzebuję tego triku do pewnego ważnego projektu, i dodam że cena kosztów tego projektu nie jest istotna, a jedynie istotne są możliwości. Czyli szukam odpowiedzi na pytanie czy w ogóle jest to możliwe, i jak to jest możliwe? Właściwie jak to jest możliwe, czy są jakieś programy, kamery, triki, sprzęt, rozwiązania, to już inna grupa pytań, która równie mnie interesuje.
Będę bardzo wdzięczny za informacje.
Ostatnio edytowany przez filimi (2012-11-04 17:24:29)
Offline
Offline
Jeżeli dobrze zrozumiałem ten bełkot (uj z przecinkami, ale ciężko czyta się zdania ze zgubionym orzeczeniem), sprawdź to.
Robisz sobie jakieś tło, nagrywasz psa, niedźwiedzia, cokolwiek na blue/green boxie i w komputerze narzucasz na tło. Inną alternatywą jest dobry model komputerowy również narzucony na przygotowane tło.
Btw. zabieranie się za efekty specjalne przy nieznajomości elementarnych technik filmowych... To trochę nie ta kolejność.
Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2012-11-04 13:37:30)
Offline
Motion Capture + nałożenie na model, projektu 3D postaci niedźwiedzia/psa/kota.
http://www.youtube.com/watch?v=R-N-BpeHm28
Ostatnio edytowany przez Wax (2012-11-04 14:19:29)
Offline
Chyba faktycznie chodzi o blue box, a nie motion capture. To fachowo sformułowane zdanie "niedźwiedź wlepiał się będzie w postać psa" może sugerować motion capture, ale prawdopodobnie chodzi po prostu o podmianę obiektu dla danej sceny, a nie jego ruchów. Czyli blue box i nagrywanie każdego zwierza na "przezroczystym" tle.
~Shounen . DBNao.net . Grupa Mirai . Cytaty z anime
Offline
Bardzo dziękuję wszystkim za ciekawe opinie. Od razu poprawię język i zaznaczę że chodzi mi o „podmianę obiektu dla danej sceny, a raczej podmianę obiektu dla innego obiektu włącznie z jego ruchem”.
sprawdź to.
Robisz sobie jakieś tło, nagrywasz psa, niedźwiedzia, cokolwiek na blue/green boxie i w komputerze narzucasz na tło. Inną alternatywą jest dobry model komputerowy również narzucony na przygotowane tło.Btw. zabieranie się za efekty specjalne przy nieznajomości elementarnych technik filmowych... To trochę nie ta kolejność.
Przyglądnąłem się temu efektowi, ale to co znalazłem obawiam się że raczej kojarzy się z tłem a nie z wymianą jednej rzeczy na drugą.
Chyba że się mylę w informacji na temat;
Blue box
http://pl.wikipedia.org/wiki/Blue_box
czyli po angielsku; „Chroma key”
http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_key
http://www.youtube.com/watch?v=HPzv_IrK9qc
Motion capture? + Kinect?
Motion capture (mocap) – jest techniką obawiam się do innych rzeczy, no chyba że w procesie dalszej obróbki można by było problem rozwiązać.
Motion Capture + nałożenie na model, projektu 3D postaci niedźwiedzia/psa/kota.
http://www.youtube.com/watch?v=R-N-BpeHm28
Chyba faktycznie chodzi o blue box, a nie motion capture. To fachowo sformułowane zdanie "niedźwiedź wlepiał się będzie w postać psa" może sugerować motion capture, ale prawdopodobnie chodzi po prostu o podmianę obiektu dla danej sceny, a nie jego ruchów. Czyli blue box i nagrywanie każdego zwierza na "przezroczystym" tle.
Oglądnąłem film, ( Dziękuję ). jednak nie dopatrzyłem się tego czego ja szukam.
Ja proszę o informację na temat możliwości podmiany jednego obiektu ( psa ) w oryginalnym filmie, ( scena filmu pozostaje ta sama ), dla obiektu ( niedźwiedzia ) rejestrowanego inną kamerą. Obraz niedźwiedzia kopiowany z innej kamery winien posiadać ruch.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie.
Offline
Źle to wszystko pojmujesz. Przy tradycyjnym filmowaniu nie ma czegoś takiego jak "obiekt". Tam nie ma żadnego psa ani niedźwiedzia, tylko zestaw pikseli. Obraz nie jest "samoświadomy" i dany "kawałek" klatki nie wie, że jest niedźwiedziem. Możesz wydać polecenie "tę grupę pikseli zamień na tę", ale nie "zamień psa na niedźwiedzia". W praktyce wyglądałoby tak, że ręcznie wycinałbyś psa z każdej jednej klatki i w to miejsce (również ręcznie) wstawiał niedźwiedzia. Jedna sekunda to około 24 klatki animacji. Przy minucie daje to 1440 ręcznie zedytowanych obrazków - żmudna robota dla bardzo dobrego grafika.
