Nie jesteś zalogowany.
Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".
Offline
Gra dobra, podobała mi się, 8/10
Mam już 11/16 zakończeń, screeny z "osiągnięć":
Chyba będę potrzebował jakiegoś walktroughta to tych 5-ciu co zostały... się zobaczy
Offline
Dodam jeszcze od siebie, że gra została ujawniona dopiero po skończeniu z prostego powodu. Nie wierzyłem, że wszystko się uda. A nie lubię rzucać słów na wiatr.
A samo zakończenie może być interpretowane na różne sposoby. Nie ujawnię moich prawdziwych intencji, gdy je tworzyłem. Niech każdy użyje wyobraźni.
Offline
Przypomniała mi się bardzo ważna sprawa, którą zapomniałem uwzględnić w poprzednim poście - chodzi o stronę techniczną. Za to macie plusa jak stąd do tamtąd, czyli baaardzo dużego Pisząc krótko - widać, że skorzystaliście z tego, co oferuje silnik i wyszło wam to wyjątkowo dobrze. Co prawda, zawsze można było dodać np. efekt padającego śniegu, choćby używając Cookbooka, zamiast wyświetlać nowe tło, na którym widać padający śnieg, ale to drobiażdżek
Poza tym, bądźcie pewni, że ludzi natchnęliście.
Może Invi wypuści coś od siebie?
Ostatnio edytowany przez Grimiku (2011-08-18 15:44:56)
Offline
Wszystko można było zrobić lepiej, wiadomo.
Efekt śniegu wpadł w moje łapska, gdy wszystkie tła były już gotowe.
Jednak takiego efektu bym nie osiągnął
A co do "cyborga"... To nie jest cyborg, tylko bojowy pancerz. Moje opowiadanie nazywa się "Heilige Legion", pierwszy tom ma 180 stron a4, tyle co NEMO, jeśli nie trochę więcej. Jest wysoce prawdopodobne, że to w wydam, ale nie mam pojęcia gdzie i kiedy.
IceD ma wiele projektów ongoing. Może i coś wyda, ale kiedy? Bez obrazy dla jego umiejętności. Gdy ostatnio z nim rozmawiałem, to nie miał czasu.
Teraz taka ciekawostka. Wszystkie normalne tła były tworzone w rozdzielczości docelowej czyli 1024x640. Jednak ero-scenki malowałem w 2400x1500.
Offline
Po prostu wiedziałem, że przy scenkach się bardziej przykładałeś
Offline
Offline
Ta gra powinna pociągnąć na każdym złomie. Może czasami spowalniać, ale każdy komputer chyba da rade. PEGI powinno być chyba 21+.
Ostatnio edytowany przez jabolx (2011-08-18 18:02:16)
Offline
Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".
To olśnij i mnie, bo nadal nie wiem...
Offline
LordCrane napisał:Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".
To olśnij i mnie, bo nadal nie wiem...
Nie zrozumiesz, to taki żarcik skierowany w moją stronę.
EDIT DOWN. Wbrew pozorom ten też jest ciekawie pomyślany, tyle że raczej związany z procesem tworzenia niż samą ściężką, taki "easter egg".
Offline
Damn, szkoda.
Zwłaszcza, że pozostałe zakończenia mają tytuły wybornie powymyślane
Offline
No dobra wytrwałem w odkryciu wszystkich zakończeń bez zaglądania do walkthrough i mogę się wreszcie wypowiedzieć.
Fabuła na pierwszy ogień, bo to zawsze esencja dzieła - Na pewno dość zaskakująca. Czasem coś wydaje się oczywiste, żeby potem okazać się zupełnie nie do przewidzenia. Za to zdecydowanie duży plus. Całość jest ostro zagmatwana i niestety nie obyło się bez lekkich wpadek, ale historie badało się bardzo przyjemnie i zdecydowanie dobrze się bawiłem poznając jej pełne gore i czarnego humoru szczegóły. Najlepsze zakończenia to chyba "Wziął sprawy w swoje ręce" i "Świat to za mało", ale także oba prologi świetne. Najgorsza, najmniej dopracowana i najbardziej zagmatwana wydawała mi się Ścieżka III. Momentami się przy niej dość nudziłem i szkoda, że nie była tak dobra, jak wiele elementów wyjaśniała.
Tekst - Tutaj różnie bywa. Chyba jest to najsłabszy punkt całości. Niby momentami bardzo dobrze się czyta, ale w innych można zauważyć swoistą sztuczność i przesadę w opisach. Straszliwa ilość literówek i różnego rodzaju błędów, które wyłapuje się po prostu czytając tekst, bez żadnego ich specjalnego doszukiwania się. Najbardziej kojarzę różnego rodzaju zmiany w wyrazach OD/ODwracać/ODciągać itp., gdzie notorycznie pojawiało się zamiast tego cząstka "do", wielokrotnie powtarzane place zamiast palców oraz problemy ze zdecydowaniem się jak pisać "żądza". Miałem też często wrażenie przesadnego używania słowa "który" (i oczywiście jego wszelkich możliwych odmian), zwłaszcza że można je było często zgrabnie zastąpić imiesłowem, ale chyba to było nasilone tylko w jednym momencie (niestety nie pomnę teraz gdzie). Ogólnie ponarzekałem dość mocno, ale nie było tak źle, jakby to z długości tych narzekań można wywnioskować. Mimo wszystko to właśnie nad tym należałoby najbardziej popracować.
