Nie jesteś zalogowany.
Witam,
Już trochę się z tym męczę i dalej niezbyt wiem o co chodzi. Mianowicie chciałbym nałożyć pionowy gradient na kształt (zwykły, bez animacji) stworzony przy pomocy assdraw. Z początku myślałem, że to wina programu, więc wgrałem build z tej strony. Jednak problem nie ustąpił. Jedyne, co się dzieje to linia, której niby nadałem gradient oznacza się jako komentarz i tworzy się nowa, której zawartość jest taka:
Ostatnio edytowany przez JankieL (2016-04-01 18:18:43)
Offline
1) Robisz jedną linię i dajesz kolory z góry.
2) Robisz drugą linię i dajesz kolory z dołu + ta linia musi być na warstwie o jeden wyższej (po lewej stronie masz numerki, domyśłnie jest 0).
3) Clipujesz jedną z linijek (obejmujesz dowolną z tych dwóch prostokątem).
4) Dopiero teraz zaznaczasz obie linijki i odpalasz GE.
5) A dalej to już ustawiasz sobie, co tam chcesz.
Na przyszłość – każdy skrypt ma załączoną instrukcję obsługi. Wystarczy odpalić skrypt lua w automation jakimś programem, może to być np. Notepad.
Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2016-04-01 19:42:59)
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
1) Robisz jedną linię i dajesz kolory z góry.
2) Robisz drugą linię i dajesz kolory z dołu + ta linia musi być na warstwie o jeden wyższej (po lewej stronie masz numerki, domyśłnie jest 0).
3) Clipujesz jedną z linijek (obejmujesz dowolną z tych dwóch prostokątem).
4) Dopiero teraz zaznaczasz obie linijki i odpalasz GE.
5) A dalej to już ustawiasz sobie, co tam chcesz.Na przyszłość – każdy skrypt ma załączoną instrukcję obsługi. Wystarczy odpalić skrypt lua w automation jakimś programem, może to być np. Notepad.
Dalej to samo.
1 warstwa, czyli ta posiadająca kolor z góry.
Po nadaniu efektu gradientu tworzą się 2 warstwy, a te poprzednie oznaczają się jako komentarz.
Offline
A, gradient na rysunek. Sorki, nie doczytałem. Chyba nie ma czegoś, co pozwala nakładać gradient na rysunki.
Takie rzeczy przeważnie robi się podziałem. Tzn. dzielisz powiedzmy kwadrat na 10 części i ustawiasz inny kolor dla każdej linijki.
W sumie robiłem coś takiego w Cavalry.
Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2016-04-01 21:27:58)
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
A, gradient na rysunek. Sorki, nie doczytałem. Chyba nie ma czegoś, co pozwala nakładać gradient na rysunki.
Takie rzeczy przeważnie robi się podziałem. Tzn. dzielisz powiedzmy kwadrat na 10 części i ustawiasz inny kolor dla każdej linijki.
I do tego blur machnąć?
Offline
Kamiyan3991 napisał:A, gradient na rysunek. Sorki, nie doczytałem. Chyba nie ma czegoś, co pozwala nakładać gradient na rysunki.
Takie rzeczy przeważnie robi się podziałem. Tzn. dzielisz powiedzmy kwadrat na 10 części i ustawiasz inny kolor dla każdej linijki.I do tego blur machnąć?
Minimalny blur dla rysunków to 1. Rzadko będziesz potrzebował innych wartości. No, akurat na moim drawie u góry jest więcej.
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
Wybacz za wprowadzenie w błąd (dawno tego nie robiłem i mi się zapomniało). Można normalnie dawać gradient na maskę, ale nie można wtedy używać clipa. Tzn. robisz normalnie (tak jak na tekst), ale nie dajesz clipa na jedną z warstw. Przynajmniej na kwadraty i prostokąty to działa bez zarzutu.
Ciekawostka – idzie zrobić nieliniowe przejścia kolorów. Wystarczy, że użyjesz więcej warstw (kolejne linijki z innymi kolorami).
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
Kiedyś robiłem gradient na rysunku tworząc pierwszy normalny rysunek z jednym kolorem a drugim rysunkiem był o wiele większy kwadrat czy prostokąt z innym kolorem, na który nakładałem bardzo duży blur i obcinałem clipem wg pierwszego. Metoda może dość wymagająca obliczeniowo niż w przypadku powyżej wymienionych ale zaletą jest to że nie trzeba używać żadnych specjalnych programów czy skryptów.
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline
Zaletą jest to że nie trzeba używać żadnych specjalnych programów czy skryptów.
To akurat żadna zaleta.
Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000
Offline
OMG, ale upierdliwy ten skrypt, w niby najnowszej wersji cały czas mi waliło błędami, póki nie zrobiłem tak jak tu jest napisane no i jeszcze dodałem comment do pierwszej linii z clipem. A już myślałem, że to Kainote jeszcze czegoś brakuje, że ten skrypt się wysypuje.
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline
Ja żadnego commentu nie muszę dawać. Po prostu robię tekst, duplikuje warstwę, nakładam clip odpalam gradient i tyle.
Offline
z jednej strony to dobrze, że możesz sobie wybrać granice gradientu, ale jak dotąd wystarczyło zwykłe textextents, chociaż mogli napisać, że jakiś warunek jest nie spełnony, a nie błąd attempt to index table (nil value). Sprawdzić czy ta tablica w sobie coś ma to nie jest żaden problem. Poza tym to wstawianie kolorów w linie, tak jakby nie szło ich wybrać z dialogu konfiguracji. Tak jak to było za czasów gradient faktory, który może i jest durnawy, bo usuwa wszystkie linie i później wstawia na nowo. W Kainote ma to dodatkowo negatywny wpływ, bo nie widać, co w ogóle zostało zmodyfikowane, wszystkie labele są na żółto, ale przynajmniej nie wymagał kombinowania.
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline