#141 2018-06-24 12:24:40

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Po dłuższej przerwie przyszła pora na build, tym razem jest więcej nowych rzeczy. smile_big

Pierwsza z większych przeróbek to pełne listy skrótów które można ustawić.
Jak dotąd elementy bez skrótu też dawały się ustawić ale trzeba było wiedzieć o przytrzymaniu shiftu.

Drugą większą zmianą to przerobione okno szukania i zmieniania, jest bardziej w stylu tego z Notepad++,
aczkolwiek nie ma przezroczystości.

Reszta poprawek:
- Usunięte skróty klawiatury multimedialnej do regulacji głośności dźwięku z powodu jednoczesnego działania wraz z głośnością systemową.
- Naprawiony crash po wczytaniu do wideo otwartego przez Direct Show uszkodzonego/nieobsługiwanego wideo wczytanego przez FFMS2.
- Dodana gęściejsza podziałka na wykresie audio, do 0.1 sekundy przy dużym rozciągnięciu.
- Dodane zaznaczanie na wszystkich otwartych zakładkach.
- Dodane wklejanie stylów z magazynu do wszystkich zakładek.
- Naprawione nie działające szukanie czcionek w liniach dialogowych.
- Wyłączone okno zmiany rozdzielczości na pustych napisach.
- Dodana opcja wyłączenia ostrzeżeń narzędzi edycji wizualnej.
- Poprawione złe działanie przycisków tagów w niektórych przypadkach.
- Poprawione złe działanie \frz gdy fry bądź frx było w tych samych nawiasach klamrowych.
- Poprawiona niedziałająca edycja w niektórych polach tekstowych automatyzacji.
- Naprawiony błąd konwersji rozdziałów przy otwarciu MKV przez FFMS2.
- Naprawiona zwiecha po wpisaniu "{" przy włączonym podziale karaoke.
- Zmieniony znak podziału stylów co sprawi że style z ";" będą obsługiwane prawidłowo.
- Dodane otwieranie folderu zapisu czcionek w kolekcjonerze czcionek.
- Dodany zapis opcji szukania i zmieniania oraz zaznaczania linijek.
- Dodana możliwość ukrycia rysunku komentarzem, gdy chcemy coś przerysować.
- Poprawione działanie menu na drugim monitorze.
- Dodane wyświetlanie nazwy cofnięcia i ponowienia w menu.
- Poprawka złego skalowania z użyciem Shifta.
- Poprawka braku wyświetlania napisów SRT na wideo.
- Naprawiony brak wyłączania narzędzi edycji wizualnej po wczytaniu napisów w innym formacie niż ASS.
- Dodane linie pomocnicze dla pozycjonowania i ruchu włączane środkowym przyciskiem myszy.
- Dodana możliwość podglądu edycji czcionki na wideo.
- Naprawione złe wyświetlanie czasu po wklejeniu i edycji.

Link się nie zmienił ale dla zasady go podam: https://github.com/bjakja/Kainote/releases/latest

Aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo co wymyślą spece z Microsoftu by utrudnić życie użytkownikom Githuba.

Na razie nie mam żadnych konkretów odnośnie nowych ficzerów, zwykle kończy się to spontanicznym wyborem. smile


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#142 2018-07-20 20:28:14

matiasmovie
Użytkownik
Skąd: Poznań (ポズナン)
Dołączył: 2008-10-23

Offline

#143 2018-10-03 17:17:55

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Po dłuższej przerwie na granie przyszła pora na build 1000. yahoo
Jak już wcześniej zapowiadałem, że będzie więcej nowych ficzerów tak też się stało. madrala

Jak zwykle lista zmian:

-Poprawiony znikające menu po chaotycznym przejechaniu po pasku menu.

-Poprawiony suwak wideo, by po przypadkowym kliknięciu nie przesuwał wideo.

-Poprawione nie kasowanie rozdzielczości przy napisach innych niż ASS i brak zmiany rozdzielczości po konwersji na ASS.

-Zablokowane kopiowanie czcionek z nieużywanych stylów.

-Dodana opcja zmiany limitu plików audio cache.

-Dodana automatyczna zmiana " na „ i ” podczas pisania włączana w menu pola tekstowego.

-Naprawiony losowy brak edycji na wideo, gdy edytowana linia nie była na nim widoczna.