O "obiektach" można mówić tylko w przypadku modelowania komputerowego. Modelujesz obiekt w Blenderze (również robota dla dobrego grafika) i robisz z nim, co tylko chcesz - niezależnie od tła i reszty animacji.
Obawiam się, że w twoim zasięgu nie leży "zamiana" psa w niedźwiedzia. Mógłbyś za to po prostu nałożyć jedną animację na drugą - osobno tło i osobno niedźwiedź (na blue boxie).
Offline
Offline
Źle to wszystko pojmujesz. Przy tradycyjnym filmowaniu nie ma czegoś takiego jak "obiekt". Tam nie ma żadnego psa ani niedźwiedzia, tylko zestaw pikseli. Obraz nie jest "samoświadomy" i dany "kawałek" klatki nie wie, że jest niedźwiedziem. Możesz wydać polecenie "tę grupę pikseli zamień na tę", ale nie "zamień psa na niedźwiedzia". W praktyce wyglądałoby tak, że ręcznie wycinałbyś psa z każdej jednej klatki i w to miejsce (również ręcznie) wstawiał niedźwiedzia. Jedna sekunda to około 24 klatki animacji. Przy minucie daje to 1440 ręcznie zedytowanych obrazków - żmudna robota dla bardzo dobrego grafika.
O "obiektach" można mówić tylko w przypadku modelowania komputerowego. Modelujesz obiekt w Blenderze (również robota dla dobrego grafika) i robisz z nim, co tylko chcesz - niezależnie od tła i reszty animacji.
Obawiam się, że w twoim zasięgu nie leży "zamiana" psa w niedźwiedzia. Mógłbyś za to po prostu nałożyć jedną animację na drugą - osobno tło i osobno niedźwiedź (na blue boxie).
Dziękuję wszystkim. Sir_Ace, widzę że masz dużą wiedzę i dziękuję że się nią dzielisz z innymi.
Ja nie znam się bardzo w tematach komputerowych, zatem tajniki tej wiedzy są mi obce.
Chcę jednak przeznaczyć dużą kwotę pieniędzy na dokonanie części mego projektu filmowego.
Zanim temat wątku dobiegnie końca, pragnę jeszcze raz upewnić się czy zostałem dobrze zrozumiany.
W prostym języku, czy to oznacza że nie istnieje taka możliwość, aby jedną kamerą płynnie na żywo filmować niedźwiedzia, i automatycznie na żywo montować to w puszczanym drugim filmie, dokładnie w miejsce w którym występuje postać psa?
Przypominam że cała reszta sceny filmowej, ma pozostać nie naruszona.
Drugi film dodam że już jest nagrany, a najistotniejszy jest trzeci obraz który po zmontowaniu pragnę otrzymać.
Jeśli ktoś ma jakieś inne pomysły, byłbym wdzięczny za ich przedstawienie.
Ostatnio edytowany przez filimi (2012-11-05 00:07:39)
Offline
Nie, taki proces wymaga czasu (każda klatka musiałaby zostać przerobiona przez człowieka). Z punktu widzenia twojego projektu robiłbyś sobie jedynie pod górkę. Taniej cię wyjdzie (to i tak bardzo duże kwoty, jeśli zależy Ci na jakości) zapłacić za zrobienie komputerowego modelu niedźwiedzia, któremu animator może nadać jakikolwiek ruch (człowieka, kangura, psa itd.), a następnie wrzucić to na czysty plan.
Offline
Nie znam się zbytnio na tym, ale wydaje mi się, że po wycięciu psa komputer traktowałby go jako obiekt, więc możliwa byłaby podmiana go na niedźwiedzia, ale raczej pod warunkiem, że takowy też zostałby wycięty, i raczej nie wykonywałby tych samych ruchów (no chyba że to animacja lub jakiś program jest w stanie to zrobić, w co wątpię).
Najłatwiej i najtaniej jednak wyjdzie nakręcenie tła osobno i wklejenie tego niedźwiedzia.
Ostatnio edytowany przez Demonis Angel (2012-11-05 00:28:36)
Proszę wszystkich użytkowników o przesyłanie mi nieudostępnionych synchronizacji.
O mnie.
Lista synchronizacji.
Link do folderu na pw.
