#41 2014-05-08 16:01:43

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Dla mnie feature, bo po pierwsze nie używam keypada do wpisywania liczb, po drugie, w żadne pole liczbowe w Kainote liczb nie wpisuję, zmieniam je po prostu myszką. Poza tym o co ci chodzi Faim, skoro i tak nie umiesz pobrać programu, bo chrome uważa go za szkodliwe oprogramowanie. A może sobie Google Ultron sprawiłeś i ci pobiera?


What's the point with pointer?
Złe, gorsze, ruskie.
"Kto memy do napisów dodaje ten furiatem się staje"
Kainote link
Tworzenie podziału karaoke znacznie szybciej niż w Aegisubie link

Offline

#42 2014-05-08 16:48:35

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Próbujesz być zabawny, ale trochę ci to nie wychodzi. beznadzieja

To ma być program do tworzenia napisów czy może jednak do czegoś innego. Bo chyba nie chcesz mi wmówić, że w napisach nie występują liczby - a przynajmniej nie te, które zawierają 7 czy 8? Albo że wpisywanie liczb przez klawiaturę numeryczną jest wynaturzeniem? Już nie wspominając o ręcznych poprawkach w tagach, które w większości opierają się na liczbach.

Ostatnio edytowany przez FAiM (2014-05-08 16:52:59)


K5Cqyo6.png?1

Offline

#43 2014-05-08 16:53:05

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Nie próbuję niczego wmawiać, sam klawiatury numerycznej używam do ustawiania skrótów, a co do do tego 7 i 8 już je zmieniłem, w nowej wersji już są przestawione na f3 i f4. Oczywiście przestawione jest w programie, jeśli ktoś już ma zapisany plik hotkeys.txt na dysku to musi go usunąć albo zmienić ręcznie w opcjach.


What's the point with pointer?
Złe, gorsze, ruskie.
"Kto memy do napisów dodaje ten furiatem się staje"
Kainote link
Tworzenie podziału karaoke znacznie szybciej niż w Aegisubie link

Offline

#44 2014-05-08 17:13:58

Oin
Użytkownik
Skąd: Gorlice / Kraków
Dołączył: 2005-06-14

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Zamiast tworzyć własne oprogramowanie, nie lepiej byłoby przeznaczyć siły i chęci na pomoc w rozwijaniu Aegisuba? jezor


Minds are like parachutes. Just because you've lost yours doesn't mean you can borrow mine.

Offline

#45 2014-05-08 17:27:04

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Chyba śnisz, kod Aegi jest tak gniotowaty od wersji 3, że oczy bolą od patrzenia, domyśliłem się, że ktoś wpadnie na ten pomysł, ale odpowiedź od razu brzmi nie.


What's the point with pointer?
Złe, gorsze, ruskie.
"Kto memy do napisów dodaje ten furiatem się staje"
Kainote link
Tworzenie podziału karaoke znacznie szybciej niż w Aegisubie link

Offline

#46 2014-05-08 20:50:44

Pacyfikator
Użytkownik
Dołączył: 2011-08-26

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Gratki w wymyślaniu koła na nowo.  okej
I nie oceniaj kodu aegi, skoro sam dopiero uczysz się C++

Ostatnio edytowany przez Pacyfikator (2014-05-08 20:52:24)

Offline

#47 2014-05-08 21:24:08

pyransc
Użytkownik
Dołączył: 2012-06-10

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Pacyfikator napisał:

Gratki w wymyślaniu koła na nowo.  okej
I nie oceniaj kodu aegi, skoro sam dopiero uczysz się C++

Jak by każdy miał takie podejście to dziś mielibyśmy jedną markę samochodu, jeden rodzaj pralki itd. zero wyboru.
Po co tłumacze napisów robią napisy do przetłumaczonych już serii?
Bo co tworzyć coś co już zostało zrobione?

ej

Offline

#48 2014-05-08 21:32:22

Pacyfikator
Użytkownik
Dołączył: 2011-08-26

Odp: Kainote beta - edytor napisów

pyransc napisał:
Pacyfikator napisał:

Gratki w wymyślaniu koła na nowo.  okej
I nie oceniaj kodu aegi, skoro sam dopiero uczysz się C++

Jak by każdy miał takie podejście to dziś mielibyśmy jedną markę samochodu, jeden rodzaj pralki itd. zero wyboru.
Po co tłumacze napisów robią napisy do przetłumaczonych już serii?
Bo co tworzyć coś co już zostało zrobione?

ej

Tylko że pewne rzeczy należy ulepszać, a nie budować od nowa. Weź pod uwagę młotek. Teraz są takie z magnesem, żebyś sobie palca nie rozwalił, rączka z tworzywa itp. Ale dalej młotek.
Chodzi o ilość szmerów/bajerów i błędów, które to generuje. Dodanie wyświetlania czasu, klatki, i różnic wg aktywnej linijki to jedna z podstaw do fadów, a tutaj zostaje dodana po długim czasie.

