#41 2011-08-18 15:21:11

LordCrane
Użytkownik
Dołączył: 2008-04-25

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".

Offline

#42 2011-08-18 15:28:43

zerono
Użytkownik
Dołączył: 2009-05-17

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Gra dobra, podobała mi się, 8/10

Mam już 11/16 zakończeń, screeny z "osiągnięć":

Pokaż spoiler
osiagniecia1.pngosiagniecia2.png

Chyba będę potrzebował jakiegoś walktroughta to tych 5-ciu co zostały... się zobaczy jezor

Offline

#43 2011-08-18 15:31:54

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Dodam jeszcze od siebie, że gra została ujawniona dopiero po skończeniu z prostego powodu. Nie wierzyłem, że wszystko się uda. A nie lubię rzucać słów na wiatr.

A samo zakończenie może być interpretowane na różne sposoby. Nie ujawnię moich prawdziwych intencji, gdy je tworzyłem. Niech każdy użyje wyobraźni.


favoped_banner.jpg

Offline

#44 2011-08-18 15:38:17

Grimiku
Użytkownik
Skąd: Wolne Księstwo Podbeskidzie
Dołączył: 2011-07-11

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Przypomniała mi się bardzo ważna sprawa, którą zapomniałem uwzględnić w poprzednim poście - chodzi o stronę techniczną. Za to macie plusa jak stąd do tamtąd, czyli baaardzo dużego smile_big Pisząc krótko - widać, że skorzystaliście z tego, co oferuje silnik i wyszło wam to wyjątkowo dobrze. Co prawda, zawsze można było dodać np. efekt padającego śniegu, choćby używając Cookbooka, zamiast wyświetlać nowe tło, na którym widać padający śnieg, ale to drobiażdżek oczkod
Poza tym, bądźcie pewni, że ludzi natchnęliście.
Może Invi wypuści coś od siebie? smile_big

Ostatnio edytowany przez Grimiku (2011-08-18 15:44:56)

Offline

#45 2011-08-18 16:09:40

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Wszystko można było zrobić lepiej, wiadomo.

Efekt śniegu wpadł w moje łapska, gdy wszystkie tła były już gotowe.
Jednak takiego efektu bym nie osiągnął

Pokaż spoiler
way4_n_s.jpg

To chyba najlepszy śnieg, jaki udało mi się zrobić.

A co do "cyborga"... To nie jest cyborg, tylko bojowy pancerz. Moje opowiadanie nazywa się "Heilige Legion", pierwszy tom ma 180 stron a4, tyle co NEMO, jeśli nie trochę więcej. Jest wysoce prawdopodobne, że to w wydam, ale nie mam pojęcia gdzie i kiedy.

IceD ma wiele projektów ongoing. Może i coś wyda, ale kiedy? Bez obrazy dla jego umiejętności. Gdy ostatnio z nim rozmawiałem, to nie miał czasu.

Teraz taka ciekawostka. Wszystkie normalne tła były tworzone w rozdzielczości docelowej czyli 1024x640. Jednak ero-scenki malowałem w 2400x1500.


favoped_banner.jpg

Offline

#46 2011-08-18 16:26:06

Grimiku
Użytkownik
Skąd: Wolne Księstwo Podbeskidzie
Dołączył: 2011-07-11

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Po prostu wiedziałem, że przy scenkach się bardziej przykładałeś smile_big

Offline

#47 2011-08-18 16:59:42

Mammoth
Użytkownik
Skąd: Ząbki
Dołączył: 2010-01-26

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Znajoma się pyta, jakie są wymagania minimalne tej gry xD


view?username=Mamut&style=normal

Offline

#48 2011-08-18 17:01:11

lipa3000
Użytkownik
Skąd: Olsztyn
Dołączył: 2006-12-04

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

A oznaczenia PEGI na okładce gdzie? oczkod


Y9SqV.pnglipa3000.png

Offline

#49 2011-08-18 18:01:57

jabolx
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2010-06-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Ta gra powinna pociągnąć na każdym złomie. Może czasami spowalniać, ale każdy komputer chyba da rade. PEGI powinno być chyba 21+. papa

Ostatnio edytowany przez jabolx (2011-08-18 18:02:16)

Offline

#50 2011-08-18 18:58:37

Grimiku
Użytkownik
Skąd: Wolne Księstwo Podbeskidzie
Dołączył: 2011-07-11

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

LordCrane napisał:

Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".