-Poprawione kolidowanie czasów w postprocesorze i przy nowych czasach w przypadku linii o tych samych czasach.

-Naprawione ustawianie czasów minusowych przy przewijaniu rolką myszy.

-Dodane automatyczne ustawianie startu i końca na wykresie audio za poprzednią linią, gdy linia ma czasy zerowe.

-Automatyzacja poprawiony zły parsing wielu \k w jednym nawiasie.

-Automatyzacja poprawiony błąd nieistniejącego argumentu "is_translation".

-Dodana nazwa kodeka do listy ścieżek audio.

-Poprawka złej konwersji znaków przy wyciąganiu napisów z MKV.

-Poprawione pozostające drugie podmenu.

-Dodany pasek stanu do pola edycji tekstu linijki.

-Poprawki podglądu napisów i dodana edycja linijek podglądu.

-Dodana pełna konwersja z MDVD na ASS.

-Zapis samej nazwy pliku wideo, audio, klatek kluczowych jeśli jest w tym samym folderze co napisy.

-Poprawiony brak kasowania rozdziałów po wczytaniu nowego pliku przez FFMS2.

-Dodana możliwość przechodzenia do stylu czy linii w kolekcjonerze czcionek po dwukrotnym kliknięciu na numer linii bądź styl.

-Dodany próbnik kolorów bezpośrednio ma przyciskach w polu edycji, po kliknięciu prawym przyciskiem z możliwością zamiany na lewy.

-Dodana obsługa wszystkich kolorów, zmieniając je z listy umieszczonej w oknie edycji kolorów.

-Dodana obsługa kolekcjonera czcionek dla wszystkich zakładek oraz blokowanie okna głównego tylko, gdy rozpoczęto sprawdzanie / kopiowanie czcionek.

-Dodane preferowane audio dla FFMS2.

-Dodana pamięć wyświetlania klatek w polu napisów.

-Dodana opcja ukrywania na wideo oryginału z trybu tłumaczenia.

-Poprawione nie działające wklejanie nazwy czcionki w oknie wyboru czcionki.

-Naprawiony zapis czasów po edycji na audio bez autozapisu.

-Poprawione przewijanie i zaznaczanie listy stylów.

-Dodana edycja wielu stylów, wystarczy otworzyć edycję jednego, zaznaczyć pozostałe style, zedytować styl wcisnąć przycisk edycji dla wielu stylów.

-Dodany skrót do zmiany zakładek okna szukania i zmieniania.

-Dodane narzędzie wizualne do zmiany skali i obrotów w większej ilości linijek.

-Dodane "Czasy mniejsze bądź równe" do okna przesuwania czasów.

-Naprawiony źle wyświetlany tekst tooltipa rozwijanej listy.

-Dodane własne okno logów wyświetlające wszystkie logi zebrane podczas uruchomienia, a także wszystkie informacje o błędach wyświetlają się w dialogach nie blokujących dostępu do okna głównego.

-Dodane wczytywanie klatek kluczowych.

No i na tym kończę zmiany jeszcze to co już większość zainteresowanych raczej ma gdzieś zapisane.
Link: https://github.com/bjakja/Kainote/releases/latest
Link do wersji testowych z jednej strony mogą zawierać więcej błędów niż relejs, ale z drugiej strony mogą zawierać poprawki do przypadkowo odkrytych kraszów i innych błędów, które są w relejsach.
A więc te wersje zalecam często aktualizować i w przypadku "cudów" wiedzieć, że autozapis jest w folderze "Subs".
Link: https://www.dropbox.com/s/t8pkey94ruaky … 4.zip?dl=1

W najbliższym czasie zamierzam popracować nad pomocą, o ile Senami stworzy nowe obrazki, chcę aktualizować przestarzałe opisy no i może dodać coś nowego np Opcje. smile_big


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#144 2018-12-01 17:14:18

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Dwa miechy minęły i jest następny build, w którym zaczynam serię przeróbek, które mają w przyszłości zminimalizować ilość popełnianych błędów.
W tym buildzie przerobione jest filtrowanie. Tutaj przyda się drobne wyjaśnienie jak to działa.
Otóż tablica zawiera wszystkie linijki, ukryte i widoczne, klucz to element w tablicy. Id to widoczny element który widać w polu napisów.
Wcześniej przechowywałem idy w osobnym kontenerze, a część wartości była jako idy druga część jako klucze, co mogło prowadzić do łatwych błędów. Teraz nie ma dodatkowego kontenera, a większość wartości jest przechowywana jako klucze.

