Nie jesteś zalogowany.
Strony 1
Witam.
Dręczy mnie pewien dość spory problem z kodekami i mam nadzieję, że tutaj znajdę rozwiązanie.
Po niedawnym formacie zacząłem instalować kodeki aby sobie pooglądać anime (niestety nie zrobiłem kopi ustawień itp mój błąd).
Przeważnie oglądam anime w 720p do czego pakiet CCCP wystarczał (chociaż zdarzały się problemy), lecz teraz ściągnąłem sobie Clannad w 1080p. Jako że mój procek (Pentium 4 2.4 ghz HT) jest zbyt słaby do takiego formatu (przy 720p potrafił ścinać). Mam też kartę graficzną która powinna bez problemu łykać większe formaty (Radeon HD 3650 512mb) i tu pojawia się problem konfiguracji. CCCP nie ważne iloma poradnikami i ile różnych ustawień próbowałem obciążenie procesora nadal było wysokie. Zainstalowałem więc zwykłe MPC HC + Core AVC i działa,(użycie procesora rzędu kilku procent) lecz jest jeden dość nie ciekawy problem. Co niektóre anime potrafi bardzo ładnie zpikselować (nie wiem jak to wytłumaczyć słowami, niżej są screeny). Co najdziwniejsze nie ma jednego formatu / sposobu kodowania na którym ten błąd występuje. Np.
Clannad After Story 1080p
1) Działa - http://img696.imageshack.us/img696/654/81630324.jpg
2) Nie działa - http://img845.imageshack.us/img845/8619/10986994.jpg
Jedyne co różni te 2 pliki to wydanie (suby / bez subów). Wszystko pozostałe (kodeki / fpsy) są identyczne.
Próbowałem także wyrzucić z 2 pliku napisy (mkvmerge) lecz nie dało to żadnego efektu.
Rozdzielczość też tu nie będzie miała znaczenia bo na innych anime 720p (po 1 odcinku wszystkiego z nowego sezonu) problem również pojawił się kilkukrotnie. Także fpsy / ścieżki dźwiękowe / format kodowania itp. są takie same zarówno dla tych odcinków co działają normalnie jak i tych co się piksele rozjeżdżają.
Ustawienia Core AVC (deblocking itp) też niewiele zmieniają. Nie ważne jak ustawię problem nie znika a co najwyżej się nasila.
Jakieś pomysły gdzie leży problem?
Offline
Nie jestem ekspertem i bazuję tylko na tym, co mi wytłumaczyli kiedyś dobrzy ludzie, ale założę się, że to "krzaczące" się wydanie zostało skodowane z użyciem "Profil formatu: High@L5.1" [można to sprawdzić programem mediainfo]. Też mam radka 3650 i niestety one obsługują jedynie profile do 4.0, czy jakoś tak. Wszystko powyżej będzie się krzaczyć, albo w ogóle się nie odpali. Wtedy zostaje Ci się pogodzić z faktem, że sobie tego nie obejrzysz [jeżeli procek nie jest w stanie sam tego wziąć na klatę], albo zmienić sprzęt.
Offline
Dlatego też odradzam innym używanie tego profilu, nie dość, że spowalnia kodowanie o połowę, to jeszcze daje wyższy rozmiar niż przy 4.1, którego zwykle używam tworząc filmiki na yt. A propos, Kira też kodzi z levelem 5.1.
Ostatnio edytowany przez Bakura (2011-07-14 22:25:37)
What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu
Offline
Dlatego też odradzam innym używanie tego profilu, nie dość, że spowalnia kodowanie o połowę, to jeszcze daje wyższy rozmiar niż przy 4.1, którego zwykle używam tworząc filmiki na yt. A propos, Kira też tak kodzi.
ヽ( >∀<)ノ AHAHA AHAHA AHAHAHAHA
Omg, Bakura, właśnie dobitnie udowodniłeś, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Offline
odinstaluj kodeki i
spróbuj z samym MPC-HC http://mpc-hc.sourceforge.net/
wystarczy zaznaczyc wszystkie filtry w programie http://img815.imageshack.us/i/filtry.png/
i wlaczyc napisy http://img816.imageshack.us/i/napisy.png/
a jak odpali nie te co trzeba to wystarczy File-->load subtitles
zadnego pieprzenia sie z kodekami
a jak to nie pomoże to chyba juz nic
Offline
Już nawet nie chce mi się wyjaśniać jak kiepskim pomysłem jest używanie wewnętrznych filtrów MPC.
tl;dr
Mizuiro, jak sam napisałeś, masz kiepski komputer, więc żadne cudowanie ci nie pomoże. CoreAVC ma tą cholerną wadę, że nie nadąża za tym co oferuje h264, a DXVA to po prostu niedopracowana technologia.
Offline
DXVA już od dłuższego czasu, całkiem nieźle połatali pod Vistą i 7-ką.
Offline
DXVA już od dłuższego czasu, całkiem nieźle połatali pod Vistą i 7-ką.
Ta, tylko z tego co słyszałem na #darkhold cała idea DXVA rozbija się o ścianę fizycznej odległości karty graficznej od CPU. Wszystko to co zyskujesz wytraca się na odległości między układami. Dlatego raczej nie będą tego rozwijać tak jak zwykłego dekodowania na procu.
But, oh well, nawet mimo tego DXVA ma jedną ogromną wadę, która brzmi "nie można wrzucić żadnego zewnętrznego filtra", czyli np. zewnętrznego vobsuba do procesu odtwarzania.
Offline
Po zdekodowaniu materiału przez kartę graficzną, można go spowrotem przesłać i poddać obróbce dowolnymi filtrami i wyświetlić. Na przykład tak działa CoreAVC, jak korzysta z CUDA na kartach Nvidii.
A co do odległości GPU od CPU. To w APU raczej już nie będzie to przeszkodą.
Ostatnio edytowany przez marc99 (2011-07-15 10:18:11)
Offline
Po zdekodowaniu materiału przez kartę graficzną, można go spowrotem przesłać i poddać obróbce dowolnymi filtrami i wyświetlić. Na przykład tak działa CoreAVC, jak korzysta z CUDA na kartach Nvidii.
Tzn. miałem na myśli że wewnętrzne tfu mać filtry MPC/ffmpeg DXVA działają, ale np. zewnętrznego vobsuba już tam nie wpakujesz.
Offline
Ale przecież wewnętrzny vsfilter w MPC-HC i zewnętrzny, to to samo.
Offline
Ale przecież wewnętrzny vsfilter w MPC-HC i zewnętrzny, to to samo.
Ta, oba są rozwijane przez MPC-HC team, ale ten wewnętrzny z tego co pamiętam nadal ma rozwalone pre-buforowanie. Czy to też już naprawili?
EDIT: A co do tych zewnętrznych filtrów miałem na myśli to:
The MPC-HC Video decoder must be connected directly to the renderer. That means no intermediate filters such as DirectVobSub or ffdshow can be inserted between the decoder and the video renderer.
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html
EDIT2:
http://mpc-hc.sourceforge.net/History.html
Według tego changeloga nie wprowadzali żadnych zmian w vsfilterze od roku, a ten zewnętrzny z CCCP wydaje mi się że z bierzącego jest.
Wydajesz się być bardziej oblatany w najnowszych changelogach, więc może po prostu coś przeoczyłem.
Ostatnio edytowany przez Tai_ (2011-07-15 10:40:56)
Offline
Ostatnio były poprawki przy vsfilter, więc trzeba sprawdzić.
A problem zewnętrznych filtrów, to problem każdego odtwarzacza opartego na DXVA. I aby przeskoczyć te ograniczenia producenci kart wprowadzili inne sposoby dostępu do sprzętowych dekoderów w kartach (np. CUDA).
Pamiętać też trzeba, że przy DXVA działają filtry oparte na shaderach, które z powodzeniem zastępują zewnętrzne.
Edit: Przy włączonym buforowaniu i "Allow animation when buffering" nie zauważyłem by jakiś efekt nie działał.
Ostatnio edytowany przez marc99 (2011-07-15 11:50:46)
Offline
A czy przypadkiem nie było odwrotnie?
Najpierw w MPC-HC dali możliwość animacji z buforowaniem, a dopiero później pojawił się DVS z taką opcją*?
* której za cholerę nie da się wyłączyć - no chyba że już dodali taką opcję...
Offline
Masz rację w wewnętrznym było najpierw.
A co do drugiej kwestii, to już można:
2011-06-25 19:02 underground78
[r3264] (...)
Add two new options in VSFilter GUI like it is done in MPC-HC:
- "Sub pictures to buffer" (default to 4)
- "Allow animation when buffering" (enable by default).
Ostatnio edytowany przez marc99 (2011-07-15 13:19:49)
Offline
A da się gdzieś to ściągnąć, czy trzeba samemu kompilować?
Offline
VSFilter.dll znajdziesz w folderze mpc-hc w MPC-HC_standalone_filters_r####_x86.7z lub x64 w razie potrzeb.
A jak się zagłębić dalej to w mpc-hc_apps -> vsfilter są gotowe installki.
Ostatnio edytowany przez marc99 (2011-07-15 13:47:45)
Offline
Temat nieco odpłynął...
Prośba, Mizuiro możesz podać cały opis pliku z mediainfo ?
Jest na zakładce zapis do txt.
Całość serii jest mocno problematyczna, tu nieco więcej: http://coalgirls.wakku.to/?p=2470
Pogratulować odwagi. Na AMD Baronie 2,5 (czyli zegarek 1.8) i GF6600 nawet nie podchodziłem do FullHD. Szło 18-20 klatek na sekundę.
Za to 720p szło bez problemów po wyłaczeniu wodotrysków w openingach (buforowanie).
Ostatnio edytowany przez RobikM (2011-07-31 14:32:19)
Ludzie, którzy nie potrzebują innych ludzi, potrzebują innych ludzi, by im okazywać, że są ludźmi, którzy nie potrzebują innych ludzi.
Offline
Strony 1