Nie jesteś zalogowany.
Trailer YouTube <- w zasadzie to teaser, ale kto by się czepiał szczegółów.
Okładka w pełnej rozdzielczości.
Download
N.E.M.O. v1.0.1 - filesend.net
434 mb, wersja na wszystkie platformy
archiwum rar
CRC32: 9CB9A276
Historia
Akcja rozgrywa się w Polsce w czasach współczesnych. Głównym bohaterem jest Zenon Gąbczewski, który wiedzie swój zwykły, nudny żywot. Jest brzydki, nielubiany, przygłupi, często gnębiony w klasie, ma na pieńku z siostrą, z którą mieszka bez rodziców. Uczęszcza do elitarnego, prywatnego liceum, gdzie został wysłany wbrew swojej woli.
Niedługo walentynki, śniegi zaczynają topnieć, bal zimowy tuż za rogiem. Zenon ma tylko jeden cel, zemścić się na tych, których nienawidzi, i zdobyć piękną dziewczynę na bal.
Aby to osiągnąć, nie cofnie się przed niczym. Nawet jeśli będzie musiał kogoś zabić albo podpisać pakt z samym szatanem.
Polski VN
Przedstawiamy wam Visual Novel zrobiony przez Polaków wyłącznie dla Polaków. Jeśli chcecie zakosztować czegoś nowego, zapraszamy do lektury. Nie powinniście żałować.
Nie wiecie, czym jest Visual Novel?
Innymi słowy. To coś jak książka z animowanymi obrazkami i muzyką, w której dodatkowo możemy podejmować decyzje zmieniające przebieg fabuły.
Zrzuty ekranu
N.E.M.O.
N.E.M.O. był tworzony od listopada 2010. Sami widzicie, że trochę to trwało, jednak udało nam się doprowadzić projekt do końca.
Scenariusz został napisany przez trzy osoby: mnie, Jabolx'a i Crane'a. Wszelakie tła były przygotowywane przeze mnie, to samo tyczy się ilustracji jak i postaci. Specjalnie na potrzeby tego projektu zacząłem malować (Paint.NET + Photoshop CS5 + myszka), więc miejcie dla mnie litość. I muzyka... Niestety musieliśmy użyć utworów licencjonowanych. Pewnie kilka z nich rozpoznacie podczas słuchania. Naszemu grupowemu korektorowi nie chciało się przejrzeć tekstu, więc pewnie napotkacie brakujące ogonki i literówki.
Całość była pewnego rodzaju eksperymentem, więc tyle musicie nam wybaczyć. Obiecujemy, że następnym razem (jeśli takowy będzie) się poprawimy.
Mechanika
W N.E.M.O. są trzy główne ścieżki, do których mamy dostęp z samego początku. W odpowiednim momencie gra was powiadomi, na której jesteście. Dalsze podścieżki zależały już od autorów scenariuszy. Ścieżka III ma jedno zakończenie, ścieżka II ma 7 zakończeń, ścieżka I zaś 5 zakończeń, do tego dochodzą 2 dodatkowe zakończenia, które nie klasyfikują się do żadnej ścieżki, i epilog.
W sumie 16 zakończeń w formie osiągnięć, które można odblokować w odpowiednim podmenu.
Druga istotna sprawa. Character design. Działa to w następujący sposób: naszymi mini-wyborami kreujemy charakter głównego bohatera i w kluczowym momencie on sam podejmie decyzje. Np. wykreujemy skąpca. Gdy nastąpi sytuacja, że nasz przyjaciel ma problemy finansowe i prosi nas o pomoc, to gra nie da nam wyboru, główna postać sama zdecyduje, co zrobić. W tym przypadku nie pożyczy pieniędzy przyjacielowi (przykład czysto hipotetyczny, nie ma odzwierciedlenia w grze).
Mówiąc inaczej, do każdego wyboru są przyporządkowane odpowiednie cechy charakteru w postaci punktów. W kluczowych momentach (w grze nie jest sprecyzowane kiedy) te punkty są sumowane i analizowane, a nasz bohater podejmuje decyzję, jak się zachować.
Oznacza to, że trzeba się trochę nagłowić, żeby wszystko odblokować.
Jednak dla wytrwałych jest nagroda w postaci "ostatniego rozdziału", który odblokowuje się w menu po przejściu wszystkich zakończeń.
Dodatkowe informacje
Gra przeznaczona dla osób dorosłych z racji występowania brutalności oraz erotyki. Nie bierzemy odpowiedzialności za ewentualne szkody, które może wyrządzić.
N.E.M.O. początkowo miał przedział wiekowy od 21 lat, jednak podczas betatestów okazało się, że ludzie nie byli tak zbulwersowani jego treścią, jak się nam początkowo wydawało. Więc musieliśmy go obniżyć.
W pliku "Przeczytaj to" znajdziecie potrzebne informacje co do działania menu oraz opis przejścia, gdybyście nie dawali rady samodzielnie.
N.E.M.O. powinien działać na wszystkich systemach operacyjnych z rodziny windows.
Gra została napisana na silniku Ren'Py link.
Statystyki z jEdit:
Ren'Py 6.12.1.1501 lint report, generated at: Tue Aug 16 16:50:35 2011
Statistics:
The game contains 7,898 screens of dialogue.
These screens contain a total of 63,666 words,
for an average of 8.1 words per screen.