W następnym podejściu prawdopodobnie zajmę się wszystkimi rzeczami związanymi z trybem tłumaczenia, gdzie też są dwie wartości Text i TestTl. To też łatwo może prowadzić do błędów gdy zapomnę o odpowiednim warunku. Dlatego też ważna jest funkcja do pobierania tych wartości z całkowitą blokadą tych zmiennych.

Z nowych rzeczy mam też zamiar dodać pamięć i przywracanie poprzedniej sesji. smile_big

Lista zmian w nowej wersji:
Aktualizacja pomocy i dodanie opisu opcji.
Poprawiony brak włączania / wyłączania tekstu oryginału w polu szukaj i zmień po wczytaniu napisów.
Dodane przyklejanie do innych punktów w rysunkach i wycinkach wektorowych (ALT + przeciąganie myszą).
Poprawka braku zmiany etykietki narzędzia po zamknięciu zakładki.
Poprawka braku pytania, gdzie zapisać wyciągnięte z MKV napisy.
Dodana obsługa narzędzi wizualnych pozycji, zmieniacza pozycji i skali na klawiaturze WSAD dla +-1 a SHIFT + WSAD dla +-0.1.
Blokada alt + znak w polu tekstowym.
Poprawka braku zaokrąglania czasów przy wstawianiu linii z czasem klatki wideo, co powodowało pokazywanie kolidowania linii.
Zmiana filtrowania w polu napisów i liście, co powinno przyspieszyć ich działanie.
Dodane pomijanie komentarzy, tagów i tekstu w oknie szukania oraz możliwość zmiany wybranych wyszukań.
Poprawki macierzy kolorów po zmianie FFMS2 a także po wczytaniu napisów z pliku MKV.
Aktualizacja FFMS2 na wersję FFMS2000.
Poprawki narzędzia wizualnego wycinków prostokątnych.
Dodany reset tagów przy konwersji MDVD -> ASS po każdej linii.
Poprawka złego zahaczania wyboru stylów w filtrowaniu i porównaniu.
Poprawka niedziałającego entera w oknie edycji stylów.
Dodana lista tagów aktywowana po \ ma różne opcje w tym opisy tagów, całą listę tagów ASS i tagi VSFilterMod.
Ulepszenie wyszukiwania w rozwijanych listach i liście czcionek.
Poprawki próbnika kolorów.
Poprawki narzędzi wizualnych obrotów i skali.
Poprawka losowego wstawiania nazwy czcionki, kursywy itd. przy edycji tylko jej rozmiaru.
Brak usuwania zaznaczenia przy kliknięciu prawym przyciskiem w narzędziu wycinków i rysunków wektorowych.
Naprawiony crash po odwołaniu rozwiniętej listy na opcjach paska narzędzi.
Poprawki podglądu napisów.
Poprawione wstawianie tagów w tag animacji \t, to samo też tyczy się wycinków prostokątnych.
Wykres audio zmiana skrótów myszowych: środkowy przycisk mysz - przejście do pozycji na wideo, środkowy dwukrotne kliknięcie - odtwarzanie aktywnej linii, control + rolka - rozciąganie wykresu w pionie.
Aktualizacja VSFiltra na najnowszy dostępny.
Dodana zmiana liczb w polu tekstowym linii za pomocą shift + rolka bądź shift + przeciąganie prawy przycisk.
Poprawka losowo niedziałającego okna logów.
Dodanie brakujących opcji w oknie sprawdzania pisowni.
Centrowanie programu przy pierwszym uruchomieniu.
Automatyczna zmiana na język angielski przy pierwszym uruchomieniu, gdy język systemu nie jest ustawiony na polski.
Poprawiona zwiecha przy szukaniu w plikach napisów z pustym polem filtry.
Dodane narzędzie do poprawy drobnych błędów pozwalające na zmianę według wielu reguł jednocześnie.
Poprawione zaznaczenia przy przenoszeniu tekstu jednych napisów do drugich.
Dodane włączanie/wyłączanie i zmiana języków sprawdzania pisowni w polu tekstowym.
Naprawione oczyszczanie stylów ukrytych linii.
Bardziej widoczne paski rozciągania okna wideo i wykresu audio.
Poprawiony brak cofania przy włączonym narzędziu edycji wizualnej.
Naprawiony brak modyfikacji wstępu audio.
Drobne przeróbki okna opcji.
Ustawianie aktywnej linii w miejscu pierwszego usunięcia.
Poprawione przestawianie kursora na początek po połączeniu linii.

