#1 2015-03-28 00:01:52

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Pillars of Eternity

Znany też pod nazwą: "błogosławmy Kickstartera" albo "następca Baldura".
Pogrywa już ktoś z was w tego klasycznego erpega?

Jutro pewnie zacznę i zastanawia mnie wybór klasy... to ma w ogóle jakieś znaczenie?
Nie pamiętam, jak to było na starych systemach D&D, ale np. w NWN czy DA główna postać miała wyższy poziom i pewne bonusy... no i jednak wolałbym od początku mieć określoną klasę postaci.
Grał ktoś magiem, wojownikiem czy łowcą? Najbardziej mnie by ten ostatni interesował. Jakie macie odczucia z gry tą klasą etc.

No i cóż... temat do rozmów, wymiany spostrzeżeń i takich tam. ^^


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#2 2015-03-28 02:18:51

Sidorf
Użytkownik
Skąd: Tuszyn
Dołączył: 2008-05-04

Odp: Pillars of Eternity

Kreator postaci trochę biedny jest. Między rasami nie ma takich różnic(pomijając fakt, że jest ich dosyć mało) jak w np. NWN2. Klasy za to są w porządku. Gram Pieśniarzem(Bardem) i na pierwszy rzut oka jest o wiele lepiej zrobiony niż w starych erpegach. Wygląda to tak, że układasz sobie pieśni(śpiewane automatycznie) ze zwrotek, które zdobywasz co poziom. Są to różnego rodzaju wspomagacze/przeszkadzacze. Po 3 zwrotkach możesz rzucić jakiś czar.
Fabularnie całkiem całkiem, system walki jak w klasykach.


"I spend my time by looking out the window
Ignoring everything that the teacher is saying"

Offline

#3 2015-05-03 11:38:52

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Pillars of Eternity

Kurde mać... 11 poziom i połowa trzeciego aktu. Zaraz koniec... co ja teraz będę robił zamiast życia i bajek?
Ogólnie gierka w pytkę, a po spatchowaniu żadnych większych błędów nie widzę (wersja 1.04, niedługo ma być 1.05, ale wtedy savy nie są kompatybilne). Na pierwsze podejście dobry jest krwawy elf paladyn jako tank, bo ma najwięcej możliwości dialogowych, a dobrego tanka wśród dołączanych postaci trudno znaleźć.

Btw, czytałem, że duży dodatek (na miarę Tronu Bhaala) już jest potwierdzony. Obsidian zastanawia się też nad drugą częścią (też miałaby być finansowa z Kickstartera). W sumie nic dziwnego – mieliby w końcu rozpoznawalną markę (tak jak TESy Bethesdy).


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#4 2015-05-03 11:48:21

Revan
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2007-12-01

Odp: Pillars of Eternity

Kamiyan3991 napisał:

Na pierwsze podejście dobry jest krwawy elf paladyn jako tank, bo ma najwięcej możliwości dialogowych, a dobrego tanka wśród dołączanych postaci trudno znaleźć.

Ciekawe, bo ja doszedłem do odwrotnych wniosków ;p Zrobiłem sobie Paladyna i drugi raz bym tego nie wybrał - Paladyni w Pillarsach wydawali mi się mega "średni" we wszystkim co robią. Opcje dialogowe to raczej kwestia statystyk, więc też bym na to nie stawiał. Eder w funkcji tanka też sprawdzał mi się dużo lepiej (ściąganie na siebie 4 (do 5) przeciwników przy 2 (do 3) paladyna robi ogromną różnicę w przypadku tanka) i dmg tez dużo lepszy wyciągał.

Offline

#5 2015-05-03 12:28:56

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Pillars of Eternity

Revan napisał:
Kamiyan3991 napisał:

Na pierwsze podejście dobry jest krwawy elf paladyn jako tank, bo ma najwięcej możliwości dialogowych, a dobrego tanka wśród dołączanych postaci trudno znaleźć.

Ciekawe, bo ja doszedłem do odwrotnych wniosków ;p Zrobiłem sobie Paladyna i drugi raz bym tego nie wybrał - Paladyni w Pillarsach wydawali mi się mega "średni" we wszystkim co robią. Opcje dialogowe to raczej kwestia statystyk, więc też bym na to nie stawiał. Eder w funkcji tanka też sprawdzał mi się dużo lepiej (ściąganie na siebie 4 (do 5) przeciwników przy 2 (do 3) paladyna robi ogromną różnicę w przypadku tanka) i dmg tez dużo lepszy wyciągał.