The game contains 22 menus.
Sami widzicie, że nasza gra nie jest zbyt długa, przejście wszystkich zakończeń może trwać maksymalnie 5 godzin. To jak obejrzenie 12 odcinkowej serii.
Ale te "666" to jakiś omen...
Czas kończyć przynudzanie.
Gdybym sobie coś przypomniał, to uzupełnię ten artykuł. Na razie to wszystko.
RyuuTsuru Teikoku życzy wszystkim miłej lektury.
Ostatnio edytowany przez darthdragon (2013-02-21 12:03:10)
Offline
Czytałem o tym projekcie trochę na waszym forum i jestem bardzo ciekawy jak gra faktycznie się prezentuje.
Ostatnimi czasy "gram" prawie tylko w vn, więc będę miał punkt odniesienia
Gratuluję wam determinacji, mało jest ludzi, którzy mają tyle chęci co wy.
Offline
W zasadzie to całość stworzyłem ja sam, bo w momencie rozpoczęcia prac, scenariusz był już gotowy. Dwie takie osoby jak ja zrobiłby coś dwa razy dłuższego albo dwa razy lepszego. Perspektywa świetlana, ale ludzi z wielkim zapałem brak.
Niemniej mam do ciebie prośbę, nie wymagaj za dużo od tej gry, bo rasowy "czytelnik" vn znajdzie tam masę błędów i niedoróbek. Podejdź do niej z dystansem, inaczej się rozczarujesz.
A tak z innej beczki, jakie są twoje ulubione vn?
Wiedząc to, łatwiej określę, czy N.E.M.O. ci się spodoba.
Offline
Fajnie, ze zaangażowaliście się w tak duży projekt. Jestem pod wrażeniem. Niedługo ściągnę i sprawdzę jak wam to wyszło. BTW – będziecie to dodawać na vndb.org?
Offline
Offline
Ciekawe. Pierwszy raz bawię się czymś takim. Technicznie jest dobrze, rysunki imo wystarczające (jak na amatorkę całkiem ok).
Przypadek sprawił, że szedłem ścieżką trzecią (Crane'a). Początkowo wszystko wydało mi się mało ciekawe + plus narracja była średniawa, ale potem wszystko mocno się wygładziło, a zakończenie nawet mi się spodobało.
Dzięki i gratulacje
Offline
(...)ścieżką trzecią (Crane'a). Początkowo wszystko wydało mi się mało ciekawe + plus narracja była średniawa, ale potem wszystko mocno się wygładziło, a zakończenie nawet mi się spodobało.
Dzięki i gratulacje
Skąd wiesz, że to moja ścieżka? Przecież nie miało być wspomniane, kto co napisał Szczerze mówiąc, to nie za dobrze pamiętam, jak ona się kończy, ale "happy endu" na pewno nie ma.
Offline
Offline
Ten sam problem co wyżej
Offline
Ciekawa jestem bardzo tego projektu ale... dwa razy ściągnęłam i wywala mi takie coś:
http://img713.imageshack.us/img713/9707/aaaaaaaaaaaaaudq.th.png
Ciągnąć po raz trzeci?
Prawdopodobnie spakowane z kompresją LZMA2. Pobierz najnowszego 7-zipa i rozpakuj nim.
Offline
Offline
Skąd wiesz, że to moja ścieżka? Przecież nie miało być wspomniane, kto co napisał Szczerze mówiąc, to nie za dobrze pamiętam, jak ona się kończy, ale "happy endu" na pewno nie ma.
Na samym końcu były creditsy. Migały dosyć szybko, ale jestem prawie pewien, że twój nick odpowiadał za historię/tekst czy jak to tam było ujęte.
Archiwum otwierałem HaoZipem - chińskim pakerem (a Chińczyki, jak zwykle, nie przejmowali się żadnymi licencjami i zrobili coś, co obsługuje wszystko :p) i nie było żadnego problemu.
Offline
Ciekawa jestem bardzo tego projektu ale... dwa razy ściągnęłam i wywala mi takie coś:
http://img713.imageshack.us/img713/9707/aaaaaaaaaaaaaudq.th.png
Ciągnąć po raz trzeci?
A po 40 dniach kupiłeś winrara?
-=PIERWSZA TROLLOWA MIĘDZYNARODÓWKA=-
dobre, lepsze, radzieckie!
Offline
Solve - Dzięki za pomoc
Qwig - KupiłAbym, gdybym w totka wygrała.
Offline
Przeszedłem już 3 zakończenia (w tym jedno szybko). Wystawię na ten moment ocenę 8+/10. Sporadycznie pojawiały się błędy i parę byków w postaciach. np. Ten ekspert od spraw paranormalnych ma jedną pozę gdzie widać jakby jego ręka wyginała się w drugą stronę niż powinna. Dobra robota.
btw.
Ostatnio edytowany przez Wax (2011-08-16 23:53:50)
Offline
Offline
Chciałem sobie ściągnąć, ale link nie działa. Wyskakuje komunikat o za dużym ruchu i czasowym wyłączeniu linków.
Ostatnio edytowany przez Kensei (2011-08-17 00:43:44)
Offline
Offline
Dzięki, zaczynam pobierać.
Offline
No wreszcie. Czekałem od czasu gdy się spóźniłem na beta testy. xd
Offline