Grafika - Bardzo dobra jak na domowej roboty. Tła stoją na wysokim poziomie, a ps'owa obróbka nadała im naprawdę niepowtarzalnego klimatu Nawet sztuczność postaci, o której często wspominano, tak nie przeszkadza, a wręcz nie zauważa się jej. Jedynie staje się bardziej widoczna w momentach (kilka kadrów) takiego... jak by to ująć... dziwnego, nienaturalnego położenia kończyn i wtedy faktycznie może przeszkadzać.
Muzyka - Dobrze dobrana i dopasowana, a skoro nie jest waszym tworem, to chyba wszystko co można o niej tu powiedzieć.
Menu - Naprawdę bardzo dobrze zaprojektowane i dość przejrzyste (z wyjątkiem ukrytego w cieniu "Powrót", schowanego do tego stopnia, że za pierwszym razem się go trochę szuka wzrokiem). Wygląda też świetnie, a sama lista osiągnięć to wręcz majstersztyk pod tym względem.
Ogólnie jak na VN oceniłbym projekt NEMO na 5/10 (bez żadnej taryfy ulgowej), albo na 8/10 biorąc pod uwagę, że to produkcja czysto fanowska (podwyższę nawet do 9/10, jeśli skrypt przejdzie porządną korektę). Dzięki za kawał dobrej roboty i 24h świetnej zabawy.
Edit: Literówki.
Ostatnio edytowany przez Urizithar (2011-08-19 00:35:13)
Offline
Grę ściągnąłem dzisiaj i
Offline
Ej Ej, ekpia. Co wy na tego komenta od ktosia?
http://www.visual-novels.pl/news/premie … l-n-e-m-o/
Offline
Można jakoś przenieść savy z bety do wersji finalnej? Po krótkim przeglądnięciu folderów z grą jakoś ich nie zauważyłem. Podejrzewam, że wersje niewiele się różnią, ale jak już jest wersja finalna to wole pograć w nią.
Offline
Po prostu wypakuj wersję finalna na betę. Umnie zadziałało i nie musiałem przechodzić wszystkiego jeszcze raz, tylko od razu mogłem czytać ostatni rozdział
Offline
Patrykszczepan,
F3rN, dane persistent, czyli informacje o zakończeniach, zapisują się gdzieś w C:\Users\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\RenPy.
Więc jeśli nie sformatujesz dysku z systemem, to one tam pozostaną. Chyba... Nie wiem dokładnie jak działa silnik Ren'Py.
Invi, ostatnio nie zaglądałem na ansi, więc nie miałem jak zareagować. Zaraz się poprawię. Pamiętaj, że na naszą stronkę zaglądam regularnie, następnym razem pisz tam.
Offline
zacznę od rysunków są one bardzo fajnie zrobione, pasują do teł i trzymają równy, całkiem niezły, poziom poza jednym w którym zakłóceniu uległ chyba światłocień i cały rysunek stał się taki jakiś nieprawdziwy.
tła na początku wzbudziły we mnie grozę gdyż bardzo nie lubię połączenia zdjęć z rysunkiem, zwykle wychodzi to po prostu bardzo kiepsko ostro kontrastując z rysunkiem, wam jednak się udało znakomicie zniwelować ten kontrast i jedyne zastrzeżenie jakie mam dotyczy budynku szkoły, on do mnie po prostu nie przemawia, nie potrafię sobie wyobrazić jakiegoś super elitarnego lo z mundurkami mieszczącego się w tysiąclatce chodźby nie wiem jak fajnie odnowionej, znam w polsce dwa licea z mundurkami i oba mają podkreślające ich klasę/elitarność budynki, również licea nie wymagające mundurków ale wyższej klasy, zarówno państwowe jak i prywatne raczej nie mieszczą się w tysiąclatkach. zmierzając do celu - taka szkoła ma/załatwiła by sobie odpowiedni budynek
muzyka jest świetnie dobrana nie narzuca się lecz potęguje nastój
tekst - literówki, ciut stylistyki i jeden błąd w formatowaniu tekstu (ale to mnie akurat nie przeszkadza)
fabuła hmm... jest tak pogmatwana, że gracz odnosi wrażenie całkowitej bezcelowości swoich działań przez co zaczyna się nudzić, na szczęście gra nie jest długa plus ma dużą liczbę wątków więc wrażenie to nie staje się uciążliwe jednak pisanie scenariusza bez ogólnych założeń i jasno nakreślonego świata dało się nieprzyjemnie odczuć
podsumowując powyższe plus mmmg 8+\9 na 10 i czekam na następny projekt
Offline
Przeszłem prawie całą ostatnie trzy pozostałe zakończenia <12,13,14> musiałem zrobić z pomocą notatnika bo już rady nie dawałem trochę żałuje gdyż 13 i 14 podobało mi się najbardziej, choć 13 bardziej mimo tej nazwy na końcu. Jest 5 rano... prawie 12h przegrałem. ^^
Offline