Nie jesteś zalogowany.
I myślisz bardzo dobrze. A co do procka jeszcze. Jak zapewne każdy wie (a może i nie) PS2 stoi na procesorze zwanym Emotion Engine (tu macie zdjęcie z bebehów mojej konsoli KLIK) Fajny prawda ? Jest on taktowany tylko 300MHz (dokładniej około 295) no i jest to procesor 128 bitowy. A PS3 ma procesor 7 rdzeniowy, każdy rdzeń po 3,2GHz. To jest chyba ogromna różnica. Nawet w PC nie znajdziecie takiego xD A teraz odpalcie sobie Shadow of the Colossus, albo MGS3 na PS2 i pomyślcie o grach na PS3
Ostatnio edytowany przez strusic (2006-08-28 03:57:14)
Offline
Powiedzcie mi tak dlaczego, tworcy gier na Pc, nie moga zrobic tak jak w grach na PSy czyli zmniejszyc maxymalnie wymagan, ps2 ma bebechy starego kompa, a grafa na nim jest lepsza niz na Dobrej jakosci PCcie, gdyby tworcy gier robili gry tak jak na Psy, to Doom chodziłby na 4 letnim kompie. Do denerwujace, ze konsola moze wiecej majac mniej.:(
Po pierwsze gry na konsole pisze sie pod konkretny sprzet co ulatwia bardzo pisanie gier no i praktyka czyni mistrza wystarczy porownac gry ktore ukazaly sie w pierwszym roku na ps2 do tych jakie wychodza teraz.
Po drugie OS konsoli nie musi byc zasmiecony roznymi zbednymi rzeczami wiec praktycznie nie obciaza konsoli, w widowsach dochodza roznego rodzaju dodatki, calkowicie zbedne jesli chodzi o granie, ktore zuzywaja zasoby spowalniaja dosc znaczaco prace kompa, Niemowiac juz o procesorach ktore musza byc wstecznie kompatybilne tzw. x86 co w wypadku nowych prockow jest calkowicie bzdurne, powazne zmiany w procesorach nie nastapia bo trzeba by nowy system napisac do tego drivery itp bledne kolo.
Po trzecie gier nieoplaca sie optymalizowac gdyz trwa to stanowczo za dlugo no i firmy wypuszczaja niedopracowane gnioty ktore maja zaj..... wymagania nieadekwatne do prezentowanych efektow. W konsolach problem ten niewystepowal, bo niedalo sie zrobic patcha ze wzgledu na brak hdd w konsolach, wiec producenci musieli gre bardzo dobrze przetestowac zeby nie wypuscic knota w next-genach beda HDD wiec zapewne pojawia sie i patche wiec pewnie ilosc bugow w grach konsolowych wzrosnie.
Po czwarte gdyby nie gry to komputer mialby teraz procesor kolo 1 gh, a tak biznes sie nakreca sam, poprostu kasa
ara ara...
Offline
Kilgur są patche na konsolach Np jak chcesz pograć w Killzone na PS2 online, to musisz ściągnąć 3MB patch na karte pamięci Niby to tylko do grania online, ale to jednak patch z którego konsola ładuje opcję online.
Po pierwsze gry na konsole pisze sie pod konkretny sprzet co ulatwia bardzo pisanie gier no i praktyka czyni mistrza wystarczy porownac gry ktore ukazaly sie w pierwszym roku na ps2 do tych jakie wychodza teraz.
No właśnie. Zawsze tak jest, że pierwsze gry w porównaniu z nowymi wyglądają słabiej (ale też niekoniecnzie). Cały czas programiści odkrywają nowe możliwości wykorzystania podzespołów w konsolach, przez co gry są coraz bardziej ładniejsze i efektowne A jak będzie z PS3? Cell który tam siedzi... Zanim go ktoś rozpracuje to Sony wyda PS4. Ale tak samo było z PSXem/PSonem
Ostatnio edytowany przez strusic (2006-08-28 16:08:41)
Offline
A PS3 ma procesor 7 rdzeniowy, każdy rdzeń po 3,2GHz.
ERROR
razem będą miały 3,2 GHz, a nie każdy z osobna
Offline
Ten biznes zabija nas kompowcow, bo, jesli kupie kompa to po roku juz ciezko mi bedzie zageac w jakas efektowna gierke na full detalach, na min moze tak:p
Offline
strusic napisał:A PS3 ma procesor 7 rdzeniowy, każdy rdzeń po 3,2GHz.
ERROR
razem będą miały 3,2 GHz, a nie każdy z osobna
Zacznij od tego, że proces PS3 jest 8 rdzeniowy:P
Offline
Jednostką obliczeniową jest procesor Cell. Składa się on z procesora PowerPC oraz ośmiu rdzeni "Synergistic Processing Elements". Używanych będzie jedynie siedem rdzeni, gdyż ósmy jest rdzeniem nieaktywnym. Cały układ jest taktowany zegarem 3,2 GHz (dla porównania Xbox 360 posiada trzy rdzenie, taktowane zegarem 3,2 GHz każdy).