Link: https://github.com/bjakja/Kainote/releases/latest
Zapomniałem napisać, że aby wszystko działało tak, jak to zamierzyłem, wymagana jest zmiana wszystkiego, ale konfigurację można spokojnie przenieść. Są to pliki Config.txt, Hotkeys.txt, AudioConfig.txt i audioHotkeys.txt.

Link do wersji testowych z jednej strony mogą zawierać więcej błędów niż relejs, ale z drugiej strony mogą zawierać poprawki do przypadkowo odkrytych kraszów i innych błędów, które są w relejsach.
A więc te wersje zalecam często aktualizować i w przypadku "cudów" wiedzieć, że autozapis jest w folderze "Subs".
Link: https://www.dropbox.com/s/t8pkey94ruaky … 4.zip?dl=1

Ostatnio edytowany przez Bakura (2018-12-01 22:56:07)


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#145 2020-01-25 22:05:28

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Rozwiązanie na problem plików wideo Commie, ostatnia wersja z dropbox z poprawką obróconego obrazu
tutaj.
Nowy FFMS2 dołączyłem już do tej wersji wystarczy go skopiować wraz z exe.
A i jeszcze jedna ważna sprawa, gdy podmieniamy pliki we wcześniejszej wersji należy opróżnić folder Indices, ponieważ żadne indeksy nie są kompatybilne z innymi wersjami i próba otworzenia powoduje crash.

Ostatnio edytowany przez Bakura (2020-02-02 19:53:22)


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#146 2020-02-28 10:34:35

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

No i po bardzo długiej przerwie dodaję nowy release, by zająć się na dobre błędami namnożonymi pop przesiadce na Windows10 oczkod .
Poza tym przez ten ponad rok sporo potłumaczyłem i porobiłem TSu. Dzięki temu wiem, że stabilność programu jest już na zadowalającym poziomie smile_lol .

Krótka lista poprawek i nowych ficzerów:

-    Poprawka źle obliczanego CPS i ilości znaków w linii.
-    Dodana możliwość wczytywania większej ilości języków.
-    Aktualizacja FFMS2 i poprawka dla wideo z chroma 4:4:4.
-    Poprawka zaznaczania takich samych słów w polu tekstowym.
-    Dodana zmiana rozdzielczości okna zmiany czcionki.
-    Poprawka zmiany rozdzielczości napisów.
-    Poprawki podglądu napisów w tym crash przy zamknięciu.
-    Poprawki dla rozmiarów czcionek w systemie większych niż 100% często spotykane na monitorach 4K i laptopach.
-    Poprawione złe odtwarzanie linijki z pola napisów.
-    Przeniesiona konfiguracja do osobnego folderu "Config"
-    Dodana możliwość używania różnych wersji VSfiltra działa tylko z FFMS2.
-    Poprawka crashów automatyzacji przy zamknięciu zakładki.
-    Optymalizacja szukania wideo otwieranego przez FFMS2.
-    Dodane wczytywanie ostatniej sesji zapisywanej przy zamykaniu programu.
-    Dodany osobny próbnik koloru do wyboru w polu edycji i menedżerze stylów uruchamiany prawym przyciskiem myszy.

Od razu uprzedzam, żeby nie podmieniać samego exe, tylko wyczyścić folder, gdy mamy skojarzenia, bądź utworzyć nowy i wrzucić tam całą zawartość, pliki konfiguracji można wrzucić do folderu "config", gdy po uruchomieniu i zamknięciu programu zostanie utworzony.