A tłumacze tłumaczą dla zabicia czasu/w ramach hobby itp.
I żeby nie było. Niech sobie marnuje czas, jak chce, to jego czas.

Offline

#49 2014-05-08 22:12:51

pyransc
Użytkownik
Dołączył: 2012-06-10

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Pacyfikator napisał:
pyransc napisał:
Pacyfikator napisał:

Gratki w wymyślaniu koła na nowo.  okej
I nie oceniaj kodu aegi, skoro sam dopiero uczysz się C++

Jak by każdy miał takie podejście to dziś mielibyśmy jedną markę samochodu, jeden rodzaj pralki itd. zero wyboru.
Po co tłumacze napisów robią napisy do przetłumaczonych już serii?
Bo co tworzyć coś co już zostało zrobione?

ej

Tylko że pewne rzeczy należy ulepszać, a nie budować od nowa. Weź pod uwagę młotek. Teraz są takie z magnesem, żebyś sobie palca nie rozwalił, rączka z tworzywa itp. Ale dalej młotek.
Chodzi o ilość szmerów/bajerów i błędów, które to generuje. Dodanie wyświetlania czasu, klatki, i różnic wg aktywnej linijki to jedna z podstaw do fadów, a tutaj zostaje dodana po długim czasie.

A tłumacze tłumaczą dla zabicia czasu/w ramach hobby itp.
I żeby nie było. Niech sobie marnuje czas, jak chce, to jego czas.

No przecież ulepsza, w zamyśle autora program ma być lepszy od dostępnych. Korzysta też na pewno z dostępnych rozwiązań, także nie piszę go od zera i nie wymyśla koła na nowo.

Praca nad wymyśloną przez siebie aplikacją jest efektywniejszą formą nauki niż czytanie poradników czy przerabianie kursów. Więc strata czasu też to na pewno dla niego nie jest. Po za tym może to robić z takiego samego powodu co tłumacze tłumaczą anime czy cokolwiek innego...

Offline

#50 2014-05-09 06:09:31

Oin
Użytkownik
Skąd: Gorlice / Kraków
Dołączył: 2005-06-14

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Bakura, jak rozumiem twój program jest idealnie zaprojektowany, a jego kod jest nieskazitelny, niesamowicie czytelny, doskonale udokumentowany i wolny od wszelkich wad? To dlaczego Kainote nie jest open-source? I nie ma własnej strony? Oh, wait...


Minds are like parachutes. Just because you've lost yours doesn't mean you can borrow mine.

Offline

#51 2014-05-09 07:07:06

ill
Użytkownik
Dołączył: 2009-03-22

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Analogia z młotkiem jest przez swoją prostotę pociągająca, tylko że... No właśnie przez tą prostotę opisywanego narzędzia to kula w płot.
Do mnie bardziej przemawia porównanie do tłumaczenia. Po co tłumaczyć od nowa, przecież wystarczy poprawić istniejące, prawda? Tylko że każdy kto miał okazję zabrać się za coś takiego wie dobrze jaka to może być stajnia Augiasza.
Chyba mod będzie musiał oczyścić ten temat, bo zaczęło się trolowanie  deprecha


GG: 1677958

Offline

#52 2014-05-09 07:53:14

Pacyfikator
Użytkownik
Dołączył: 2011-08-26

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Mam problem z d3dx9_43.dll na tym komputerze przy próbie instalacji najnowszej wersji programu. Poprzednią mam na lapku, tam wszystko działa.
Czy to poniżej może rozwiązać problem? Pytam, bo nie chcę w ciemno instalować czegoś na kompie, który nie jest mój.
http://www.microsoft.com/pl-pl/download … aspx?id=35

Offline

#53 2014-05-09 08:59:34

marek2fgc
Moderator
Skąd: Rijpwetering
Dołączył: 2010-06-28

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Tak, może pomóc.


