#121 2018-12-06 19:42:55

kostek00
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2009-01-22

Odp: Aegisub - efekty

Nie da się. Musisz oddzielnie zrobić linię na nierozmyte obramowanie i rozmyty cień.


Jestem słodki jak miód, człowiek - ciacho; genetyczny cud!  xD

Offline

#122 2018-12-11 03:26:53

Lancelota
Użytkownik
Dołączył: 2014-07-07

Odp: Aegisub - efekty

Dobra, da się. Wystarczy script blur and glow taniec2

Offline

#123 2018-12-12 22:18:01

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Aegisub - efekty

Co nie znaczy, że ten skrypt nie robi tego w opisany powyżej sposób, bo od momentu zrobienia obsługi blura w Vsfiltrze działa to w taki sposób, że samego cienia nie zbluruje.


What's the point with pointer?
Micro$oft - upierdliwość na poziomie
Kainote link

Offline

#124 2019-07-17 18:24:27

Dx51
Użytkownik
Skąd: Rzeszów
Dołączył: 2010-09-23

Odp: Aegisub - efekty

Podpowiedziałby mi ktoś, jak powinien wyglądać kod dla dowolnego zdania, w którym interesująca mnie część tekstu "doświetli się/pokaże się" po określonym/późniejszym momencie?

Ostatnio edytowany przez Dx51 (2019-07-17 18:40:29)


o9UqB.png
YPOORzh.gif

Offline

#125 2019-07-17 18:26:59

Takto ^_^
Użytkownik
Skąd: Witax
Dołączył: 2011-08-10

Odp: Aegisub - efekty

{\alpha&HFF&}
Pewnie chodzi o to...

Offline

#126 2019-07-17 21:37:26

senami
Użytkownik
Skąd: teraz to nie wiem
Dołączył: 2011-02-18

Odp: Aegisub - efekty

Dialogue: 0,0:00:00.00,0:00:00.50,Default,,0,0,0,,To... {\alpha&HFF&}jest... SPARTA!!!
Dialogue: 0,0:00:00.50,0:00:01.00,Default,,0,0,0,,To... jest... {\alpha&HFF&}SPARTA!!!
Dialogue: 0,0:00:01.00,0:00:01.50,Default,,0,0,0,,To... jest... SPARTA!!!

sygna.png

Offline

#127 2019-07-17 22:30:50

Dx51
Użytkownik
Skąd: Rzeszów
Dołączył: 2010-09-23

Odp: Aegisub - efekty

Działa, dzięki. smile


o9UqB.png
YPOORzh.gif

Offline

#128 2020-05-25 21:46:58

SoheiMajin
Moderator
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-04-10

Odp: Aegisub - efekty

Chcę coś zrozumieć.

Dlaczego to:
{\move(714,260,214,260)}X
wcale nie rozpoczyna się w zadanym punkcie 714,260 (jak w linii poniżej), tylko trochę obok?
{\pos(714,260)}X

Dopiero z parametrem t1 wyświetla się prawidłowo:
{\move(714,260,214,260,29,99)}X

A pytam, bo tak mnie naszło i zainstalowałem sobie ten skrypt: https://unanimated.github.io/ts/scripts-manuals.htm.
Jest tam funkcja "transmove" - merges two lines into one, creating \move from \pos and transforms, ale ona zdaje się przekształcać linie jak w pierwszym przykładzie, czyli do kitu (konwersja w drugą stronę, czyli z \move na \pos działa dobrze).

Offline

#129 2020-05-26 11:14:26

kostek00
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2009-01-22

Odp: Aegisub - efekty

Prawdopodobnie bez podania czasu rozpoczęcia program automatycznie dopisuje czas 0 do ruchu czyli klatkę wcześniej niż byś chciał.