Źródło wikipedia.
[EDIT] Moim celem nie było podważenie twojej wypowiedzi Starfox. Chciałem jedynie wyjaśnić wątpliwości co do tematu procesora w PS3.
Ostatnio edytowany przez Citizen (2006-08-28 14:09:32)
Offline
Wszystkie rdzenie w PS3 mają być wykorzystywane, jeśli nie teraz to w przyszłości. Więc nie zmienia to faktu, że The Cell jest 8-rdzeniowy.
Edit:
OK, źle zrozumiałem Citizen:)
Ostatnio edytowany przez Starfox (2006-08-28 14:14:46)
Offline
No to niech jest nawet 8 rdzeniowy Informacje ciągle się zmieniają... The Cell ma mieć 3,2GHz łącznie. Nie chce mi się kopiować jednego artykułu więc > KLIK.
EDIT:
Sorki za offtopa, ale:
Z tego co mi wiadomo Final Fantasy XI na PS2 był sprzedawany razem z dyskiem twardym i kartą sieciową. A co jeżeli mam PS2 Slim? Jak mam w to grać? Da się?
Ostatnio edytowany przez strusic (2006-08-28 15:22:26)
Offline
Nie w tym problem. Problem to optymalizacja. Konsole mają na sztywno określone możliwości techniczne, więc producenci wiedzą, na czym stoją, dzięki czemu mogą tak zaprogramować grę, by wyciskała ostatnie soki ze ściśle określonego sprzętu. To samo by i na PC było. Ale nie jest. Bo w PC jest w ch*j różnych producentów i części, każdy komputer czymś się różni od innego. Dlatego producenci nie mogą z góry założyć, że gracz będzie miał np. procek AMD 64 3000+, 2GB RAM GeIL'a, GeForce 7800 Gainwarda itp., jak to mogą zrobić z konsolą, i nie mogą optymalizować pod kątem współpracy tych dokładnie tych podzespołów. Dlatego muszą tak programować, by gra chodziła na dowolnej konfiguracji (w granicach rozsądku, czyli minimalna wydajność jest jednak określona), przez co dużo słabsza współpraca między poszczególnymi komponentami powoduje wzrost wymagań sprzętowych. Po prostu tu nie ma do czego tego optymalizować, bo w PC panuje pełna dowolność podzespołów. To jak z grami drużynowymi, słabszy, ale bardziej zgrany zespół wygrywa z silniejszym, ale niezgranym.
Tak myślę przynajmniej.
To nie dokońca tak Trzeba zwrucić uwage że konsola a PC to dwie różne żeczy. Jeśli chodzi o PC to trzeba pamiętać że on nie tylko włancza gre ale cały czas podtrzymuje system operacyjny i inne żeczy przez co nie jest w 100 % wykorzystany. To jaki masz sprzęt nie jest aż tak ważne dla PC przy tworzeniu dla niego gry. Oczywiście najważniejsza jest grafa gdyż tu pojawia się optymalizacja ale bardziej chodzi o możliwości a nie o to czy ATi czy NIVIDIA. Jeśli chodzi o konsole, to producent gry dopasowuje ją do możliwości konsoli. Czyli nie mamy zmian detali, niema różnych rozdzielczości, wszystko jest zoptymalizowane do konfiguracji konsoli i do jej możliwości graficznych czyli nie będzie ani gorzej ani lepiej. Jeśli chodzi o PC to nie gry dostosowuje się do PC jak w kosolach ale to PC trzeba dostosować do gry. Troche dziwne ale prawdziwe. Pozatym przez zróżnicowanie sprzętu mamy właśnie takie opcje jak różne rozdzielczości i poziom detali. By słabsze i lepsze konfiguracje mogły włonczyć gre.
Przynajmiej tak z mojej wiedzy.
Ostatnio edytowany przez Feniks_Ognia (2006-08-28 15:31:16)
Offline
Gry również na PCta podlegają optymalizacji, tyle, że jak już zostało powiedziane (i ja wcześniej pisałem) problemem jest właśnie ilość różnorodnych kart graficznych/procesorów i chodzi tu zarówno o ich jakość jak i o producenta (w przypadku kart graficznych liczy się przede wszystkim chipset). Wielokrotnie (zwłaszcza w przypadku gorszych tytułów) zdarzało się, że gra nie uruchamiała się na danym komputerze własnie ze względu na kartę graficzną... cóż co firma to inna konstrukcja ^^.
A co do grafiki na PS3... cóż sądzę, że jednak będą gry na PCta które spokojnie dorównają tytułom z PS3... ale zobaczymy jak to będzie wyglądało xD.