Offline
wydaje mi się, że po wycięciu psa komputer traktowałby go jako obiekt, więc możliwa byłaby podmiana go na niedźwiedzia, ale raczej pod warunkiem, że takowy też zostałby wycięty,
O to właśnie chodzi, ale należy pamiętać że cała scena filmu ( prócz obiektu postaci psa ) ma pozostać nie naruszona. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, lub ma jakieś informacje o istniejącym sposobie, proszę o kontakt gdyż jestem bardzo zainteresowany.
Jeśli ktoś znalazł informacje na powyższy temat, ale tyczą się one najdroższych w świecie sposobów kręcenia filmu, np. ,,Avatar”, proszę również o kontakt, na privie lub na forum.
Czekam na wiadomości, i bardzo dziękuję za zainteresowanie.
Offline
Proponuję Ci popytać fachowców, którzy się tym zajmują, a nie pytać na forum fansuberów, na którym nazwa działu "tworzenie filmów" odnosi się do kodowania wideo.
~Shounen . DBNao.net . Grupa Mirai . Cytaty z anime
Offline
Proponuję Ci popytać fachowców, którzy się tym zajmują, a nie pytać na forum fansuberów, na którym nazwa działu "tworzenie filmów" odnosi się do kodowania wideo.
Byłbym wdzięczny za podanie przybliżonych namiarów na tego typu możliwości usługi. Ja nie mam pojęcia gdzie szukać pomocy.
Offline
Jeśli ktoś znalazł informacje na powyższy temat, ale tyczą się one najdroższych w świecie sposobów kręcenia filmu, np. ,,Avatar”
Nie wiem, jak ci to prościej wytłumaczyć... To, o czym piszesz, jest niewykonalne. Avatar to właśnie parę technik, o których tu była mowa - blue screen, modelowanie komputerowe i motion capture. Gdyby coś takiego dało się zrobić jakimś magicznym (bo oczekujesz magii) programem, Cameron nie wywaliłby na produkcję 240 milionów dolarów (które pochłonęło nie tych parę minut aktorstwa, a zabawa obrazem właśnie).
Jeszcze raz - nie da się ot tak sobie podmienić "obiektu" na inny "obiekt". Daj sobie spokój z podmianą psa na niedźwiedzia albo spróbuj tego, co ci zasugerowano.
Ostatnio edytowany przez Sir_Ace (2012-11-05 17:17:45)
Offline
Trzeba zacząć od tego, że Avatarze nikt nic nie wycinał z istniejących scen. Nagrywa się scenę, osobno ruchy danego obiektu i się komputerowo nakłada. Tutaj można kombinować podobnie, z tą uwagą, że psa się nie wytnie.
Byłbym wdzięczny za podanie przybliżonych namiarów na tego typu możliwości usługi. Ja nie mam pojęcia gdzie szukać pomocy.
Sam dokładnie nie wiem, ale - studia filmowe?
~Shounen . DBNao.net . Grupa Mirai . Cytaty z anime
Offline
Wyjaśnię ci co masz zrobić bardzo, bardzo dokładnie, ale z punktu widzenia grafika komputerowego.
Bierzesz film z psem, ograniczasz obraz do miejsca, w którym jest ten pies, w przypadku 100% zgodności możesz takowe obrazki uznać za identyczne (ale tylko gdy wszystkie piksele są takie same! i nie łódź się, że będzie tego dużo, może ze 2 klatki na sekundę), teraz wycinasz psa, wklejasz wycięte fragmenty na miejsce, dodajesz niedźwiedzia, który oczywiście przeszedł taką samą obróbkę i wszystko działa, ale jeden szkopuł, niedźwiedź nie wykonuje tych samych ruchów, co pies, normalnie jest to nie wykonalne, dlatego też niedźwiedzia musisz komputerowo przetworzyć, wszystko da się zrobić i wcale nie jest takie trudne (o ile chodzi zawiłość pracy), ale musisz wykazać się chirurgiczną precyzją i poświęcić temu sporo czasu.
A teraz, żeby zamknąć temat, dlaczego jest to niemożliwe bez zespołu specjalistów:
Po pierwsze:
1sekunda = 24 klatki, nawet przyjmując, że musisz wyciąć psa z 20 klatek/sekundę, to i tak w przypadku 10 minut wychodzi 12000 klatek. Przyjmując, że na 1 klatkę musisz poświęcić jakieś 5-10 min wychodzi 1500 godzin, czyli tyle ile trwa 6 tasiemcowatych anime.