Jestem słodki jak miód, człowiek - ciacho; genetyczny cud!  xD

Offline

#130 2020-05-26 20:30:47

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Aegisub - efekty

SoheiMajin, dlatego element jest dalej, bo linijka ma ustawiony czas o pół klatki wcześniej i z czasem move t1 = 0 ruch obejmuje już to pół klatki, dlatego też jak wpiszesz ten czas połowy klatki, wtedy jest dokładnie tak gdzie trzeba. Aegisub i Kainote wstawiają ten czas, gdy tworzy się move w visualu, ale by to działało w skryptach musi to dodać ich twórca. A jeśli chcesz wiedzieć dlaczego linia ma ustawiony czas o pół klatki wcześniejszy. Jest to celowy zabieg, bo przy równym czasie może się nawet tak zdarzyć, że będzie wyświetlać o jedną klatkę za wcześnie bądź za późno.


What's the point with pointer?
Micro$oft - upierdliwość na poziomie
Kainote link

Offline

#131 2020-05-27 15:45:18

SoheiMajin
Moderator
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-04-10

Odp: Aegisub - efekty

No dobra, w takim razie dziwi mnie tylko takie niedopatrzenie (?) w owym skrypcie. Swego czasu Kamiyan do niego linkował.

Offline

#132 2020-05-27 16:01:05

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Aegisub - efekty

SoheiMajin napisał:

No dobra, w takim razie dziwi mnie tylko takie niedopatrzenie (?) w owym skrypcie. Swego czasu Kamiyan do niego linkował.

Kiedyś gość pisał, że dopiero potem się zorientowali, że klatka tak naprawdę nie zaczyna się na wartości "0", tylko trochę dalej.
Poza tym teraz każdy używa Mochy, która cały tracking robi za ciebie. Bierzesz tylko znaczek w ramkę i nic nie musisz dalej ruszać.

Bakura chyba robił poradnik do tego na YT. Proste jak konstrukcja cepa.

Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2020-05-27 16:01:36)

Offline

#133 2020-05-27 17:36:07

KamiTet
Użytkownik
Dołączył: 2018-04-08

Odp: Aegisub - efekty

W relocatorze o wiele łatwiej move'a robi się z clip2move
Używałem wiele razy i zawsze wychodzi  oczkod

Edit, z tego, co pamiętam, to transmove służy nie tyle do tworzenia ruchu, co do przejść
np. \fscy100\frz5 -> \fscy 130\frz30

Ostatnio edytowany przez KamiTet (2020-05-27 17:38:46)

Offline

#134 2020-05-27 19:19:30

SoheiMajin
Moderator
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-04-10

Odp: Aegisub - efekty

Kamiyan3991 napisał:

Poza tym teraz każdy używa Mochy, która cały tracking robi za ciebie.

A Blender daje radę czy dużo gorzej? Wiem, że też się go do tego używa.

KamiTet napisał:

W relocatorze o wiele łatwiej move'a robi się z clip2move

Chyba nie wiem, jak to działa. Not enough clip points. 2 required.

Offline

#135 2020-05-27 19:46:56

KamiTet
Użytkownik
Dołączył: 2018-04-08

Odp: Aegisub - efekty

Przykładowo, mamy jakiś napis w zeszycie, który porusza się jednostajnie
Ustawiamy na pierwszą klatkę i zaznaczamy punktem clipa wektorowego w jakimś miejscu (napis, litera, koniec linii, coś, co będzie widoczne na ostatniej klatce), następnie ustawiamy na ostatnią klatkę tej sceny i ponownie zaznaczamy ten sam znak czy literę, która wraz z ruchem sceny się przesunęła, powinna nam wyjść linia z clipa.
Wtedy uruchamiamy skrypt, powinno śmigać

Pokaż spoiler
KXYzUfD.png
L1HDJZJ.png

Offline

#136 2020-05-27 20:46:53

SoheiMajin
Moderator
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-04-10

Odp: Aegisub - efekty

Dzięki, faktycznie działa.

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2020