[cytuj]Po czwarte gdyby nie gry to komputer mialby teraz procesor kolo 1 gh, a tak biznes sie nakreca sam, poprostu kasa[/quote]
Nie masz racji. Szybki procesor nie jest potrzebny jedynie do gier, zapewniam Cię.
Offline
Sprawdziły się przewidywania analityków, Sony ma problemy i to poważne. W dniu dzisiejszym pojawiło się oficjalne oświadczenie, mówiące o tym, że PlayStation 3 nie pojawi się na Starym Kontynencie wcześniej niż w przyszłym roku.
Sony potwierdziło, że w listopadzie konsolę dostaną jedynie mieszkańcy Japonii oraz USA.
Tymczasem Europa, Środkowy Wschód, Afryka, Rosja i rejon Azji oraz Australii, poczekają sobie do marca 2007.
Czyli poczekamy se troche dluzej, na nowa zabawke Sony :/
Offline
moze i lepiej bo tak bysmy mogli ja kupic na goraco ( czyli bez zadnych testow itp ) a tak przynajmniej bedzie mozna poczytac o jakosci gier mozliwosciach ( nie tych podanych przez SONY tylko przeprowadzonych przez neutralnych specow ) a poza tym w przyszlym roku cena konsolki moze spasc ) w dniu premiery raczej tylko jednostki moglby jak kupic no i jeszcze sprawa blue ray czy ten format bedzie mial poparcie swiata mediow ?? a w next year mozemy byc juz madrzejsi o te kilka miesiecy
Offline
Co za różnica czy będzie u nas w tym samym czasie co w US czy JAP...
Skoro sam sprzęt nie będzie posiadał blokady regionalnej będzie można spokojnie sobie go zakupić z wcześniej wspomnianych państw
Co do Blue Ray'a wydaje mi się iż powinien jako tako się przyjąć na rynku zważywszy na to iż zaczęły się ukazywać nagrywarki jak i stacjonarne hmm tak jakby 'dvd' z tymże nośnikiem... pożyjemy zobaczymy jak to będzie dokładniej...
Offline
Co za różnica czy będzie u nas w tym samym czasie co w US czy JAP...
Skoro sam sprzęt nie będzie posiadał blokady regionalnej będzie można spokojnie sobie go zakupić z wcześniej wspomnianych państw
Co do Blue Ray'a wydaje mi się iż powinien jako tako się przyjąć na rynku zważywszy na to iż zaczęły się ukazywać nagrywarki jak i stacjonarne hmm tak jakby 'dvd' z tymże nośnikiem... pożyjemy zobaczymy jak to będzie dokładniej...
no widzisz i tu sie mylisz bo ciezko bedzie kupic z tego co czytalem maja jakies problemu produkcyjne wiec na starcie bedzie konsol malo raptem 400 tys USA i 500 tys JAP wogole to walek niezly bo konsola w europie ma byc w marcu, coz ja tam konsoli nie mialem zamiaru kupic wiec ubaw mam niezly ^^
ara ara...
Offline
Po tym wszystkim co sie naczytalem a propo ps3, zaczynam tracic szaczunek do Sony...
Mam nadzieje ze chlopaki zrekompensuja ta niezla maszynka
Jak nie to zostane fanem microsoftu lol
Offline
Co za różnica czy będzie u nas w tym samym czasie co w US czy JAP...
Skoro sam sprzęt nie będzie posiadał blokady regionalnej będzie można spokojnie sobie go zakupić z wcześniej wspomnianych państw
oswieccie mnie jesli sie myle, ale czy nadal nie pozostaje problem z systemami PAL/NTSC ?
taki Xbox 360 premiery w Polsce tez nie mial, ale w tym przypadku sprawe ulatwia to, ze sklepy sprowadzaja te konsole np. z niemiec i jest calkiem niezle (nieliczac wysokich cen ).
anyway, zycze wam powodzenia i szybkiego kupna nowego dziecka sony, a ja w najblizszych dniach zakupuje X'a 360
Offline
A mnie chyba siÄ zdaje <tylko> Ĺźe jesli chodzi o str. hardware'u to Xbox ma byÄ wydajniejszy..
<ponoÄ tak sĹyszaĹem, bo siÄ uwiÄ
zaĹ tylko do blaszaka...>
Ot taki sobie (nie)zwykły człowiek...:)
Offline
Offline
A mnie chyba się zdaje <tylko> że jesli chodzi o str. hardware'u to Xbox ma być wydajniejszy..
<ponoć tak słyszałem, bo się uwiązał tylko do blaszaka...>
lol...siedz cicho bo wywołasz burzę XD zaraz maniakalni fani PS3 zgniotą Cię ośmioma rdzeniami w jądrach PS3 i po tobie a prawda jest taka, że ciężko to porównać bo pierwsze jest lepsze w tym a drugie w tamtym...a tak właściwie to i po co porównywać, gierki i tak będą ładnie wyglądać i śmigać bez klatkowania
Offline