Na głównej stronie ~MasaGratoR
MyAnimeList
"Tłumaczenie to świętość"

Offline

#54 2014-05-09 13:22:16

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Kainote beta - edytor napisów

ill napisał:

Analogia z młotkiem jest przez swoją prostotę pociągająca, tylko że... No właśnie przez tą prostotę opisywanego narzędzia to kula w płot.
Do mnie bardziej przemawia porównanie do tłumaczenia. Po co tłumaczyć od nowa, przecież wystarczy poprawić istniejące, prawda? Tylko że każdy kto miał okazję zabrać się za coś takiego wie dobrze jaka to może być stajnia Augiasza.
Chyba mod będzie musiał oczyścić ten temat, bo zaczęło się trolowanie  deprecha

Kiedy rozpocząłem proces zaplanowanego wcześniej poprawiania swoich pierwszych napisów (błędy, błędy, błędy)... to po jakiś 5 minutach stwierdziłem, że szybciej będzie to przetłumaczyć od nowa.

A teraz weź bardzo rozbudowany kod i zacznij go poprawiać... lepiej jechać od nowa.
I fakt faktem - Rein potrzebujemy Cię, bo trolle opanowały temat...

Offline

#55 2014-05-09 13:45:08

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Ktoś tu chyba nie doczytał, co napisałem w pierwszej linijce pierwszego postu, Kainote to nie kopia ani udoskonalenie Aegi, tylko takie swoiste połączenie Subedita i Aegisuba. A odnośnie kodu to w moim przypadku chodzi o to, że w tym, co sam napisałem się umiem rozczytać, a Aegi nie jest aplikacją komercyjną dlatego też nikt programistów nie naciska, aby kod był czytelny i zrozumiały dla wszystkich. Poza tym po co mam się zajmować programem, który wkurza mnie już od samego uruchomienia, po pierwsze uruchamia się dość długo, po drugie nie pamięta pozycji i rozmiaru okna, dla osób którzy nie uznają maksymalizacji to jest już katorga i mógłbym tu jeszcze przytoczyć jeszcze sporo utrudnień, które Aegi przynosił mi przez wiele lat, dlatego też jestem zadowolony, że od niespełna roku go już w ogóle nie używam, ba nawet by nie odpalił, bo zmieniałem system. To jest kolejna głupota, po każdej zmianie systemu instaluj na nowo, mimo że program jest na osobnej partycji.
To by było na tyle wywodu, na kolejne tego typu pytania już odpowiadać nie będę.


What's the point with pointer?
Złe, gorsze, ruskie.
"Kto memy do napisów dodaje ten furiatem się staje"
Kainote link
Tworzenie podziału karaoke znacznie szybciej niż w Aegisubie link

Offline

#56 2014-05-09 15:51:16

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Kainote beta - edytor napisów

To trza było napisać, że po prostu nie rozumiesz kodu Aegisuba, a nie że jest gniotowaty...  brakslow

Chodzi ci o samo uruchomienie Aegisuba? Bo jeśli tak, to uruchamia się tak samo "długo" jak KaiNote... a do tego można go odpalić kilka razy, czego KaiNote jakoś nie potrafi oczkod.
Natomiast jeśli chodziło ci o wczytywanie plików, to co prawda Aegi robi to trochę dłużej, ale jak się wyłączy cachowanie audio do RAM-u, to robi to nawet szybciej niż KaiNote - a z tego co widzę, to KaiNote nie cachuje audio do RAM-u.

Również nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym ponownym instalowaniem Aegisuba - już nawet pominę kwestię, że większość rzeczy trzeba ponownie instalować po zmianie systemu - bo przecież od wersji 2.1.7 istnieje wersja Portable baka.

A teraz co do samego KaiNote:
- popraw wyświetlanie współrzędnych, bo po dojechaniu do górnej czy prawej krawędzi video staję się to bezużyteczne
- przesuwanie strzałkami video o 5 sekund jest imo bezużyteczne oczkod
- brakuje hotkeyów do skoczenia do klatki początkowej/końcowej czy do następnego/poprzedniego keyframesa
- skoro już się pojawiły te różnice w ms względem początku i końca danej linijki, to może jakieś hotkeye do wstawiania tych wartości w tekst? - jakoś mi tego zawsze brakowało w Aegi, a skoro lubisz wpisywać liczby myszką, to możesz jeszcze dodać takie opcje do menu kontekstowego jezor


K5Cqyo6.png?1

Offline

#57 2014-05-09 16:29:46

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote beta - edytor napisów

Dzięki za propozycje.
Co do współrzędnych, to mam w planach całkowicie je w przyszłości zlikwidować albo przynajmniej zostawić samą pozycję.
Odnośnie zmieniania pozycji mam swoje przyszłościowe plany.