Yo, ale przecież nie będziesz tankowi pakował zręczności, żeby miał dialogi (taki przykład). Paladyn tank = stanowczość > percepcja > intelekt + wiedza i przetrwanie, czyli w zasadzie pokrywasz jakieś 3/4 opcji dialogowych (warek chyba jeszcze potrzebuje kondycji, w sumie nie wiem, ale paladynowi jest do szczęścia niepotrzebna).

Z talentem masz 2-3 przeciwników na palka, co jest w sam raz. Na tych silniejszych generalnie sprawdza się najlepiej, bo masz rzuty obronne i odporności bardzo wysoko + czary też są spoko (dispel, res, haste), podobnie jak aury (ładnie podnosi dps ta  premia do celności i krytów).

A z Ederem jest ten problem, że ma statystyki bardziej pod robienie dmg. Dlatego zrobiłem sobie połączenie – mój paladyn tank + Eder jako dps z mieczem 2h (aka pseudo off-tank i dpser).
Ogólnie te dołączane postacie trochę ssą... szczególnie mag, bo ma śmieszne porozrzucane statystyki. Pewnie jakiś mod jest na reset (tak jak w Dragon Age).

W sumie kiedyś tam muszę sobie na nowszym patchu podejście czymś innym zrobić... ponoć ciekawe się gra łotrem czy enigmatykiem albo mnichem. Swoją drogą – sam fakt braku łotrzyka w ekipie (jeśli samemu nie zrobisz)... trochę ssie.


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#6 2015-05-03 12:50:40

Revan
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2007-12-01

Odp: Pillars of Eternity

I mimo wszystko Eder u mnie miał wyższe praktycznie wszystkie rodzaje obron niż mój Palus ;p Niestety, ta bierna umiejętność wara do tankowania jest OP i pod względem bojowym wbija Pala w ziemię. Poza tym, jeśli Pal przytrzymuje Ci 2-3 przeciwników a pozostałe 5 szoruje Ci na maga albo leje łotra to lipa. Eder robiony pod full tanka dla mnie był najlepszym kompanem i jak wspomniałem - nie miał wcale niższych rzutów obronnych. Jedyne co trochę ratuje Pala to aury. Jakby wziąć czystego tank wara z tawerny byłoby tylko lepiej. Osobiście pod koniec gry przy dwóch takich tankach było mi aż za łatwo, więc z bólem olałem Edera i wstawiłem sobie za niego berserkera z dual wieldem żeby szybciej zmiatać duże grupy mobów. Z bossami i tak nie było raczej problemów.
Większość opcji dialogowych miałem dostępne i przy lichym zastanawianiu się nad nimi, a jak nie miałem to i tak były takie rozwiązania, które mi odpowiadały. Jak ktoś musi mieć każdą to spoko, ale imho to strata innych (wazniejszych) statystyk. Ja np olewałem wiedzę, bo miałem w *poważaniu* na scrolle. Przez całą grę żadnego nie użyłem :v

Tak czy siak, drugi raz grać mi się w to nie chce, ale imho Palów powinni jakoś buffnąć.

Offline

#7 2015-05-03 14:52:29

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Pillars of Eternity

Akurat pal też ma passiva na wzrost obron (dodatkowo wspomagany poziomem reputacji). No i generalnie to jest bardziej off aniżeli main tank, aleee... sporo też zależy od doboru ekipy. W składzie: pal + Eder + łowca masz pokryte całe pole i Edera jako dpsa/offa, co sprawdza się całkiem nieźle (przynajmniej u mnie). Chociaż może i jakiś buff by się przydał.

Revan napisał:

Tak czy siak, drugi raz grać mi się w to nie chce, ale imho Palów powinni jakoś buffnąć.

Będzie na pewno duży dodatek do tego. Ja sobie myślę wziąć coś innego pod dodatek.

Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2015-05-03 14:52:45)


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#8 2015-09-16 01:00:58

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Pillars of Eternity

A w dodatek (w zasadzie to pierwszą jego część) to już grali? Przeczytałem właśnie recenzję i opinie w internetach – ponoć mamy do czynienia z dodatkiem pełną gębą.
Jutro odpalę gierkę i zobaczymy, jak to wyjdzie w praniu.


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024