To olśnij i mnie, bo nadal nie wiem...

Offline

#51 2011-08-18 20:18:28

LordCrane
Użytkownik
Dołączył: 2008-04-25

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Grimiku napisał:
LordCrane napisał:

Mnie wczoraj olśniło i już wiem, czemu jedno zakończenie nazywa się "Jak głupi do sera".

To olśnij i mnie, bo nadal nie wiem...

Nie zrozumiesz, to taki żarcik skierowany w moją stronę.

EDIT DOWN. Wbrew pozorom ten też jest ciekawie pomyślany, tyle że raczej związany z procesem tworzenia niż samą ściężką, taki "easter egg".

Offline

#52 2011-08-18 20:26:08

Grimiku
Użytkownik
Skąd: Wolne Księstwo Podbeskidzie
Dołączył: 2011-07-11

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Damn, szkoda.
Zwłaszcza, że pozostałe zakończenia mają tytuły wybornie powymyślane oczkod

Offline

#53 2011-08-19 00:22:11

Urizithar
Użytkownik
Dołączył: 2011-04-07

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

No dobra wytrwałem w odkryciu wszystkich zakończeń bez zaglądania do walkthrough i mogę się wreszcie wypowiedzieć.

Fabuła na pierwszy ogień, bo to zawsze esencja dzieła - Na pewno dość zaskakująca. Czasem coś wydaje się oczywiste, żeby potem okazać się zupełnie nie do przewidzenia. Za to zdecydowanie duży plus. Całość jest ostro zagmatwana i niestety nie obyło się bez lekkich wpadek, ale historie badało się bardzo przyjemnie i zdecydowanie dobrze się bawiłem poznając jej pełne gore i czarnego humoru szczegóły. Najlepsze zakończenia to chyba "Wziął sprawy w swoje ręce" i "Świat to za mało", ale także oba prologi świetne. Najgorsza, najmniej dopracowana i najbardziej zagmatwana wydawała mi się Ścieżka III. Momentami się przy niej dość nudziłem i szkoda, że nie była tak dobra, jak wiele elementów wyjaśniała.

Tekst - Tutaj różnie bywa. Chyba jest to najsłabszy punkt całości. Niby momentami bardzo dobrze się czyta, ale w innych można zauważyć swoistą sztuczność i przesadę w opisach. Straszliwa ilość literówek i różnego rodzaju błędów, które wyłapuje się po prostu czytając tekst, bez żadnego ich specjalnego doszukiwania się. Najbardziej kojarzę różnego rodzaju zmiany w wyrazach OD/ODwracać/ODciągać itp., gdzie notorycznie pojawiało się zamiast tego cząstka "do", wielokrotnie powtarzane place zamiast palców oraz problemy ze zdecydowaniem się jak pisać "żądza". Miałem też często wrażenie przesadnego używania słowa "który" (i oczywiście jego wszelkich możliwych odmian), zwłaszcza że można je było często zgrabnie zastąpić imiesłowem, ale chyba to było nasilone tylko w jednym momencie (niestety nie pomnę teraz gdzie). Ogólnie ponarzekałem dość mocno, ale nie było tak źle, jakby to z długości tych narzekań można wywnioskować. Mimo wszystko to właśnie nad tym należałoby najbardziej popracować.

