#1 2017-07-28 17:38:28

maciejx
Użytkownik
Dołączył: 2012-07-23

Dokładny efekt 1/100

Witam,
szukam programu który robienie efektów z zakrywaniem napisów, np. tabliczek itp. Chodzi mi praktycznie tylko o 1, żeby mógł dokładnie podać w której 1/100 sekundy zaczyna się zmiana obrazu. Istnieje coś takiego? Spowolnienie wideo lub nie wiem jak to nazwać by ładnie ocenić timing?

Offline

#2 2017-07-28 18:28:00

meowchin
Użytkownik
Dołączył: 2015-02-23

Odp: Dokładny efekt 1/100

Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi... W aegisubie masz podgląd wideo, możesz sobie przesuwać strzałkami klatka po klatce.

Offline

#3 2017-07-28 18:29:08

Besamir
Użytkownik
Skąd: Skierniewice
Dołączył: 2007-11-10

Odp: Dokładny efekt 1/100

Kainote też pewnie da radę.

Offline

#4 2017-07-28 18:45:07

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Dokładny efekt 1/100

Tak, Bes, daje radę, też na strzałkach jest przeskakiwanie co klatkę, z taką różnicą, że do tyłu nie pomija klatek. Chodzi przez to wolniej, ale widać każdą.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#5 2017-07-28 19:57:51

Shaft
Użytkownik
Dołączył: 2014-09-03

Odp: Dokładny efekt 1/100

A Aegisub niby pomija klatki przy cofaniu strzałką? Od kiedy?

Offline

#6 2017-07-28 20:22:24

meowchin
Użytkownik
Dołączył: 2015-02-23

Odp: Dokładny efekt 1/100

Chodzi chyba o to, że po cofnięciu się do poprzedniej klatki kluczowej wszystko renderuje się od nowa i trochę to trwa.

Offline

#7 2017-07-29 13:24:54

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Dokładny efekt 1/100

Shaft, mówię tu o przypadku, gdy trzymasz przycisk cały czas. Jak spojrzysz na prędkość przesuwania klatek do tyłu to jest niby taka sama jak do przodu, a po kluczowej zwykle spowalnia i cofa o 1 albo 2 klatki na sekundę,(zależy od wideo, na fullhd hevc tyle może być cały czas) a pokazuje w polu tekstowym z czasem jakby cofało 30 klatek na sekundę. Jak się przyjrzysz dokładnie to widać różnice w prędkości przesuwania do przodu i do tyłu. Co do mechanizmu działania, obstawiam, że do tyłu musi prawdopodobnie przeszukiwać wszystkie od najbliższej klatki od kluczowej i dlatego to trwa dłużej po cofnięciu klatki kluczowej, a im bliżej do kluczowej tym szybciej.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#8 2017-07-29 17:11:28

marc99
Użytkownik
Dołączył: 2005-07-19

Odp: Dokładny efekt 1/100

Klatki filmu generalnie są wyliczane na podstawie wcześniejszych. Przy przesuwaniu do przodu wcześniejsze są w pamięci, a przy cofaniu nie ma ich i muszą być też wyliczane (maksymalnie do najbliższej wcześniejszej klatki kluczowej). Lekarstwem na to jest przygotować sobie szybciutko rawa w lichej jakości składającego się z samych klatek kluczowych.

Czasy wyznaczyć można też np. w MPC-HC. Pauzujemy film i wciskając jednocześnie CTRL+ strzałki w lewo lub prawo, przesuwamy film o 1 klatkę. Jak ustawimy w pożądanym miejscu, to naciskamy CTRL+G i mamy podany dokładny czas i numer klatki.

Offline

#9 2017-07-29 19:07:34

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Dokładny efekt 1/100

Tyle że MPC jest zależny od kodeków które w większości przypadków nie są w stanie podać ani właściwej klatki (numery klatek prawdopodobnie z FPSu oblicza) ani nawet czasów, dlatego FFMS2 robi indeks, by zliczyć wszystkie klatki i uzyskać właściwe czasy. Przykładowo na MKV i AVI wszystko działa dobrze przez LAV, ale na MP4 LAV sobie nie radzi, OGM daje różnice nawet do 10 sekund, czas jest tak źle podawany, że nawet Vsfilter przy wyświetlaniu napisów mruga. O zmiennym FPS już nie wspomnę, gdzie w tym przypadku chyba zawęża wszystko do największej ilości klatek.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024