Co do 5 sekund to bardziej przydatne przy odtwarzaniu wideo niż przy samej edycji napisów.

Hotkeysów do skakania do klatki początkowej/końcowej nie ma, ale dość wygodnie robi się to myszką, same hotkeysy zawsze można dodać.
Keyfrejmy też w sumie można zrobić.

Co do wstawianie wartości różnic, to można dorobić, ale trzeba to jakoś konkretnie zdefiniować, by wiedziało co ma wstawić i gdzie a także trzeba rozwiązać problem czasu ujemnego w tym przypadku dla end wystarczy tylko zwykła funkcja abs(), a gdy czas początkowy będzie ujemny to w ogóle nie powinno nic wstawiać.

Odnośnie wielu instancji Kainote to na grzyba ci one, skoro możesz sobie wiele zakładek otworzyć na raz i masz łatwiejszy do nich dostęp, w przyszłości przydałoby się zastosować rozwiązanie typu chrome, tak by padnięcie jednej zakładki nie uśmiercało całego programu.

Odnośnie wczytywania audio do ramu, to ono jest zrobione, tylko przełącznika nie ma, a tak szczerze, to audio na dysku daje u mnie lepszą wydajność i mniejsze użycie procka, na spektrum audio z ram po prostu pełza, a z dysku chodzi płynnie, jak zechce mi się zrobić przełącznik, to sam sobie sprawdzisz.

Odnośnie wersji portable Aegi to miałem raz 2.1.8 i była zjarana na maxa wczytywało mi podwójnie skrypty lua, a po reinstalce systemu i tak nie działała, więc wersja portable jest tylko portable z nazwy.


What's the point with pointer?
Złe, gorsze, ruskie.
"Kto memy do napisów dodaje ten furiatem się staje"
Kainote link
Tworzenie podziału karaoke znacznie szybciej niż w Aegisubie link

Offline

#58 2014-05-09 19:11:19

kostek00
Użytkownik
Skąd: Lublin
Dołączył: 2009-01-22

Odp: Kainote beta - edytor napisów

FAiM napisał:

- brakuje hotkeyów do skoczenia do (...) następnego/poprzedniego keyframesa

Możesz napisać po co w ogóle taki skrót? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jakiegokolwiek jego zastosowania (poza skakaniem po klatkach kluczowych choć i to jest bez sensu).


logo.png
Jestem słodki jak miód, człowiek - ciacho; genetyczny cud!  xD

Offline

#59 2014-05-09 20:57:41

matiasmovie
Użytkownik
Skąd: Poznań (ポズナン)
Dołączył: 2008-10-23

Odp: Kainote beta - edytor napisów

U mnie nie działa Video to zielony kwadrat

Windows 7 x64
kodeki CCCP


eMvend1.png

Offline

#60 2014-05-10 09:48:29

FAiM
Użytkownik
Skąd: Warszawa
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: Kainote beta - edytor napisów

matiasmovie, musisz zaznaczyć "Wideo => Otwieraj wideo przez ffms2".

Bakura, współrzędne nie tylko przydają się do \pos(), więc ich usunięcie uważam za pomysł chybiony - no chyba że wracamy do prehistorii, czyli odczytywania współrzędnych w oddzielnym programie graficznym (to były czasy) baka.

Może źle się wyraziłem z tym 5 sekundowym przesunięciem. Imo pod strzałkami powinno być przesuwanie o klatkę - tak wiem, mogę sobie to zmienić w hotkeysach, ale... no właśnie customizacja hotkeyów to fajny bajer, ale to tylko bajer.

Wiem, że mogę sobie skoczyć do klatki początkowej/końcowej myszką - ale czasem szybciej/wygodniej jest coś wcisnąć na klawiaturze niż machać mychą przez pół ekranu oczkod.

O ile rzeczywiście różnica od końca powinna być wstawiana jak wartość bezwzględna - bo chyba jednym jej praktycznym zastosowanie jest \fad().
To niby czemu nie powinno wstawiać wartości ujemny w przypadku różnicy od początku? Ja dość często ich używałem jezor.
Również zbytnio bym się nie przejmował tym, że ktoś te wartości użyje w złym miejscy - uznaj to za funkcję pro, czy dla osób, które wiedzą co robią oczkod.

Zakładki, zakładkami, ale czasem przydaje się mieć dwa okna obok siebie oczkod.


K5Cqyo6.png?1

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2017