Grafika - Bardzo dobra jak na domowej roboty. Tła stoją na wysokim poziomie, a ps'owa obróbka nadała im naprawdę niepowtarzalnego klimatu  Nawet sztuczność postaci, o której często wspominano, tak nie przeszkadza, a wręcz nie zauważa się jej. Jedynie staje się bardziej widoczna w momentach (kilka kadrów) takiego... jak by to ująć... dziwnego, nienaturalnego położenia kończyn i wtedy faktycznie może przeszkadzać.

Muzyka - Dobrze dobrana i dopasowana, a skoro nie jest waszym tworem, to chyba wszystko co można o niej tu powiedzieć.

Menu - Naprawdę bardzo dobrze zaprojektowane i dość przejrzyste (z wyjątkiem ukrytego w cieniu "Powrót", schowanego do tego stopnia, że za pierwszym razem się go trochę szuka wzrokiem). Wygląda też świetnie, a sama lista osiągnięć to wręcz majstersztyk pod tym względem.

Ogólnie jak na VN oceniłbym projekt NEMO na 5/10 (bez żadnej taryfy ulgowej), albo na 8/10 biorąc pod uwagę, że to produkcja czysto fanowska (podwyższę nawet do 9/10, jeśli skrypt przejdzie porządną korektę). Dzięki za kawał dobrej roboty i 24h świetnej zabawy.

Edit: Literówki.

Ostatnio edytowany przez Urizithar (2011-08-19 00:35:13)

Offline

#54 2011-08-21 16:47:07

patrykszczepan
Użytkownik
Dołączył: 2011-08-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Grę ściągnąłem dzisiaj i

Pokaż spoiler
pierwsze na co się nadziałem po kilku minutach gry to "dzik jest dziki"... na cóż, mam talent  smile_big  - jednakże po obejrzeniu akt sprawy zadałem sobie zastanowiłem się nad nazwą "bestii" - botan to w japońskim guzik, może to zamierzone (podczas pisania tego posta skojarzyłem sobie, że tak nazywało się zwierzątko Kyou Fujibayashi z Clannada) i jeżeli tak, to przepraszam, ale wydawało mi się, że to miało być "puszczenie oczka" do osób, które niczym Noda Megumi uczą się języka oglądając anime, czyli czy nie chodziło przypadkiem o zapis w romanji mający oznaczać dzik tudzież świnia? Wtedy bardziej na miejscu byłoby (fonetycznie po polsku) buta (co znaczy świnia). Pewnie taki zapis mógłby spotkać się z niezrozumieniem graczy - no bo jak nazwać dziką bestię "butem" odmienionym przez odpowiedni przypadek  cojest. Wtedy moja sugestia byłaby taka - nazwać potwora Boota (zangielszczony zapis fonetyczny) - wtedy pasuje mniej więcej przedmiotowo (czyli nawiązuje do rodziny świniowatych) oraz jest to puszczenie oczka do rodzimych otaku (Boota to nazwa zwierzęcego towarzysza Simona z anime Tengen Toppa Gurren Lagann, a też często w anime można spotkać się z nazywaniem męskiego bohatera "wieprzem" - czyli połączenie boota razem z jakimś przyrostkiem/przedrostkiem). To jest tylko taka sugestia (tu sobie przypomniałem o Clannadzie  smile_big  ), jeżeli od początku twórcy mieli na myśli nawiązanie do Clannada, to przepraszam i proszę uznać, że napisanie tego posta nie miało miejsca  baka
chciałbym pogratulować ekipie wytrwałości w robieniu gry  respekt i życzyć kolejnych udanych produkcji (w które z wielką chęcią zagram smile_big )

Offline

#55 2011-08-21 17:18:37

Invi
Użytkownik
Skąd: Łódź
Dołączył: 2008-12-26

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Ej Ej, ekpia. Co wy na tego komenta od ktosia? smile
http://www.visual-novels.pl/news/premie … l-n-e-m-o/

Offline

#56 2011-08-22 00:38:40

F3rN
Użytkownik
Dołączył: 2010-12-02

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Można jakoś przenieść savy z bety do wersji finalnej? Po krótkim przeglądnięciu folderów z grą jakoś ich nie zauważyłem. Podejrzewam, że wersje niewiele się różnią, ale jak już jest wersja finalna to wole pograć w nią.