Po drugie:
Robota jest tak żmudna, że nikt nie będzie chciał się jej podjąć, a robiąc to samodzielnie nabawisz się choroby psychicznej.
Po trzecie:
Potrzebujesz do tego naprawdę dobry sprzęt, choć komputer za 20 tys. powinien wystarczyć
Po czwarte:
Efekt i tak będzie bardzo słaby.
Ostatnio edytowany przez Demonis Angel (2012-11-05 21:43:44)
Proszę wszystkich użytkowników o przesyłanie mi nieudostępnionych synchronizacji.
O mnie.
Lista synchronizacji.
Link do folderu na pw.
Offline
Wyjaśnię ci co masz zrobić bardzo, bardzo dokładnie, ale z punktu widzenia grafika komputerowego.
Bierzesz film z psem, ograniczasz obraz do miejsca, w którym jest ten pies, w przypadku 100% zgodności możesz takowe obrazki uznać za identyczne (ale tylko gdy wszystkie piksele są takie same! i nie łódź się, że będzie tego dużo, może ze 2 klatki na sekundę), teraz wycinasz psa, wklejasz wycięte fragmenty na miejsce, dodajesz niedźwiedzia, który oczywiście przeszedł taką samą obróbkę i wszystko działa, ale jeden szkopuł, niedźwiedź nie wykonuje tych samych ruchów, co pies, normalnie jest to nie wykonalne, dlatego też niedźwiedzia musisz komputerowo przetworzyć, wszystko da się zrobić i wcale nie jest takie trudne (o ile chodzi zawiłość pracy), ale musisz wykazać się chirurgiczną precyzją i poświęcić temu sporo czasu.A teraz, żeby zamknąć temat, dlaczego jest to niemożliwe bez zespołu specjalistów:
Po pierwsze:
1sekunda = 24 klatki, nawet przyjmując, że musisz wyciąć psa z 20 klatek/sekundę, to i tak w przypadku 10 minut wychodzi 12000 klatek. Przyjmując, że na 1 klatkę musisz poświęcić jakieś 5-10 min wychodzi 1500 godzin, czyli tyle ile trwa 6 tasiemcowatych anime.
Po drugie:
Robota jest tak żmudna, że nikt nie będzie chciał się jej podjąć, a robiąc to samodzielnie nabawisz się choroby psychicznej.
Po trzecie:
Potrzebujesz do tego naprawdę dobry sprzęt, choć komputer za 20 tys. powinien wystarczyć
Po czwarte:
Efekt i tak będzie bardzo słaby.Pokaż spoilerA wystarczyło się od razu załamać.
Potrzebowałem więcej czasu do przemyśleń nad projektem. To co napisałeś Demonis Angel, jest naprawdę dobrą pracą
Nawet poczucie humoru doskonałe
Zastanawiam się jednak czy nie istnieje jakieś zupełnie inne podejście ku rozwiązaniu problemu.
A gdybym np. chciał uzyskać najgorszą z możliwych jakości, ale aby w końcu znalazł się ten nieszczęsny niedźwiedź w obrazie psa, czy było by to możliwe? Po prostu czy nie da się w jakiś sposób rejestrować jedną kamerą obraz i bez względu na wszystko, móc przesłać ten obraz w dany punkt filmu jaki wcześniej po najróżniejszych typach obróbek zostanie przygotowany ?
Jeśli profesjonalne studio filmowe ma taką opcję, zatem równie proszę o to potwierdzenie, gdyż w mym wypadku, teraz interesuje mnie możliwość a nie cena.
Dziiękuję wszystkim za wspaniałe opinie.
Offline
Nałożyć niedźwiedzia to nie powinien być jakiś wielki problem. Problem jest z wycięciem psa, ale jeśli niedźwiedź (większy) miałby go zakrywać w całości, to nie trzeba nic wycinać, więc nie byłoby problemu. Nie sądzę też, by trzeba było obrabiać każdą klatkę - wystarczy dobrze zsynchronizować nagranie niedźwiedzia z daną sceną, a połączenie zostawić jakiemuś programowi.
~Shounen . DBNao.net . Grupa Mirai . Cytaty z anime
Offline
Jeśli się nie obrobi każdej klatki z osobna efekt będzie jak na tych japońskich MADach, gdzie w ten sposób wklejają postać z jakiegoś anime w materiał z inną. Tam jest to amatorka dla zabawy rzecz jasna (w przykładzie jaki dałem nie usunięto nawet tła za tym walcem ~1:25).
Poza tym nawet wklejając tego niedźwiedzia nie uzyska dla niego ruchów psa bez poważnych modyfikacji.
Offline