Link do programu:
https://github.com/bjakja/Kainote/releases/latest

Wersje beta odtąd będą trafiać na dysk Google z prostej przyczyny, aplikacja DropBoxa nie dość że coraz gorzej wyglądała, to jeszcze co drugi plik nie był zsynchronizowany.
Link: https://drive.google.com/uc?id=1ECqsrLo … t=download

Gdyby tak się stało, że program będzie domagał się plików

MSVCP140.dll

i

VCRUNTIME140.dll

, mimo że dalej używam Visual Studio 2013, to piszcie, dodam je do paczki.

Jeśli komuś brakuje folderu Csri, to proszę o ponowne pobranie, bo niestety z błahego powodu nie dodało się kilka plików.

Ostatnio edytowany przez Bakura (2020-02-28 13:09:36)


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#147 2020-02-28 13:31:50

OtsukareSama
Użytkownik
Skąd: Nippon
Dołączył: 2016-04-12

Odp: Kainote - edytor napisów

Dzięki wielkie za kolejną wersję tego przecudownego narzędzia.  taniec2
Chodź nie ukrywam, że przez duży wyświetlacz w głębi czasami marzę o skalowanym interfejsie z poziomu programu. smile_lol


【「能ある鷹爪隠す」  &「A skilled hawk hides its talons」】

Offline

#148 2020-02-28 13:44:25

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Jak możesz to wyjaśnij dokładnie to twoje marzenie, jeśli "urzeknie mnie twoja historia" to pomyślę nad nią, zważywszy na to, że całe okno programu przerabiam na Direct 2D co da dodatkowe możliwości. Mierzenie czcionek jest dokładne, jest przezroczystość i to, co w nim napisane nie ma problemów z mruganiem i innymi błędami powodowanymi przez GDI.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#149 2020-02-28 14:37:09

OtsukareSama
Użytkownik
Skąd: Nippon
Dołączył: 2016-04-12

Odp: Kainote - edytor napisów

Mam na myśli skalowanie poszczególnych elementów do większych rozmiarów. Obecnie oczywiście można regulować wielkość odtwarzanego wideo. Ale bardzo przydatna byłaby zmiana okna z dialogami na podobnej zasadzie, chodź ostatecznie wybór wielkości innych modułów też byłby pomocny (na przykład ikony przybornika). Konfiguracja tego przed rozpoczęciem pracy z poziomu ustawień bardzo ułatwiałaby robotę, ponieważ czasami wielkość tekstu i niektórych elementów graficznych jest ciężka w odczytaniu dla zmęczonego oka lub do kliknięcia kursorem (przy monitorze 4K). Analogicznym porównaniem do tego jest wprowadzony wybór wielkości elementów w którejś z wersji GIMP'a, co polepszyło komfort użytkowania.

Jeszcze zaproponowałbym rozważenie innej rzeczy, a mianowicie możliwość podwojenia modułu przesuwania czasów lub ewentualnie dodania do niego profili w postaci przycisków (nie listy). Czasami jak się przesuwa wiele linijek o zmiennej różnicy czasowej w kilku plikach napisów tej samej serii, byłoby to prostszym rozwiązaniem niżeli wpisywanie za każdym razem nowego czasu (o ile się chce przesunąć).

kainote-i_qaeqwnw.png


【「能ある鷹爪隠す」  &「A skilled hawk hides its talons」】

Offline

#150 2020-02-29 00:08:58

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Dzięki, OtsukareSama, poruszyłeś już wcześniej znany mi temat 4k, ta wersja już lepiej wygląda na 4K i czcionki są większe w pointach, ale jeszcze przyciski z ikonami to masakra, w porównaniu z resztą to takie maleńkie. Akurat siostra ma laptopa i ma wielkość czcionek na 150%. Full HD na 15 cali to już za dużo, bo mam to samo full HD na 24 cale i wielkość czcionek przy 100% jest optymalna. Na 4k to dopiero jest mikroza. Jak ktoś jest zmęczony to rzeczywiście tekst mu się może rozmywać. Albo jak długo przy kompie siedział. Co do profili w oknie przesuwania czasów już mi to ktoś zaproponował, pomysł dobry, ale numerki nie wystarczające, bo jedna osoba zapamięta, ale kto inny zapomni co tam było i i tak tego nie użyje. Jak już to po najechaniu musiała by być jakaś podpowiedź.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#151 2020-04-10 12:17:30

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Przyspieszony release z powodu panującej zarazy.
Zawiera wszystkie poprawki, które zamierzałem zrobić, ale krócej czekałem na wykrycie potencjalnych błędów.