Offline

#57 2011-08-22 07:51:25

Invi
Użytkownik
Skąd: Łódź
Dołączył: 2008-12-26

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Po prostu wypakuj wersję finalna na betę. Umnie zadziałało i nie musiałem przechodzić wszystkiego jeszcze raz, tylko od razu mogłem czytać ostatni rozdział jezor

Offline

#58 2011-08-22 19:47:41

darthdragon
Użytkownik
Skąd: Ruda Śląska
Dołączył: 2008-12-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Patrykszczepan,

Pokaż spoiler
cały twój wywód poszedł na marne. Tak, chodziło o Clannada.

F3rN, dane persistent, czyli informacje o zakończeniach, zapisują się gdzieś w C:\Users\nazwa_użytkownika\AppData\Roaming\RenPy.
Więc jeśli nie sformatujesz dysku z systemem, to one tam pozostaną. Chyba... Nie wiem dokładnie jak działa silnik Ren'Py.

Invi, ostatnio nie zaglądałem na ansi, więc nie miałem jak zareagować. Zaraz się poprawię. Pamiętaj, że na naszą stronkę zaglądam regularnie, następnym razem pisz tam.


favoped_banner.jpg

Offline

#59 2011-08-26 10:14:51

camel
Użytkownik
Skąd: Milanówek
Dołączył: przed 2004-07-25

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

zacznę od rysunków są one bardzo fajnie zrobione, pasują do teł i trzymają równy, całkiem niezły, poziom poza jednym w którym zakłóceniu uległ chyba światłocień i cały rysunek stał się taki jakiś nieprawdziwy.

tła na początku wzbudziły we mnie grozę gdyż bardzo nie lubię połączenia zdjęć z rysunkiem, zwykle wychodzi to po prostu bardzo kiepsko ostro kontrastując z rysunkiem, wam jednak się udało znakomicie zniwelować ten kontrast i jedyne zastrzeżenie jakie mam dotyczy budynku szkoły, on do mnie po prostu nie przemawia, nie potrafię sobie wyobrazić jakiegoś super elitarnego lo z mundurkami mieszczącego się w tysiąclatce chodźby nie wiem jak fajnie odnowionej, znam w polsce dwa licea z mundurkami i oba mają podkreślające ich klasę/elitarność budynki, również licea nie wymagające mundurków ale wyższej klasy, zarówno państwowe jak i prywatne raczej nie mieszczą się w tysiąclatkach. zmierzając do celu - taka szkoła ma/załatwiła by sobie odpowiedni budynek

muzyka jest świetnie dobrana nie narzuca się lecz potęguje nastój

tekst - literówki, ciut stylistyki i jeden błąd w formatowaniu tekstu (ale to mnie akurat nie przeszkadza)

fabuła hmm... jest tak pogmatwana, że gracz odnosi wrażenie całkowitej bezcelowości swoich działań przez co zaczyna się nudzić, na szczęście gra nie jest długa plus ma dużą liczbę wątków więc wrażenie to nie staje się uciążliwe jednak pisanie scenariusza bez ogólnych założeń i jasno nakreślonego świata dało się nieprzyjemnie odczuć

podsumowując powyższe plus mmmg 8+\9 na 10 i czekam na następny projekt smile_big


MADLAX.jpg

Offline

#60 2013-02-21 06:35:58

Straszny
Użytkownik
Dołączył: 2013-02-21

Odp: [RTT] N.E.M.O. (+18) - Polski Visual Novel [update]

Przeszłem prawie całą ostatnie trzy pozostałe zakończenia <12,13,14> musiałem zrobić z pomocą notatnika bo już rady nie dawałem trochę żałuje gdyż 13 i 14 podobało mi się najbardziej, choć 13 bardziej mimo tej nazwy na końcu. Jest 5 rano... prawie 12h przegrałem. ^^

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024