Krótka, ale treściwa lista poprawek i ficzerów:

- Poprawka otwierania wielu plików z eksploratora.
- Dodany zapis sesji po części crashów.
- Dodana opcja wczytywania poprzedniej sesji na starcie i zapytanie o wczytanie poprzedniej sesji.
- Poprawione wyświetlanie nazw języków.
- Dodana zmiana czcionki dla całego programu.
- Poprawione działanie strzałek zakładek i zamienione wielokropki na zanikanie.
- Dodane wielowątkowe szukanie i zmienianie w wielu zakładkach i w plikach folderu.
- Dodana obsługa czcionek instalowanych dla jednego użytkownika z nowych wersji Windows10.
- Dodane tworzenie i edycja profili w polu przesuwania czasów.
- Dodany własny pasek postępu.
- Zminimalizowane mruganie przy zmianie zakładek i włączaniu postprocessora na Windows 10.
- Poprawka nie działającego cofania i przywracania dla porównywarki.
- Blokowanie narzędzi edycji wizualnej wideo, gdy w polu edycji jest wyświetlana linijka z podglądu napisów.
- Przyspieszenie dla pola napisów i pola tekstowego, gdy linie są bardzo długie, obecnie potrafi nawet wyświetlić milion znaków.
- Poprawka okna błędów / ostrzeżeń / informacji by pojawiały się na oknie głównym, nie znikały pod spodem.
- Zwiększenie maksymalnej ilości przycisków tagów do 20.
- Poprawione różne elementy okna, by przy czcionce o rozmiarze większym niż 100% wyglądały dobrze.

Próby z GDI+ okazały się wielkim fiaskiem, nie radzi sobie z czcionkami, spowalnia uruchamianie programu i praktycznie zabiło wydajność pola napisów.
Dlatego zmieniłem je na Direct 2D i o dziwo jest różnica w wydajności pola tekstowego i pola napisów, ale wszystkich elementów nie przerabiałem, bo zmiana ich rozdzielczości była znacznie wolniejsza i okno główne jeszcze bardziej się kleiło.

Link do programu:
https://github.com/bjakja/Kainote/releases/latest

Link do wersji beta:
https://drive.google.com/uc?id=1ECqsrLo … t=download


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#152 2020-04-10 15:02:55

OtsukareSama
Użytkownik
Skąd: Nippon
Dołączył: 2016-04-12

Odp: Kainote - edytor napisów

Bardzo przydatne ulepszenia, bardzo dziękuję.


【「能ある鷹爪隠す」  &「A skilled hawk hides its talons」】

Offline

#153 2020-04-23 17:14:08

Akan69
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Dołączył: 2013-03-04

Odp: Kainote - edytor napisów

Witam.
Czy jest jakaś opcja blokująca dwie zakładki przy porównywaniu napisów.
Chodzi o to, aby przy przesuwaniu lewego okna z napisami, automatycznie przesuwało się prawe okno.
Chyba że czegoś nie zauważyłem w opcjach ustawień.

Offline

#154 2020-05-01 00:02:24

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Kainote - edytor napisów

Programowi brakuje dość istotnej funkcji, a konkretniej – możliwości korzystania z libassa (aktualnie jest w on w większości playerów i działa wydajniej od VSfiltera).

W Aegi okienko do wyboru wygląda tak:

Pokaż spoiler KLIK
3eT7sTY.png
S0pHGxb.png

TAK, wygląd znaczków różni się zależnie od wybranego filtera.

Libass = VLC, PotPlayer, MPV.
VSfilter = Chyba tylko MPC.

Większość zobaczy libassa, a tego w Kainote nie ma.


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#155 2020-05-01 08:48:42

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

~Akan69, tobie chodzi o to by 0kna przewijały się jednocześnie tak jak np w porwónywarkach internetowych?
Bo określenie przesuwanie zbyt wieloznaczne. Jeśli tak, to nie robiłem czegoś takiego bo w sumie to klikanie na jednej zakładce przewija napisy w drugiej.
Ale jak mnie najdzie wena to myślę że dałoby radę to zrobić. Więcej rzeczy się nazbiera to łatwiej będzie o wenę.

~Kamiyan399, już kiedyś oglądałem temat libassa, w sumie teraz gdy jest już standardowe CSRI to nie powinno być większych problemów. Poza tym chyba nawet ma swój własny interfejs, ale może to wymagać wczytania dlla bezpośrednio przez windę. Czym się jeszcze nie bawiłem, ale zawsze mogę się wspomóc tym, co spece od Aegi zrobili.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#156 2020-05-01 09:16:39

Akan69
Użytkownik
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Dołączył: 2013-03-04

Odp: Kainote - edytor napisów

Bakura napisał:

~Akan69, tobie chodzi o to by 0kna przewijały się jednocześnie tak jak np w porwónywarkach internetowych?
Bo określenie przesuwanie zbyt wieloznaczne. Jeśli tak, to nie robiłem czegoś takiego bo w sumie to klikanie na jednej zakładce przewija napisy w drugiej.
Ale jak mnie najdzie wena to myślę że dałoby radę to zrobić. Więcej rzeczy się nazbiera to łatwiej będzie o wenę.

~Kamiyan399, już kiedyś oglądałem temat libassa, w sumie teraz gdy jest już standardowe CSRI to nie powinno być większych problemów. Poza tym chyba nawet ma swój własny interfejs, ale może to wymagać wczytania dlla bezpośrednio przez windę. Czym się jeszcze nie bawiłem, ale zawsze mogę się wspomóc tym, co spece od Aegi zrobili.

Właśnie o to mi chodziło, żeby było jak porównywarkach internetowych.
Dzięki za zainteresowanie tym tematem.

Offline

#157 2020-05-01 09:45:47

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Dodam oba przypadki do issues więc szanse na realizację wzrosną.  Jak masz konto na githubie to polecam tam od razu pisać o brakach w programie albo nowych pomysłach. https://github.com/bjakja/Kainote/issues I nie musisz się wysilać po angielsku.  smile


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#158 2020-05-19 19:23:01

Kamiyan3991
Użytkownik
Skąd: Katowice
Dołączył: 2014-01-18

Odp: Kainote - edytor napisów

I jak z tym libasem? Jakieś postępy?
Przydałoby się móc robić napisy pod MPV.

Ostatnio edytowany przez Kamiyan3991 (2020-05-19 19:23:21)


Ryzen R5 5600X
GTX 1660 Super
16GB 3200 MHz
Kingston KC3000

Offline

#159 2020-05-19 22:24:32

Bakura
Użytkownik
Skąd: Tychy
Dołączył: 2006-01-21

Odp: Kainote - edytor napisów

Na razie grać SAO skończyłem, teraz muszę wydać przetłumaczoną serię i przetłumaczyć inną. Później dopiero planuję grzebać w Kainote jak się więcej bugów nazbiera. A przede wszystkim muszę zrobić to co rozgrzebałem i na czym mi się odechciało dalej grzebać.


What's the point with pointer?
Szisza jest zła a Demo jeszcze gorsze
Kainote link
Umu umu

Offline

#160 2020-05-28 20:22:52

SoheiMajin
Moderator
Skąd: Gdańsk
Dołączył: 2009-04-10

Odp: Kainote - edytor napisów

1. Da się ustawić, żeby po wciśnięciu Z/X nie odtwarzało audio, a jedynie przeskakiwało do linii? Mam tak w Aegi i jest fajnie.
2. Da się przenieść kolumnę ZNS w inne miejsce, np. tam, gdzie jest w Aegi?
3. Przydałaby się możliwość ustawienia na stałe rozmiaru czcionki w polu edycji napisów.
4. Nie myślał ktoś, żeby zrobić motyw z kolorami w stylu Aegi?

Chciałem się przesiąść (drugi raz) na ten program, ale chyba znowu się odbiję. Nie ustawię sobie skrótów klawiszowych tak, jak mam od lat w Aegi. Chodzi mi o to, że po kliknięciu Z/X focus przechodzi na "audio" i przestają działać skróty z pozostałych części (np. ten pod tytułem "Napisy Ustaw czasy jako ciągłe"). W Aegi ustawianie skrótów jest trochę elastyczniejsze (choć miejscami też problematyczne).

Offline

Stopka forum

© Animesub.info 2024